Thursday, September 1

Advarsel! Dette innlegget inneholder sterke scener.

Ikke bare fikk hun jobb på  Rema.
Tenåringen vår.
Hun får også lønn for strevet.


Ikke bare fikk hun 1


Hun fikk 2


Ikke bare nok med det.
Hun fikk 3


Neste gang fikk hun 5
Som hun bar med seg under armen lykkelig hjem.


Så fikk hun 9 for å ikke gå tom.
Og fordi hun er så flink og arbeidsom.


Ikke bare er lønna på kanten.


Den har faktisk steget helt opp til lampen.


Ikke bare bare 
for jenta mi, så skjønn.
Men nå er det nok sjokolade.
 Og hun må rope ut sin lille bønn.. 
At hun ikke lengre gidder jobbe.
 For verken Walters,
eller godterilønn.



Noen som vil komme hjem til meg på Walters, og en dans?

Vet at du vil.

49 comments:

  1. jeg elsker sjokolade, sender du en plate til spania?

    ReplyDelete
  2. Min yndlingssjokolade! Kjenner enda smaken av Walters mandler med chili (tilbud på Ica), og nå angrer jeg bittert. Dessuten har jeg bare jogget en gang denne uka, så nå er det rett før jeg havner på kjøret igjen... kanskje det hadde passet med en dans i kveld? Skal iallefall treffe venninner, og ikke er det langt fra Rått&råde-konsertene heller, så skal ikke se bort fra at det blir en dans. Skal være sammen med ei som bor i Solandsbakken, så jeg kan jo be henne sende den videre til deg...liksom... :-)
    Ha en fin kveld!

    ReplyDelete
  3. JAAAA! jeg elsker walter, og å danse!

    ReplyDelete
  4. har aldri smakt den! Og det er ikke tull engang. . .

    ReplyDelete
  5. Hm...er ingen sjokoladespiser og liker ikke at ungdom lønnes med usunnheter:)) Seriøst:) Men smiler like godt:)
    Danser gjør jeg gjerne:))

    ReplyDelete
  6. Mmmm..
    Den er god!
    Men kanskje litt mange?
    (som å se "onkel"(Kiwi-)Bob sine snopesamlinger)..
    Hun får ikke ..for eksempel..pengelønn?
    Eller er liksom det litt ut? Kanskje?

    ReplyDelete
  7. Ha ha, er det mulig??!
    Hvor er det folk ikke har skjønt ironien din, forresten?

    ReplyDelete
  8. Det er bedre det enn å vente på sin lønn i himmelen.
    Om det skulle være et alternativ..

    ReplyDelete
  9. kissamelissa: gjett hva eller?
    her oppe på haugen min kan jeg høre musikken fra Rått&råde! datteren min jobber der (også) -og der får hun ikke sjokoladelønn en gang! Artig ha
    50cent i byen.. datteren min serverer ham mat..og jeg håper han er en snill gutt! Kos deg masse!

    ReplyDelete
  10. forresten hvordan kan de ha seg at ALLE vet hvor jeg bor??!!

    ReplyDelete
  11. Jeg vet ihvertfall hvor du bor og jeg har IKKE fått sjokolade..... så d så.... hinthint! Søs ;)

    ReplyDelete
  12. OOOOOOiiii, jeg vil! Kommer i morgen? (Men JEG vet ikke hvor du bor...)

    ReplyDelete
  13. Hehe.. moroklumpen! Hvis avstanden mellom oss var betydelig mindre skulle jeg hjulpet deg med sjokoladeproblemet. Man stiller da opp for bloggvennene sine! Med åpen munn.

    ReplyDelete
  14. Jeg ANER ikke hvor du bor (Stavanger, ja, men ikke HVOR) - men jeg kommer mer enn gjerne på sjokis og dans! (jeg har servert Emilie og venner Quesedillas og Rabarbra-eplepai til middag idag. Og jeg er så mett at ukas 3. joggetur blir erstattet med horisontalen på sofaen.......... (prøver igjen imorra tidlig, etter levering i barnehagen). Så siden jeg allerede har havna utpå med fråtsing... Hvorfor ikke bare fortsette med litt Walters?!

