Friday, August 5

hvor jeg har vært?


Jeg har bare vært


..rundt hjørnet her.


Inne


..der.


Hengende her.


Ikke enda der.


Men syndefullt


..her.


Forbi her.


Men ikke ned der.


Og ihvertfall ikke her.


Litt her.


Under en lampe her.


Veldig her.


Alltid her.


Og selvfølgelig der!


Mange ganger her.


Og 


..inne der.


Innom her.


Stoppet her.


Og mange minutter der.


Tilbake


..her.


Og nødvendigvis der.


Byen heter Aberdeen.

Og er for meg den perfekte shoppingbyen.
Her finner jeg alle favorittbutikkene mine, så det er ikke rart jeg trives her.
Jeg er definitivt et bymenneske, fremfor et sydenmenneske.

***
Hva foretrekker du?
Storby,shopping og god mat eller sydenliv,svensker,solstek og diarè bassengbading?


Aberdeen er Skottlands 3.største by. Det er den byen som ligger nærmest i flyavstand fra min egen by, Stavanger. 
Vi flyr direkte dit, ca 50 min. reisetid og flyplassen ligger kun 15 min fra sentrum. 

46 comments:

  1. Så herlig! Har aldri vært der, men kunne gjerne tenkt meg det.
    Jeg liker en kombinasjon av alt! Ligger gjerne på en solseng ved bassengkanten i to uker, men med litt shopping og god mat på kveldene. Shopping MÅ være en del av ferien!

    ReplyDelete
  2. Kjempe fint innlegg.
    Me må tebage. Å handla på gap som Mathias kalle det :P

    ReplyDelete
  3. god mat, varme, bading i sjø ikke basseng- og litt shopping men ikke i sånne turistboder- skal til storbyen og finne ordentlige butikker en dag.

    Velkommen hjem! Ja selv om jeg er et annet sted...

    ReplyDelete
  4. Et herlig innlegg....Aberdeen, lenge siden jeg har vært der. Jeg foretrekker absolutt byturer, men i sommer var det deilig med en uke på Mallorca. Palma by anbefales.

    Ønsker deg en fin dag selv om regnet pøser ned.

    ReplyDelete
  5. For et eldorado mindre enn en time unna, supert!
    Jeg er nok mer byferiemenneske enn "svette-på-stranda"-menneske og angrer allerede på at jeg lovte Mannen at neste års ferie skulle bli to uker til varmere strøk.

    Kan forresten anbefale bøkene til Harlan Coben.

    ReplyDelete
  6. Herlige bilder fra det som ser ut til å være en herlig by :) Reiser alt for lite, så jeg vet ikke om jeg er by/syden-menneske........
    Ha ei flott helg :)
    Klæm Guri

    ReplyDelete
  7. Høres veldig kjekt ut da! Håper dere har kost dere masse :)

    ReplyDelete
  8. Ja der har du vore, ja! Eg er nok ein kombi av by og strand, kanskje mest Strand, men ikkje syden. Strendene i Norge er fine i all slags ver.
    Her er det jobbings for fullt....

    ReplyDelete
  9. Har ikke vært der, men det frister!
    Kutter du ut masse bassengbading, går for sjøbad og passer på hva du spiser, kan du unngå diarè. Jeg elsker varme. Say no more.

    ReplyDelete
  10. Ikke vært der..
    Om jeg skal velge by eller strand, definitivt strand. Eller, helst begge deler selvsagt.
    Men varme, sol, bad og sjø...ikkeno slår det. Shopping holder jeg bare ut i begrenset mengde/lengde..får lett nok! Kule bilder. Hva kjøpte du da??

    ReplyDelete
  11. Pia: Dersom jeg kunne fått rundt 25+ (max 27+), en finmalt, hvit langstrakt strand (uten å ligge som sardiner i boks!), herlig og varm saltvannshav,
    -i tillegg til GOD mat og fint hotell (uten kakkerlakker), så er jeg et lett et sydenmenneske. Men denne kombinajonen har jeg enda ikke opplevd på ett og samme sted i Syden! Det er ikke så enkelt det der med å passe på hva man spiser, da må du i tilfelle kun spise brød.. Matforgiftning kan skje på den fineste restauranten.

