Tuesday, August 30

Tenk deg at du kjører i en rød bil på motorveien.
Du har technomusikken på full guffe, vinden fra takvinduet rusker deg i håret
og du suser bekymringsløst avgårde.


Da ser du en blå bil komme kjørende mot deg. 
Du tenker!!!og hva i..??


Og du kan gjerne lure, og du må gjerne spørre.
For hvis du spør meg, så kan jeg opplyse deg om at


..føreren av den blå bilen faktisk er han som bor her sammen med meg.
Han er nemlig av britisk  herkomst, men har blitt ganske så Rogalending på mange måter.


Og alle vet jo at briter kjører på feil side, og at Rogalendinger flest ikke kan trafikkregler og sånt.


Briten min har det alltid supermegatravelt i trafikken.
Og han har diktet opp sine helt egne og særegne trafikklover.


Briten i møte med andre biler: 
Den bilen der foran meg, den kjører jo for sakte,
 men heii, nå kjører den for fort. Samma det vel. Jeg ligger her i støtfangeren uansett.


Briten i møte med dyr på villspor
Wtf?? You! get out of my way!!


Briten i møte med røde helter: 
Wooow, a fire-engine.Cool. Watch me now !


Briten i møte med biler som krysser den usynlige midtlinjen: 
Oh my God, they never learn. I have to give him a lesson.


Briten møter kø :
  Å,se de stakkars der som må stå og vente litt,  fordi det er kø her på forkjørsrettveien. 
Jeg slipper dem foran meg jeg, slik at køen tredobles bak meg.


Briten i møte med blinklys
Åja,der var blinklyset ja. Håper jeg husker det til neste gang.


Briten i møte med rundkjøringer:
 Jeg skal iallefall ikke gjøre det samboeren mener, og blinke meg ut av rundkjøringen.
Jeg blinker heller litt her og litt der.


Briten i møte med enda en rundkjøring: 
Skal jeg gidde å blinke her da?
Niks.


Briten i møte med stress:  
Christ almighty, don't got the time for this round and round-mess!


Briten i møte med temperamentet
So watch out, you bl... jerk!!


Briten i møte med parkeringsregler
So what liksom.


Godt det bare var lek.

Eller er det virkelighet, hvem vet?

Er du fornøyd i trafikken? Og er du og din kjære enige?

46 comments:

  1. i det tillefelle jeg tenker meg at dere ler en del på vei...
    takk for en morsom tur ; )

    ReplyDelete
  2. Takker for en stressende ,
    men morsom tur.

    Her er det jeg som kjører.
    Alltid.
    .

    ReplyDelete
  3. hehe, ble helt svett jeg. :-D Jeg er GO! i trafikken..og ikke enig med min samboer. ever. :-D

    ReplyDelete
  4. Holder meg til ørkendyret, han kan trafikkregler, har blinklys og kommer seg unna om det trengs, sånn at vi kommer hele hjem hver gang.

    ReplyDelete
  5. He he :)) Takk for turen :) Høres ut som det kan være rimelig heftig i bilen hos dere ;)
    Her på Smøla er det stort sett rett fram i 100 km/t på alt for smale veier, og så lenge det er jeg som kjører er alle fornøyde (hi hi) ;)
    Klæ,

    ReplyDelete
  6. Jeg kjører også.
    Alltid.

    Kanskje forståelig?

    ReplyDelete
  7. hehe, ble redd det hadde skjedd noe jeg nå....
    min eks var helt fullstendig ufeilbarlig i trafikken. Og jeg kunne ikke kjøre bil. Så før kjørte jeg aldri om vi var på tur.

    Men klarer meg fint nå......rart?

    Fantastisk artig innlegg, som alltid! Klem!

    ReplyDelete
  8. takk for klemmen Alexia,den trengte jeg nå!

    men det er altså INGEN som lurer på hvordan vi klarer leke med biler loddrett her i huset?

    ReplyDelete
  9. Ingen som lurer fordi...

    du har limt magnet under?

    ReplyDelete
  10. Du trenger ikke være brite for å krysse en rundkjøring på tvers under stress... jeg snakker av erfaring... det var siste sommerferien GPS-en var i bruk.

    Og vi er helt enige. Enige om at jeg er stille og mannen får kjøre i fred;-) Men han er veldig flink i trafikken, så lenge GPS-en ikke står på:)

    Enig med Alexia, fantastisk artig innlegg - som alltid!
    klem fra meg:)

    ReplyDelete
  11. Bondekona: niks!

    Hanne: grei ordning, og den har vi også prøvd.
    Trenger jeg si mer?

    klem!