    ReplyDelete
  15. *det* ha seg at alle vet hvor jeg bor..

    Søs: Du henger her inne ennå altså? Og du vet hvor jeg bor?? Hm.. men gjett what? du skal få en sjokolade (tror jeg) -må bare høre med sjokoladepiken først! God tur sydover, kos dere masse! klem♥

    Bondekona: njaa..hvem vet? hun får kanskje litt papirlapplønn etterhvert?

    Pia: ikke alle forsto ( ok 1 av 40)at jeg kun ironiserte og gjorde narr av meg selv i Silje-innlegget. Ble faktisk ganske lei meg. Det var ganske harde ord fra denne provoserte damen.

    ReplyDelete
  16. Åsså Walters da! sikle.

    :) Kos dere med sjokolade i helgen! Og de neste ukene! :) fin kveld til deg!

    (og jeg ler og ler av det forrige innlegget ditt :D)

    ReplyDelete
  17. Nam nam!! Skulle ønske jeg bodde ved deg ;) Da skulle vi hatt sjoko party!!!

    ReplyDelete
  18. Kommer tvert jeg!! Du får henge en ballong ved døra di så vet jeg hvor jeg skal gå inn :))
    Det er jo bare rett over fjorden.......

    ReplyDelete
  19. Kul låt. Yess! Jeg vil danse!
    Men ikke med Walther. Han kan du gjerne ha for deg selv. Er mer glad i den mørke typen.

    ReplyDelete
  20. Å, det var lenge sida jeg hadde hørt den låta!
    De selger tydeligvis alt for lite av denne sjokoladen når de lemper overskuddslageret sånn. Kan du ikke høre om hun kan få betalt i kjøtt, egg, smør og sånne andre praktiske tilskudd til husholdningen?

    ReplyDelete
  21. Kjem gjerne til deg eg, sjølv om eg ikkje er så veldig glad i sjokolade :)Men du har jo barskap...;)

    ReplyDelete
  22. Walters mandler...har han operert de vekk altså?
    Ja, ja skulle sikkert klart å klemt nedpå et par stk. :)

    ReplyDelete
  23. Slenger du på en melkerull så kommer både jeg og Alexander!

    Er det mulig at noen ble provosert av Silje-innlegget??? Huff da, for noen er visst dette med blogging blodig alvor...

    Ha en fortryllende kveld kjære du,
    klem fra Hanne:)

    ReplyDelete
  24. Er det ei skam å innrømma at eg ikkje har smakt den der? Vart i grunn litt mett av å sjå det tårnet eg ;) Men hadde det vore fruktnøtt, så....

    ReplyDelete
  25. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  26. Det er 1 bit til hver av dere alle. Ok da!!
    1 plate hver, og gulerøtter til dere underlige som ikke liker sjokolade (er det mulig da??)

    Og jeg bor her opp på haugen.
    På rette siden av byen.

    Og barskapet er alltid åpent.

    ReplyDelete
  27. Jeg liker sjokolade! Og nå skjønner jeg hvorfor du har begynt å jogge...

    men jeg vet ikke hvor du bor- legger du ut et sjokoladespor?

    ReplyDelete
  28. Jeg kunne glatt tatt ut lønnen min i sjokolade... Nå fikk jeg forresten grådig lyst på sjokolade!

    ReplyDelete
  29. Jaaaa! walters og dans! Jeg er med. blir det noe linedance da?

    ReplyDelete
  30. Å heldige datter! Håper det blir litt papirpenger også etter hvert! Har ikke smakt den sjokoladen jeg. Erre mulig..
    Men jeg har Harry-handla på Svinesund, så ble litt småsjokolader!
    Men du, skjønner jeg har gått glipp av et lite drama her. Noen som ikke har skjønt deg? Hrmfff..

    Klem fra meg ♥

    ReplyDelete
  31. Jeg vet ikke hvor du bor,
    selvom vi er bestiser.
    Du får nok legge ut det sjokoladesporet, ja.
    God idè.

