Monday, August 8

tenk om



..vi alltid hadde hatt blå himmel.
 Under et plommetre i hagen.


Tenk om vi hadde hatt et lager.
 Av søte og røde stikkelsbær i magen.


Tenk om storesøster kunne tatt seg en pause.
I allefall her på landet.


Tenk om lillebror hadde tatt noen steg baklengs.
Og uheldigvis falt i vannet.


Tenk om han hadde kommet i klemme.
 Mellom brygge og båt.


Tenk om bølgene hadde vært uventa høye.
Og speilrefleksen hadde blitt våt.


Tenk om båten hadde velta.
 Og beklageligvis forlist.


Og folk på land.
Bare hadde stått der, lattermilde og fnist.


Tenk om båtføreren hadde mistet grepet.

 


Og storesøster hadde ropt yes,mann over bord!


Mens hun tok over styringa.
Og speeda videre sammen med lillebror.


Tenk om jeg kunne sluttet å tenke.
Og heller bare være med.

Er du en slik som tenker på 
ting som muligens,muligens,muligens kan skje?


46 comments:

  1. Ja, tenk om....jeg er ille der:))
    Flotte bilder og det ser ut til alt gikk veldig bra og at alle kosa seg veldig:)
    Nyt mandagen, klem fra meg:)

    ReplyDelete
  2. Nei, veldig lite i grunnen....
    Det som skjer det skjer ;)
    Klæm

    ReplyDelete
  3. Ja, men ikke fullt så aktivt som i din bildeserie. Nei, jeg tror jeg er nokså avslappa.

    ReplyDelete
  4. Noen ganger skal vi ikke tenke så mye, bare "go with the flow"....og dessuten, de fleste bekymringer blir det ikke noe av. Ha en fin sorgløs mandag.

    ReplyDelete
  5. Tenker ikke slik når det gjelder meg selv, men tror det hører med til mammarollen å se for seg verst mulig scenario når ungene holder på med sprell. Alltid beredt ;-)

    ReplyDelete
  6. Ja. Ikke avogtil. Alltid. Alltid.
    Herlig innlegg!
    Stor klem

    ReplyDelete
  7. Konstant søs! Konstant! - eg tror d e arv og ikke miljø.... :) ha en go dag & eg e alltid gla i deg! så har eg sagt d i år og! - for tenk om..... :)

    ReplyDelete
  8. Er nok tanker som dukker opp titt og ofte hos meg ja!! Tenk om......
    Men kanskje ikke like ofte om meg selv :))

    HA en strålende mandag!
    Klem

    ReplyDelete
  9. Tja, er nok avslappet jeg ;) men sefølgelig litt mer på vakt når det kommer til vann og barn.....

    Fin mandag!!

    ReplyDelete
  10. Egentlig ikke . Tar det litt som det kommer . Et herlig innlegg dette , med mange fine bilder :)
    Tusen takk for hyggelig kommentar inne hos meg !

    Hilsen Janne

    ReplyDelete
  11. Er vel muligens litt sånn, ja.....

    ReplyDelete
  12. Er helt klart sånn...noen ganger må jeg riste litt hardt på hodet for å slutte, SLUTTE å tenke på det!!

    Herlig innlegg!

    ReplyDelete
  13. Herlige sommerbilder, et fantastisk fornøyelig bilde av storesøster med full styring;-)

    Jeg prøver å bare være med og ikke bekymre meg så mye for hva som kan skje. Men klart det blir noen tenk-hvis sånn innimellom, konsekvenstenking kaller jeg det;-) Nå har jeg en bedre halvdel som tenker veldig mye, så jeg slipper egentlig å tenke så mye på hva som skal skje - jeg blir det fortalt:-D

    Ha ei god uke WB, håper du snart får fiksa PC-en din;-)

    ReplyDelete
  14. Så flink du er til å sette ord på ting...
    Jeg tenker nok den tanken "tenk hvis" jeg også.
    Men så prøver jeg heller å vri litt om på det og tenke at hvis man ikke kan gjøre slike ting, som du viser på bildene, ja da kan man ikke leve og skape minner heller...
    Også tenker jeg alltid at det er jo farlig bare å sette seg i bilen og kjøre...
    Heldigvis vet vi ikke hva livet vil bringe!
    Vi får prøve å kose oss uten å bekymre oss for mye, selv om det til tider kan være vanskelig som mor...