    Frk.Virrum: Tippet shopping på deg jeg faktisk (fastikk!) Hm.. skuffet.
    Neiida. Men klart at kun shopping i feks 2 uker hadde muligens tatt knekken på selv meg.. (shoppoholikeren..) En kombinasjon av begge deler hadde vært toppers! I Aberdeen er det strand i kort gåavstand fra sentrum. Men vi fikk ikke tid ene gang.

    Strendene her hjemme er best, spør du meg.
    (når vi har sol!)

    ReplyDelete
  12. Og hva jeg kjøpte?
    OMG; det skulle du visst!
    ;o)

    eget innlegg? hmm.

    ReplyDelete
  13. * denne gang- Ikke ene gang..

    ReplyDelete
  14. Så gøy!!! Og jeg som rett og slett elsker GAP!!!!
    Mulig det må bli en shopping tur på meg snart, et eller annet sted.

    Ja vil jo se hva du kjøpte!!

    God fredag!!

    ReplyDelete
  15. Frihet: ELSKER GAP jeg også! Fine, klassiske kvalitetsklær til bra priser! (handler først og fremst barneklær der..)

    Ja,kanskje jeg må slå til med et outfitinnlegg. Det har alltid vært en drøm.
    (kremt..)

    ReplyDelete
  16. Herlig innlegg og god reklame for Aberdeen! Har vært der for å juleshoppe for noen år siden. Reiste med noen ihuga shoppere, og hele helga gikk med til tidenes turboshopping (og tidenes baggasjeovervekt). Da jeg ikke er sååå glad i å shoppe sammen med flere, mistet Aberdeen sikkert mye av sjarmen den helgen...

    Jeg foretrekker sol og Strand, men helst ikke over 25 grader. Hvis butikker i nærheten, klare når rastløsheten tar meg, er stedet perfekt.

    Som oftest ikke på Tjensvoll da, men i Mandal derimot... :-)

    ReplyDelete
  17. WOW....for en plass og for noen plasser du har vært på:))) SKulle mer enn gjerne vært der:) Flotte bilder:)
    Tar gjerne en shoppingferie:) Eller late dager på hytta...eller hjemme:)
    Nyt hjemmelivet:)

    ReplyDelete
  18. Kissamelissa: Enig, shopping er aller best alene, eller sammen med max 1 person. Vi splitter oss alltid vi. Nesten overvekt på oss også..
    Er nok også preget av en engelsk samboer, og har veldig sansen for britiske varer, klesmerker og ikke minst apotekvarer. Og så liker jeg at britene er så vennlige og høflige. Det er en fryd bare det!

    Tja,Tjensvollsenteret er vel digg? (kreeemt..)
    Og strendene våre er da fantastiske?!

    ReplyDelete
  19. Tipper du har hatt det fint her og der ja;))
    Så veldig stas ut!
    Shopping i storby er helt genialt, og myyye kulere enn sydensoling, men det krever en viss mengde cash da... ikke noe som er så kjedelig som og dra til en storby og måtte spare, hihi;))

    Klem Line

    ReplyDelete
  20. Herlige bilder fra noe som ser ut som en fantastisk fin by. Har ikke vært der før, men det frister helt klart.

    Jeg liker godt varme og sol og reiser gjerne til syden, men liker best små steder uten alt for mye turister. Det er også der man finner den beste maten;-)

    Men hadde jeg valget ville det nok falt på storbyferie. Akkurat nå er ikke storby noe vi trakter etter. Rent praktisk så må ferie tas ut hver vår gang slik at vi får året til å "gå i hop" og vi har vanligvis bare en (i beste fall to) uker sammen på sommeren. Da prioriterer vi familietur. Men når A flytter hjemmefra og mannen og jeg reiser på ferie alene, da blir det nok heller storby enn syden:)

    (hvis du noen gang skal kjøpe gave til meg ønsker meg en sånn Ben & Jerry's automat;-)

    Velkommen hjem,
    stor klem fra Hanne

    ReplyDelete
  21. Nå trudde jeg at jeg endelig skulle klare en konkurranse, men så røper du svaret. Aberdeen!!! Ja, jeg har vært der. Ja, det var shopping, spising, shopping, spising.