    ReplyDelete
  32. Bondekona: johooo,du vet hvor jeg bor! du har jo adressen min!! Hallo liksom!! eller har du kastet den?? hmmm?? venter på deg bestiss♥

    Mormor og Hanne: å, det er så tydelig og godt hvem som er mine aller mest omsorgsfulle her inne! Snille og søte. Litt drama ja. Men det må vel til innimellom? Bare litt kjipt at jeg er så lett å såre. Klem♥

    ReplyDelete
  33. Alexia: ja,jeg legger ut et sjokoladespor for deg min kjære♥

    Elin:jeps, selvfølgelig. Da tar du regien da,sant? Høres vannvittig gøy ut med linedance!

    Røsslyng: ingen skam, bare fornuft?? Selv skulle jeg ønske det var Helnøtt (min favoritt..) ;o)

    ReplyDelete
  34. Du har da skrevet at du bor på den der haugen da vettu... eller er det bare på min side du har gjort det?

    ReplyDelete
  35. jo,men det er andre (felles "bekjente") som også vet hvor jeg bor plutselig!
    scaaary!

    :o)

    ReplyDelete
  36. Det er min favoritt nummer. 2 nå for tiden. Elsker den! Førsteplass går til Premium med mandel og nå husket jeg faktisk ikke helt hva den heter. Men kan love deg at jeg skal ha en plate i kveld, for nå er det helg for meg. Jeg kom akkurat hjem fra nattevakt. God helg! Straks i seng...zzzzzz

    ReplyDelete
  37. Åh, for en luksus med, tja, omtrent en meter sjokolade?! I høyden!! Misunnelig!! :D

    Og jeg har gått glipp av alt drama, jeg! Må inn og lese her, skjønner jeg. Og ikke være lei deg, mangemange her som både forstår humoren og ironien din, og ikke minst, hjertevarmen din!! Klem

    ReplyDelete
  38. Jeg tar regien ja.. tenker jeg tar med no musikk også.. hehe. Og det dramaet har jeg også klart å gå glipp av.. TYPISK at noen skjer når jeg er opptatt med andre og mindre viktige ting.. som innkjøring i barnehage.. henting av bil på verkstedet.. tigging om midlertidig førerkort hos politiet osv.. ååå nå ble jeg nysgjerrig også.. sukk.

    ReplyDelete
  39. Ha ha, aldeles uforglemmelig!

    Dans? Det må bli en Wal(ter)s, det, da ;)

    Ha en herlig høst-helg.

    Sol-streif og god hilsen til deg

    ReplyDelete
  40. Puh......begynner å bli sliten....danser alt jeg kan....tredje gang nå :) .......det blir så langt å dar til Stavanger(min kjære hjemby) i dag.....men sender noen dansenummer til deg gjennom lufta.....can you feel it?

    ReplyDelete
  41. Walters mandler ??? Da er det vel fristende med Johnnys lepper..:-)

    ReplyDelete
  42. Jeg vet IKKE hvor du bor, men det må være et rart sted hvis man virkelig får betalt i sjokolade for å jobbe på rema! Min kjære jobba på rema i sin ungdom og er ganske sikker på at han fikk gryn, evt penger.....!
    Er det bare meg som ikke er så glad i Walters mandler. Jeg og min venn Walter (den virkelige) ble ytterst skuffet og har gått tilbake til den vanlige uten Walter og mandler i..

    ReplyDelete
  43. Ikke så fan av Walters jeg heller, det er jo derfor jeg deler så villig ut!.

    men for alt i verden. den går ned.
    Og bunken minker for hver dag.

    Skål.

    ReplyDelete
  44. Jaaaa!
    Det vet jeg visst.
    Langt bak i hjernen på eposten et sted.

    (Men kanskje hun kunne spurt butikksjefen om ikke de kan kvitte seg med litt Helnøtt også etterhvert?)
    Da kommer jeg løpende med rødvin og nøtter under armene.

    ReplyDelete
  45. hey, du kan ikje bare dele ut sjokoladene mine?

    ReplyDelete
  46. Det var jammensanten en pussig utbetaling av lønn...Den arbeidsomme jenta kunne vel heller fått noen kroner i lønn vel?? Men Walters sjokolade er god da...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...