    Sykkelen jenta mi har er størrelse 20 i rammen.
    Hun er en ganske høy 1. klassing...

    Så gjelder det bare da, og ikke tenke for mye på hva som kan skje når hun sykler til skolen...

    Klem May Helen

    ReplyDelete
  15. Gøy gøy innlegg:)
    Fine bilder og rim i teksten - Fantastisk.

    Og ja - jeg er også tenk om, tenk om . Bekymringen en lidelse jeg helst skulle vært foruten:)
    Klem Vivian

    ReplyDelete
  16. Jepp, jeg en "tenk om..." person!
    Og det er litt slitsomt innimellom gitt, både for meg og de andre i heimen her;))

    Tipper båtturen deres på landet gikk flott og at dere er like hele og tørre i klærne... hihi;)

    Ha en finfin mandag;)

    Klem line

    ReplyDelete
  17. Line: det går jo som regel greit. Men likevel..tenk hvis..om..
    ;o)

    ReplyDelete
  18. Jeg har vokst det av meg det der "tenk om greiene..." Bare vent til du får noen år til på nakken eller baken eller hva dem sier, hihi, så tenker du ikke sånn mer!
    Jeg har nemlig erfart at de fleste bekymringer blir det ikke noe av!
    Flotte bilder og fin båt!
    Klem og klem

    ReplyDelete
  19. ....jada,men jobber med saken!
    Klem♥

    ReplyDelete
  20. Jeg liker altså så godt denne bloggen din! Jeg ler og griner, er litt misunnelig fordi du er så flink, til å ta bilder og sette ord på ting. Jeg er nok litt sånn "tenk hvis" type, men litt situasjonsavhengig og litt hvilket følelsesmodus jeg er i. Noen ganger får jeg det etterpå......det er jo det rareste egentlig...når ting er over og har gått bra....så kan jeg begynne å tenke på alt som kunne ha gått galt (jepp, er nok ikke helt god i topplokket ;)) Så på Bjørn Eidsvåg sitt "en vakker dag" program på lørdag...fikk bare med slutten...men det handla om nettopp dette. Veldig bra...men kan jo ikke gjengi alt ;)

    ReplyDelete
  21. Jeg tenker nok "tenk hvis" ganske ofte. Både i positiv retning og i den mer negative...

    ReplyDelete
  22. Tenk.. om atte, hvis som atte... Åååååå!! Jeg må slutte å tenke så mye..

    ReplyDelete
  23. Mormor: det rare med meg, er at jeg ikke tenkte halvparten så mye på alle mulige typer konsekvenser, som yngre mor. Synes det blir verre med årene..men kan jo håpe at det roer seg igjen;o)

    frulangstrompe: wow, det er det fineste komplimentet! en amatør som meg blir glad langt inne i hjerterota! takk ;o) Akkurat slik tenker jeg selv om mange andre bloggere. Selv er jeg jo elendig teknisk, eller hva man skal kalle det. Det ser du sikkert. Klarer ikke lage "etiketter" en gang! Nå skal jeg stikke inn til deg og kikke;o)

    ReplyDelete
  24. Nei.
    Av og til tenker jeg:
    Hva er egentlig det verste som kan skje?
    Og hvor sannsynlig er det?

    Ungene må lære seg hva de må passe seg for.

    Er du også sånn som er for å legge skumgummi på bakken på lekeplassene..?

    ReplyDelete
  25. Bonedkona: selvfølgelig hadde jeg vært en av dem. Hvis jeg hadde engasjert meg i sånt.. Og jeg er veldig for polstra hjelm, knebeskyttere, skuddsikker boblevest og innendørs skolegård.

    ReplyDelete
  26. Eller Bondekona (som du egentlig heter): du er helt upåvirket av alle de koselige filmene vi har som felles erfaring?Heldig! Det er nemlig ikke jeg.

    Du vet,det er mye som KAN skje i virkelighetens verden. Men jeg skulle ønske jeg kunne droppe mange av de sinnsyke tankene jeg av og til klarer å produsere;o)

    ReplyDelete
  27. Jeg er faktisk litt mere den typen som er litt naiv på det punktet der.. Det er gjerne mannen som sier: "M****, ka e de du tenke på??/ hold på med?? Ane du ka som kan skje??"...

    Modell og modell fru blom! Det er to år siden jeg fikk betalt for noe...

