Tuesday, September 13

keep calm and..


Denne plakaten muntrer opp stueveggen hjemme hos meg.


Neida, den gjør jo ikke det.


Denne gjør.

Kanskje?
Men det jeg pussig nok skal frem til her er at

..jeg verken er flink til å bake kaker, eller liker å bake kaker. I grunnen så er jeg ikke så glad i å spise kaker heller


Kan du fatte og begripe?
Så hva gjør man da når noen har bursdag om en uke?

A. Stikker i butikken og kjøper en kake?
B. Baker en kake selv, og får som vanlig aldri til den hekkans pokkers glasuren?

eller


C. Ringer Kakemester Harepus ?


Yeps, I think soo!


Kakemester Harepus er niesen min på 20.
Og hun er den eneste i familien vår som faktisk kan bake kaker.
(No offence, storesøs - men du vet hva jeg mener)


Hmmmm...choises, choises..dilemmas, dilemmas..
What to choose?


Hello Kitty?


Brannbil?


Eventyrslott?


Halloween?


Laptop?


2-etasjes?


Eller favoritten min:
OMG, who killed Kenny? 

Hvilken ville du valgt?

Sjekk ut kakemesterharepus.blogspot.com for flere nytelsesbilder, eller bestilling av kaker.

34 comments:

  1. Knallkule kaker!! Du er heldig som har ei så flink kakebakedame i slekta :) Spørs om ho sender kaker heilt til Vaksdal, elles hadde eg sjølvsagt bestilt!!

    ReplyDelete
  2. jeg hadde nok valgt den strandkaka eller den med folkevogna fordi de har jeg aldri sett før :) hun er et riktig kaketalent denne damen :) det trodde jeg at jeg også skulle bli. . . . Hadde god tid til å være kreativ å lære meg alle dekorvariasjoner. . . Og så poff gravid 2 ganger på rappen og om jeg skal dekorere en fin kake må det skje når ungene snorker og jeg ønsker at jeg snorket . . . Det blir det ikke kunstverk av akkurat :) men bestill ivei! Hun vet i alle fall hva hun holder på med den unge damen der altså :)

    ReplyDelete
  3. OMG, så kule kaker!!!!! Jeg ville ha gått for Kennykaka, men det er fordi jeg digger South Park, da!!!!

    ReplyDelete
  4. Kule kaker, håper de er like gode på smak....ikke skjønner jeg hvordan de får det til å lage kakekunstverk.

    ReplyDelete
  5. Flink niese.

    jeg elsker å bake,
    faktisk.
    Men det ser ikke alltid så bra ut.

    Babyen min har også bursdag snart
    (24.)
    når er det din har?

    ReplyDelete
  6. Gud så mange fine kaker!Hva gjør det om ingen i familien kan kaker når det finns en niese som kan fikse det?Jeg syns den lap topen tar kaka:O)))ha en fin tirsdag:)klem kathrin

    ReplyDelete
  7. Kjempefine! Selv er jeg heldig og har en tante som gjør det samme. Lager noen nydelige kreasjoner. :D

    ReplyDelete
  8. Mona: jeg også, spesielt så digger jeg stakkars Kenny som alltid blir drept.

    Bondekona: Jomfrubabyen min fyller sitt 6.år den 20. :o)

    Vår lille verden: ja,jeg synes også at den pcen tar kaka! Den jobbet hun masse med!

    ReplyDelete
  9. Holy crap, FOR noen kaker! Jeg tror egentlig jeg ville tatt alle jeg :)
    Fin tirsdag!

    ReplyDelete
  10. må jeg velge?
    Jeg har vært inne på siden hennes før, og hun er bare utrolig flink!

    Kanksje jeg skal ta sauen sean? Han digger jeg. Men eventyrslottet til ei jente, eller fotballkaka til en gutt, hadde vært stor suksess.

    Og strandkaka kanskje, når jeg gifter meg.

    Heldige du Whitebite med henne i familien!