    ReplyDelete
  12. Jeg irriterer meg over de som kjører i 60-70 de får stedene som fortsatt har 80 grense...og de som ikke klarer å bruke blinklys....

    ReplyDelete
  13. Blei helt svimmel jeg nå.....Håper du heller kjører. ☺

    ReplyDelete
  14. Takk for en håpløst, stressende tur...Hehe...
    Nok et fantastisk innlegg.

    Jeg er verdens verste passasjer. Jeg luftbremser, kjefter, kommenterer.
    Derfor kjører jeg alltid, alltid selv. Og jeg er god. Type utrykkningskjøring-god, og irriterer meg gal over alle idioter, kjerringer og nisser som ferdes på veiene...Hehe.
    Litt hissig? Tja..
    Men er enig med dere, fartsgrenser skal holdes, kjører man under får man jaggu kjøre til siden. Puh...ble jo nesten engasjert her?!

    Du har sånn grønn kittklump under bilene vel...?

    Klem!

    ReplyDelete
  15. Oi - for en tur! Husk at jeg akkurat har kommet fra Dublin. Trodde jeg hadde kommet meg, men nei.
    Lurær på: Kjører han engelskmannen din her i Østfold noen ganger? Tror jeg har sett han i noen rundkjøringer ;) Her kryr det av rundkjøringer nemlig, og de fleste kjører jo feil. Blinker ikke, blinker kanskje, er i feil fil osv...
    Mannen i hus og jeg er ca. enige, men han irriterer seg mer over andre enn meg. Jeg gjør aldri feil. Enkelt og greit.

    Klem klem!

    ReplyDelete
  16. Frk.Virrum: haha,der har du nesten et eget innlegg! Og ja,jeg kjenner meg VELDIG igjen i det du skriver. Jeg er nok litt hissig selv, og jeg klarer ikke la være å kommentere galmannskjøring. Når det er sagt, jeg prøver så godt jeg kan å ikke irritere meg over alle andre der ute.. (hmm,vanskelig)

    Mormor: jeg kjører heller aldri feil (ifølge meg selv, jeg og megselv er veldig enige i det!) Og ja,tror det må være han briten som har vært på ferde!! Watch out!!!

    ReplyDelete
  17. -og forresten, ikke kittlump nei.
    kan det være magi??

    ReplyDelete
  18. Hahaha, fantastisk innlegg. Utrolig kreativt! Tja... kjører vi på langtur, sitter jeg i passasjersetet og sovner etter fem minutter. Kjører jeg på langtur, går det stort sett greit bortsett fra de gangene noen opptar hele krabbefeltet slik at jeg ikke kommer forbi! Da blir jeg sånn skikkelig adrenalinsint!

    Ps. For meg ser det ut som tavla ligger på golvet og fotograferes ovenfra, så jeg lurte igrunnen ikke på hvordan dere kunne leke med biler loddrett... Men siden du spør: jeg tror magi :-)

    ReplyDelete
  19. Kissamelissa: tavla er så loddrett som mulig, det er en kjøkkenskapvegg. Puh,for et stress! Lite samarbeidsvillige biler. Godt jeg har magiske evner.

    ReplyDelete
  20. Tegnestift?
    Jeg nekter for magi.
    Dobbelsidig tape???
    Sånn flanellograf ting? Du vet hva det er omf du har gått på søndagsskole...

    ReplyDelete
  21. ja! hurra,der sa du det!
    selv om jeg er litt skuffet over at du ikke tror meg når jeg sier jeg har magiske evner..

    (kraftig dobbeltsidig teip. for et styr. aldri igjen. hva holder jeg på med egentlig???)

    ReplyDelete
  22. He he ;) Jeg er helt ør og svett , og tenkte- Hva i helsike er det som har skjedd ! Så så jeg jo at det bare var en lek ;)

    KLÆM !

    ReplyDelete
  23. Innholdsrike kjøreturer dere har ;o)

    Mannen min er sertifisert utrykningssjåfør, og poengterer titt og ofte at han har bevis på at han er en bedre sjåfør enn meg. Men så har jo aldri jeg tatt den testen, så man kan jo ikke vite...

    Utrolig kreativt innlegg med morsomme bilder! Du er god :o)

    ReplyDelete
  24. Hehe, ser den britiske sjåfør for meg;) Og tenkjer de hadde ein kjekk ettermiddag!! ;)

    ReplyDelete
  25. Dobbeltsidig tape?!?

    My goodness..