    ReplyDelete
  28. Jeg tenker mye "tenk om", men prøver å la være...

    ReplyDelete
  29. Jeg er nok ikke det lenger, jeg er heller av typen som tar det som det kommer, men at jeg har tenkt gjennom det ene og det andre først. ;-) Å være forberedt er ikke så dumt. Stor forskjell på det og å tenke ut alle mulige eventualiteter og bekymre seg for de.

    ReplyDelete
  30. lammelaartanker: du er rett og slett altfor smart!

    ReplyDelete
  31. What???? Jogge???? Hva har skjedd?
    Du kunne slått følge med meg..jeg jogget faktisk (fastikk!) forbi huset ditt i dag!
    Klems!
    Og..A...har begynt på et lenge utsatt maleprosjekt jeg visste var digert, angrer litt..skulderen knirker..men..kan jo ikke kutte ut nå!

    ReplyDelete
  32. Hehe, er mye so skal tenkes på. Flott innlegg og nydelige bilder. Gleder meg til å komme tilbake å lese hos deg :).

    Er nok litt lik deg og ser farer rundt om,, ikke for ingenting de små kaller meg nure-mamma ( Nure, i barne-tv linus i svingen). Men, når uhellene først er ute, overrasker jeg dem. Da er jeg kul mamma som ikke friker ut. Litt blås og ett plaster om nødvendig. Ikke noe stress :)

    ReplyDelete
  33. Frk.V: jogge ja! er det så rart?
    jo,det er faktisk det! Og hva pokker?? vet du hvor jeg bor??

    ReplyDelete
  34. Trodde du, av prinsipp nærmest, ikke jogget...men, så bra da! Stokkavannet eller? MÅtte snuse litt på farmors hus som hadde visning, tok en sveip over byhaugen... alt jeg vet...

    ReplyDelete
  35. aha! da vet jeg hvilket hus som var din farmors!
    tror jeg! det er nemlig få hus til salgs i dette området. Er huset blått? Almeveien?

    ReplyDelete
  36. Stemmer det... litt vemodig...

    ReplyDelete
  37. og når det gjelder jogging..haha. Det er et tiltak for å få mer energi! Har ikke jogget siden videregående..så jeg starter veldig mildt..Pust pg pes..og musikk på ørene. Og auauau, så vondt det er nå etterpå;o)

    ReplyDelete
  38. koselig hus, jeg har kikket en del på det. Og tenkt at det sikkert kunne vært et fint sted å bo. Rart, liten by! men kan tenke meg at det er litt vemodig ja..

    ReplyDelete
  39. Du har begynt, det er det viktigste...satser på tresjøersløpet i november da? Mosvannet, Hålandsvannet og stokkavannet....? Viktig med mål..sier de. Jeg står over. God natt! Og, god bedring med idrettsskadene!

    ReplyDelete
  40. eh..tror ikke det.haha..synes jeg ser..
    Sov godt, og god bedring med stive skuldre! klem.

    ReplyDelete
  41. jeg er ikke så veldig sånn egentlig- ikke overdrevent tror jeg hvertfall! Merker jeg blir målløs noen ganger over andre foreldres utsagn på foreldremøter i barnehagen f eks.
    Når de forlanger småungene skal ha på redningsvest på tur i skogen, for tenk om det er en bekk der....
    eller det ble slutt på lekedag- at de fikk ha med seg en leke hjemmefra en dag i uka for tenk om det var bakterier på den.....det er jo greit å tenke "tenk om" for trenger ikke være skjødesløs heller, men man skal kunne ha det litt gøy og!

    ReplyDelete
  42. Jeg er ekstremt sånn! Hvis og enn og så fremt i fall-person! Og om kveldene når jeg legger meg og akkurat skal til å sovne.... DA får jeg sånne bilder også... huff... nevrotisk sikkert... eller gammel... eller noe :)

    :)

    Nydelige bilder :)

    ReplyDelete
  43. Jeg har noen "tenk-om-dager" innimellom, både av det gode og dårlige slaget, men stort sett er jeg ubekymret. Men å drømme meg bort- det er jeg skikkelig god på!!

    Godt innlegg :)

    ReplyDelete
  44. Jeg øver meg på å være tilstede. Er ikke så bekymret, men prøver å få med meg det som faktisk skjer :) Fin blogg du har!

    ReplyDelete
  45. big-sis: love you right back!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...