    ReplyDelete
  11. Så mange herlige kaker!
    Tror jeg hadde gått for PC'n eller bobla. De var knall kule:)
    Jeg liker å bake når jeg har tid, men jeg kan ikke skryte av at resultatet mitt blir så fantastisk som dette!! Har absolutt litt mangel på fantasi og tålmodighet jeg tenker jeg:)

    ReplyDelete
  12. Helt rått! Så utrolig flink! Vanskelig å velge...

    ReplyDelete
  13. Falt for boblekaka jeg.. herlig valg til bryllupskake etter de ønskene de hadde.(ja,jeg har smugkikket, men ikke nå..;)) Til min snart tre-åring ville jeg nok valgt det store rosa slottet..;-) eller brannbilen.. :-D

    Om jeg hadde vært så heldig å vært tanta til harepusen skulle hun fått mange penger for at jeg skulle slippe å bake ever again! :-)

    Heldige WB.:-) si fra hva du velger da, om du bestiller av henne.

    Og dere andre: det er verdt å gå inn og kikke på harepusbloggen! (jeg er der jevnlig og sikler)

    ReplyDelete
  14. Prinsesseslottet er mor til 3 KROnPRINSESSER sin favoritt ;)
    Og har samme dilemma som deg hver gang det er bursdag: liker ikke og kan ikke bake kaker!
    (Men elsker alle andre forberedelser ;)
    Heldigvis har jeg en tålmodig mann, som består oppgaven med glans. Dog de blir ikke på langt nær så fine som de du viser frem her...
    Klem May Helen

    ReplyDelete
  15. Jeg har vært inne på siden hennes tidligere også, blir av en eller annen grunn så sulten når jeg "leser" der inne - tro hvorfor???

    Heldige du som har en helt egen kakemester, og som slipper klissete kjøkkenbenker til langt inn i advent etter glasurer og smørkremer som havner alle andre plasser enn der de skal *misunnelig*

    Alle kakene hennes er knalltøffe, men måtte jeg velge en så synes jeg brannbilkaken var stilig;-)
    klem:)

    ReplyDelete
  16. Elin: så kjekt at du er der inne og smugkikker;o) og sikler..!

    May Helen: jeg elsker det slottet, og liker at det er litt skjevt og ujevnt (det skal være slik altså!) Som deg , jeg elsker alle de andre forberedelsene -og pappaen her er heldigvis flink til å bake flotte kaker!

    ReplyDelete
  17. Ha, ha, litt av noen kaker:-)
    Laptopkaken var jo skikkelig kul da!

    ReplyDelete
  18. WOW!
    For noen kaker!!! Strandkaka var min favoritt :)
    Tenker du blogger den du skal ha?? ;) Blir spennende...
    Må ta en titt på den bloggen...synes å kjenne igjen noen av kakene så tror jeg har vært der før men... :)

    Ha en fin dag!

    Klem Anette

    ReplyDelete
  19. Fantastiske kaker! Jeg er utdannet kokk, å hadde lyst til å ta utdannelsen videre å bli konditor, men slik ble det ikke da jeg ble gravid med knerten som 19 åring, men baker mer enn gjerne kaker, selv om jeg ikke skal skryte på meg å pynte så pent :)

    Takk for koselige ord inne hos meg. Trekassen har jeg kjøpt for et par år siden, så du finner det nok hos div interiørbutikker. Jeg har skrudd hjul under den, kjøpt på biltema.
    Hvis du søker på trekasse eller eplekasse på finn.no så er det mange forksjellige kasser til salgs. Noen er ganske dyre da, men da får du til gjengjeld en kulere kasse, som har historie.