    ReplyDelete
  26. Heheheh, morsomt innlegg! Jeg har ikke drivers license og da har jeg vistnok ikke noen ting jeg skulle ha sagt i trafikken...... Er ikke kokk heller, men når middagen skal lages så er det ikke så farlig med denne lisensen, liksom.....

    ReplyDelete
  27. Skulle likt å vært flue på veggen under "opptak" av denne trafikkscenen på kjøkkenet....tipper jeg vet hvem som hadde regien...

    ReplyDelete
  28. Ja, dette var litt av en tur:) Briten MÅ skjerpe seg altså:) Hils ham fra meg og si det hardt en gang;)
    Trine:)

    ReplyDelete
  29. Herrrligt innlegg! Eg satt her å svingde og bremste mens eg leste...tror jammensanten at der kom ei glosa òg;) åsså addle de fantastiske kommentarane. Så herligt å starta dagen med ein goe latter! :)

    ReplyDelete
  30. Jeg pleier å holde i dørhåndtaket og samtidig bremse til tider, som passasjer. HEr hadde jeg nok tviholdt og bremset konstant, hehe:)
    God tur videre, klem fra meg:)

    ReplyDelete
  31. Dette innlegget har du jobba litt med. Og BRA jobb! Artig :)
    Jeg er sjåfør av typen "litt hissig på alle treiginger" - men oppmerksom. Burde bli racerbilsjåfør i mitt neste liv!! Jeg har aldri hatt ulykke, da. Bortsett fra å ha sklidd inni en fyr i Korea an gang... (men det kommer jeg på må bli et eget innlegg ;)) Og jeg har kjørt bil i mange land - og i verdens største byer.... Fin dag!

    ReplyDelete
  32. Oj oj action på veien!! Ble litt svimmel av dette jeg.

    Her kjører mannen mye finere enn meg, jeg er rett og slett for utolmodig. Roper og kjefter, nei nei, ikke bra.

    Jeg tror du har festet bilene med tyggis og gutten din er hjelperen som står på siden å tygger og tygger. Riktig??

    ReplyDelete
  33. Wow! For eit innlegg og for ei køyring!
    Men pass deg for den musikken du spelar når du køyrer bil, eg hadde tørna! ;))
    Jadda, veit du elskar musikken din, men du er no litt spø også då. Tenk å foreslå at eg er 67... ein Worst Bitch kommentar! Haha! Du er god! ;)Klemz from the old Bitch!

    ReplyDelete
  34. er liksom lettet fordi jeg kjører mest på vegene rundt i Hedmark, og det er nok ikke så mange briter her. :D

    Men i dag kjørte jeg bak en skolebil som både blinket seg INN og UT av rundkjøringen! Når begynte vi med det da?? Det er vel opplagt at vi har tenkt oss inn i rundkjøringen når vi står der, eller??

    ReplyDelete
  35. Dustete innlegg du liksom! Ingen er så god som deg!! Heeeeeerlig!

    Vi er så vist ikke enige!! Mannen nekter meg å kjøre med høye heler... Det er også ofte han som kjører (han har vært i en alvorlig ulykke og vil ha kontroll, så forstår egentlig den da..) på tross av at jeg ikke er en "lost case" bak rattet. Det har han faktisk sagt til meg :)

    ReplyDelete
  36. At least us Bits can drive on the right side of the road!

    hilsen han i kjelleren!

    ReplyDelete
  37. Du i kjelleren: You Bits (?) drive on the left side,remember??

    ReplyDelete
  38. Hmmm...glad jeg ikke skal sitte på med mannen sin ;) Godt å høre at det stort sett er du som kjører. Mannen min er et petimeter og så han holder alle lover og regler...noen ganger irriterende. Andre ganger det BESTE som finnes!

    ReplyDelete
  39. Fantastisk tur, takk skal du ha....jeg ler...og ler....og når jeg tenker på alt det styret du (og sansynligvis resten av familien) har måttet gjennom for å få dette til...ja da ler jeg enda mer. Takk for at du gidder, jeg blirså glad av det!

    ReplyDelete
  40. Haha! Om det var virkelighet eller ei for deg, så er det nesten en nøyaktig beskrivelse av hvordan ghaneseren min kjører! :D Jeg trenger vel ikke å legge til at han ikke får kjøre bilen min her i Norge.... ;)
    GOd helg!

    ReplyDelete
  41. hehehe hehehe. DOOOBELTSIDIG teip.. Du er jo værre enn meg! :-D eller.. like ille.. Her skal det blogges, frem med stæsjet. :-D Herlig WB! Helt herlig. :-D (og det var så bra gjort at jeg faktisk også trodde tavla lå på et bord.)

    Stor fredagsklem fra
    MEG! :-)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...