    ReplyDelete
  22. Line: du har et poeng der. Man må spare! eventuelt ha et par kredittkort ;o)

    Hanne: skal notere det bak øret;o)

    Janet: Synd! spesielt siden premien hadde vært en tur til...Aberdeen, ja!
    Trenger ikke mer enn shopping og spising. Enig!

    ReplyDelete
  23. Her er en som vet å svinge seg, fikk fullstendig reiseabstinenser nå :) Har ikke vært i byen "din", men den kom rett inn på listen min etter dette innlegget. Er helt klart et bymenneske, jeg også. I hvertfall det meste av tiden- kan få rare innfall helt plutselig! :)

    Ha en riktig så fin helg!

    ReplyDelete
  24. Du misforstår!!! Jeg eeeeelsker shopping, men du vet, jeg er jo sær! Jeg liker helst å gå alene, eller med en likesinnet (med lik smak, ærlige meninger, god tid..soulmate). Å gå på shopping med familien, grøss..så, når du nevnte ferie, ble det strand. Er gjerne med deg på en shoppingsrunde etter feks barneklær, jeg!!! Høstklær?

    ReplyDelete
  25. Tusen takk for tips! Føler nesten eg har vore der eg også, ette denne rundturen... Men nøkken fann du ikkje der altså? ;) Klem!

    ReplyDelete
  26. Aha, det var godt å høre :o)
    Og vet du, der er jeg heeeelt lik deg.
    Jeg liker også aller best å gå alene på shopping!
    Sære oss, kult.

    På denne turen hadde vi ingen egne barn med oss!
    Herlig, det skal jeg innrømme.

    Da reiser vi to til Aberdeen neste gang.

    ;o) Hvis du tør.

    ReplyDelete
  27. Tjensvollsenteret er spennende ja... :-/ Bor du i nærheten kanskje? Kom an... Du låkkte meg! :-)

    ReplyDelete
  28. Der skrev Røsslyng på samme tid som meg!
    Så den over var til deg Fk.Virrum!

    Røsslyng: ingen nøkk,sukk..

    ReplyDelete
  29. Kissamelissa: Jeg har jo sagt hvor jeg bor! Byhaugen ;o)

    ReplyDelete
  30. Haha morsomt innlegg!
    Jeg liker shoppingferie jeg og :)
    God helg :)

    ReplyDelete
  31. Jeg går for alt:O)..men sannelig så det greit ut i Aberdeen, så storbyferie er topp...men da uten mann, men med mine døtre eller andre shoppeglade;)
    Nyt helga, klem fra meg;)

    ReplyDelete
  32. ikke til å tro at jeg har bodd i søreuropa i 7 år for jeg er så hvit at jeg nesten er blå (var det da jeg bodde i utlendighet også) i tilegg til at jeg ikke kan fordra å bare ligge der. . . Uten å foreta meg noe annet enn å ligge. . . I sand . . . Eller ved klor. . Med masse hylende unger som ikke er mine. . Nei heller der du har vært altså! Nydelige bilder! Jeg har ikke vært i skottland. . . Men har blitt sjarmert av et par skotter i mine glansdager. . . Hjelper det? ;)

    ReplyDelete
  33. Herlig innlegg! Der så det kjempefint ut!
    Jeg er nok ikke noe Syden-menneske, men kan tenke meg til litt varmere strøk på høst eller vår. En liten gresk øy uten for mye folk og under 30 grader hadde vært ganske ok...
    Ellers liker jeg små storbyer, som Praha og Brügge. Har også vært i York, herlig by! Aldri vært i Skottland, men vært på sangertur til Wales for en del år siden, i en liten by jeg ikke husker navnet på. Det var som å komme ca. 50 år tilbake i tid.
    Nærmær sæ forresten sangertur til Dublin :)

    Go' hælj og klem fra meg

    ReplyDelete
  34. Mormor: ja, der sa du det -små storbyer! det er det jeg også liker best! Og du vet sikkert at York er favorittbyen min i England?!

    Heldige du som skal til Dublin!
    Har alltid hatt lyst å dra dit!