    Et annet alternativ er å kjøpe rå-panel å snekre en kasse selv og male den med "værbitt" maling om du vil ha et mer slitt preg på den ;)

    Klem Silje

    ReplyDelete
  20. Slike kaker har eg aldri fått til!
    Men gå inn til Pia du. Ho har lagt ut enkel og morsom forklaring på oreokake. Den fekk til og med eg til....
    Og ehh!,eg kom på no, at det burde eg sjølvsagt ha blogga om ;)

    ReplyDelete
  21. Hællemåne for noen flote kaker!!! Jeg kjenner også ei som baker sånne. Helt utrolig at de får til!
    Hvis jeg skulle hatt til minstemann i hus (på 22, haha) - så måtte det blitt fotballbanen eller brannbilen. Han sparkær jo og er i tillegg brannmann, artig!
    Men ellers, Kenny ja - han er kuuul.. Stakkar'n.

    Klem klem

    ReplyDelete
  22. Min favoritt var bobla med alle blomstene :) Men i alle dager så flink hun var - rene kunstneren !!!

    Klem fra Janne

    ReplyDelete
  23. Min favoritt er også bobla med alle blomstene :-) Fine kaker - så heldig du er som har ei så flink niese!

    ReplyDelete
  24. Hehe... Jeg må faktisk inrømme at jeg fikk mest lyst på det prinsesse slottet;)

    ReplyDelete
  25. You and me whitebite, soulmates;-)
    Har aldri i mitt liv bakt noe anna enn langpanne sjokolade kaka og tom det er vanskelig for meg
    Klemmer

    ReplyDelete
  26. Fantastiske kaker! Tenk å klare noe sånt! Likte jo den siste der...Men mange flotte, altså! Kjør give away!

    ReplyDelete
  27. Ser iallfall fordelen med å bu i litt meir sentrale strøk. Får ikkje tak i slikt her..
    Og ikkje klarer eg å bake noe i nærheten av dette her...
    Utrolig flotte kaker!

    ReplyDelete
  28. Wow! Litt av noen kaker. Den siste er igrunnen min favoritt, men hadde kanskje ikke valgt den til barneselskapet... men min egen på søndag derimot? Hmmm, takk for inspirasjon!

    Er forsåvidt glad i å både lage og smake kaker, men ikke med for mye fyll på. Det blir for mektig. Likevel blir jeg mektig imponert over de som steller i stand med slike kunstverk. Ikke er jeg så glad i å pynte heller, så barneselskapet på fredag har jeg ikke begynt å tenke på enda (bortsett fra invitasjoner som selvsagt er sendt ut). Tenker hvert år at ; neste år, DA skal det pyntes og gjøres lekkert...

    Lykke til med forberedelser, WB! Ser jeg ballongene vaie på byhaugen neste uke da? :-) Klem

    ReplyDelete
  29. Kreative kaker gitt. Skikkelig fine.
    Tar vel luven av en annen alminnelig kakebaker med en slik proff baker i familien? Litt kjedelig liksom å sette den trauste eplekaka på bordet, ved siden av disse her?
    Personlig er jeg ikke så glad slik frostingkrem som disse kakene er pynta med. De ser ofte bedre ut, enn de smaker. Er min erfaring da.

    ReplyDelete
  30. Snakk om flaks å ha en sånn bakemesterharepus i familien! Heldige du, ikke rart du trenger et kakeskilt!

    Den nederste, uten tvil..favoritt. Morsom.

    London, søte du, London var varm, masse trafikk, masse folk, skummel tube (masse, masse folk), deilig mat, god musikk, god seng tross lite søvn, eeeelsker høflige folk overalt..og selvsagt mye shopping. Tror jeg shoppet nok for i år.
    Og, babyen min på snart 4 er ikke så liten i virkeligheten som hun er i mitt hode, ble endel bomkjøp i for liten str. Hvorfor har jeg sånn angst for for store klær, tro??

    Hvordan går det med joggingen? Bedre og bedre?

    Ha en fin kveld!
    Klem

    ReplyDelete
  31. Herlig land FOR noen kaker!
    Skulle gjerne kjenne noen som kunne lage noe slikt:)
    Valgets kval ja:)

    ReplyDelete
  32. Herlighet! Trodde du hadde googlet bildene. Den laptop-kaka er noe av det mest geniale på lenge!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...