    ReplyDelete
  35. Trollmora: Du MÅ reise til Skottland en vakker dag! det er det fineste landet jeg vet.. vakkert..trollsk..idyllisk. Egentlig er det en liten by som heter Stirling jeg liker aller best, og Edinburgh som er hovedstaden. Lite erfaring med skottemenn, utenom at jeg synes menn med kilt er dritstilig!!

    ReplyDelete
  36. Jeg er definitivt et "syden med all inclusive" menneske... Da slipper jeg nemlig å løfte rumpa, og kanskje jeg til og med slipper å ta av pysjen før jeg hopper i bassenget..! Kjenner at det er alternativ nr 1 - i all fall nå med to små.. Sydentur i julen er bestilt!! :) Dog ikke all inclusive, men sammen svigermor er i alle fall barnevakten inclusiv! :)

    ReplyDelete
  37. Ja...siden vi begge er temmelig blyge, i følge oss selv, så spørs det hvem det står på. Eller, det var visst sære. Kult sære. Og, Kissa, Tjensvollsenteret...Hehe...kanskje om tyve år eller så? Er det ikke øvre aldergrense der?

    ReplyDelete
  38. Hø... Byhaugen ja! Gått glipp av den kommentaren jeg... frk. Virrum: forholdsvis fredelig på Tjensvollsenteret nå, iallefall ift da jeg vokste opp. Unngår å sende opp jentene i butikken fredagskveld da... Litt for mange "skumle" folk :-)

    ReplyDelete
  39. Da er vi rimelig like :) Jeg liker best storbyferie, men strand er å foretrekke om det ikke blir for varmt. Slitsomt når svetten renner hele tiden og sanden sitter fast OVERALT!

    To strandsteder jeg besøkt og likte selv om det var varmt er: Kroatia (rullesteinsstrender), Thailand = kan ikke bli bedre med sand.

    To storbyer jeg elsker: New York og Paris. En god tredje plass er Praha. Neste storby jeg ønsker å besøke er Edinburgh og Barcelona.

    ReplyDelete
  40. Well...med 4 unger på sleper jeg for tiden mer et ferie-uten for-mye-varme-men-helst-med-allinklusiv-menneske.
    Men innerst inne liker jeg å reise til by,
    men helst for meg selv, nesten.

    ReplyDelete
  41. Ja, takk, alt sammen!!! Og jeg kan dra hvor som helst hvor de har en Ben&Jerry'S!!!!!

    ReplyDelete
  42. Og jeg som trudde du hadde vært i Drøbak. ;)
    Aberdeen må nok testes ut. Jeg liker det utrolig godt om jeg kan få i pose og sekk. Storbyferie kombinert med sydentur. Jippi!

    ReplyDelete
  43. Woooow !!! Merker jeg får skikkelig sommerfugl-scottish-vacation følelse i magen av å se på bildene. Så gøy:-) Håper dere koste dere, fikke shoppet mye, gjort litt ugang, og ikke minst vært romantiske. Ben & Jerrys automat ????????

    ReplyDelete
  44. Divamamma: ja..det landet! elsker det! du må komme deg dit, ikke dropp det! Den is-automaten var på flyplassen i Aberdeen;o) nice?

    (shoppa masse!!!)

    ReplyDelete
  45. Ååh, så utrolig herlig!! : )) Du vet, jeg smiler meg gjennom hvert et innlegg du publiserer <3 Innmari digg!

    ...og nå gleder jeg meg bare enda mer til å reise til Berlin i morgen tidlig! Det skal bli så kooos : )) Jeg er definitivt ei storby-jente. Klarer ikke å ligge å steke meg i timesvis, er ikke så gira på fyll&fanteri, nyyyter rent og pent hotell-liv, stortrives på shopping og blant folkemylder, elsker å oppleve nye ting, og koser meg med god mat. Når det er sagt, så har jeg vært på flotte sydenturer også altså! : )) Reiser man til syden, må man ut og oppleve steder utenfor stranda og baren, og da funker syden KNALL!

    Igjen: herlig innlegg : ))

    Stor klem fra Silje.

    ReplyDelete
  46. River Island är en av mina favoritbutikker i Storbritania. Såååå fina saker har de!

    Jag gledjer mig till IKEA katalogen jag med. Vi ska in till Oslo imorgon och shoppa loss. Håper de har fått in lite nyheter. :-)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...