Wednesday, September 14

noe sier meg


at det er på tide å lage middag.


Noe sier meg at det er på tide å utforske ukjent farvann.


Noe sier meg at det er på tide å gjøre det slutt med Mr.Toro.


Noe sier meg at det er på tide å bli kjent med Herr Purre.


Noe sier meg at det er på tide å pusse støvet av "Kitchen Aiden".


Noe sier meg at det er pigede på tide


Å lage blomkålsuppe fra bunnen av.


En gang må jo være den første.


Er du kommet til det punktet at du faktisk lager spennende og hjemmelagede middager? 
Eller tyr du, som meg oftest til halvfabrikata?




So many questions..I know.

46 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Mmmmmmm..hjemmelaga!!!
    Jeg er nok både best på, og flinkest til å lage fra bunnen av, og syns egentlig det er like raskt og greit som noe annet. Også vet jeg hva som er i da, og noe skal unngås her i huset..derfor har det blitt sånn. Og, jeg syns først og fremst det er sabla gøy! Men selvsagt tyr jeg til lettvinte løsninger også.


    Og, jeg får passe mengde..
    Til to..eller ti. Oftest til to.

    Mmmmm..dette så godt ut! Blomkålsuppe er supergodt!

    ReplyDelete
  3. Det varierer alt etter tid. Men hjemmelaget er som oftes best! De blomkålsuppe så godt ut!
    Herlig det første bildet. Måtte smile litt. Hihi, ser ham for meg der han venter på maten slik :)

    Kommer du forresten på bloggtreffet på tirsdag?

    Klem Tonje

    ReplyDelete
  4. Det var da volsomt så mange middags-blogging det skulle vera i dag da! :)
    Vi hadde også heimalaga blomkålsuppe i dag, men vi har det ofte. Mannen som lager middagene her i huset - stort sett hjemmelaget :))))

    ReplyDelete
  5. mykje middagsblogging, kanskje...ikkje mange...

    ReplyDelete
  6. Frk.Virrum: Ja,der sa du det! Dy synes det er gøy, og da blir man automatisk interessert i matlaging og gjør det ofte.
    med meg er det motsatt, selv om jeg merker motsatte tendenser for tiden ;o)

    Joggingen? ja!! den ja.. kremt. Holder på, men været har satt litt stopper i det siste. Ikke at det er så farlig, men mengdene nedbør har vært drøye i det siste. men det vet jo ikke du noe om, din heldiggris!

    ReplyDelete
  7. Er flink til blomkålsuppe, tomatsuppe, kjøtkaker og klubb!
    Men Toro er ofte i bruk, ja!

    ReplyDelete
  8. motsatt og motsatt, der ble det mye motsatt.
    men du skjønner?! :o)

    Tonje: det hadde sikkert vært kjekt, men den dagen har gutten min sin 6.bursdag, og vi skal ha full baluba (og kanskje blomkålsuppe??) hjemme hos oss! Tusen hjertelig takk for invitasjon!

    ReplyDelete
  9. Skulle gjerne hatt suppe oftere, hjemmelaga selvsagt, men det er jo litt bry da...Akk, den som hadde noen som lagde sunn og god mat til familie på fem...kokk ønskes ;-)

    ReplyDelete
  10. Noe har sagt det hele veien til meg da.....jeg er dårlig på matlaging..det er kjedelig.....men det hender seg jeg glimter til og alle er like imponert hver gang:) Mat fra bunnen av er alt for sjelden....det er jo så mye sunnere!!!!
    SKjerp oss!!

    ReplyDelete
  11. Ingrid: mannen i huset her også, han er flinkest og mest interessert. Og så er han modig, og prøver seg frem. Flink!

    Shy B: Toro er en av mine beste venner..:o)

    ReplyDelete
  12. Ha ha, har akkurat vært inne hos Ingrid og kommentert all matblogginga:) Det var voldsomt så fokusert vi var på middager nå:) Eldstemann er inne i en fantastisk matstim, og måtte det bare vare. Han lager alt fra bunnen av, og har blitt riktig så flink. Jeg tyr nok mest til halvfabrikata...
    Flott genser på lilleprinsen:)

    ReplyDelete
  13. Så flink jente!!! Blomkålsuppe lages alltid hjemmelaga når det lages.. kremt, lenge siden sist.
    Ellers er jeg god på kjøttkaker og stua kål! Og lapskaus! Og fersk suppe! Og skinkesteik, særlig sausen!
    Sånn. Det var skryt.
    Ellers er Toro kjekk.

    ReplyDelete
  14. Her går det i begge deler.
    På dager med mann og barn på farten tyr jeg nok som oftest til halvfabrikata for jeg føler det går kjappere, men i helgene og på dager med god tid da er det hje hje hje hjemmelaga som gjelder.
    Da kan jeg prøve og utforske den ene retten etter den andre. Synes faktisk det er gøy å lage noe nytt.
    Og du, takk for tankene!!Fanget de helt over there:)) Det var en super tur og en by vel vært et eller flere besøk:))

    ReplyDelete
  15. Eg hadde ett og ett halvt år då eg var uvenner med Toro og laga alt fra bunnen av, inkludert brød, herregud så perfekt det hørtes ut.....men det blei for mye arbeid for min del, no e Toro og eg bestevenner igjen, det passe best sånn;-)

    ReplyDelete
  16. "sulten gutt" av Whitebite;-) Herlig bilde♥ Og utrolig kul genser:)

    For å spare litt tid i ukene bruker jeg halvfabrikat som base, og så tilsetter jeg litt ekstra slik at det føles litt mer hjemmelaget. I helga prøver jeg å lage det meste fra bunnen.

    Jeg er aller best på klippfisk i de fleste former. Og curry - min Biryani med raita og nan-brød går rett hjem hver gang;-)

    Ha en god kveld kjære du,
    klem:)

    ReplyDelete
  17. Hanne og Pia: ja,litt kul den genseren.
    Og klippfisk, mmmm! noe av det beste jeg vet!
    Er det greit at jeg kommer opp neste gang du lager det Hanne??

    ReplyDelete
  18. Noe sier meg at du IGJEN har glemt å bestille billetter og invitere meg på middag!

    Hjemmelaget blomkålsuppe! mmmmm!!!

    Jeg lager både fra-bunnen-mat og toro-mat jeg. Men ytterst sjelden helt varm-kun-opp-mat

    ReplyDelete
  19. Elin: hva med å kaste seg i bilen? det er fremdeles en dråpe igjen her til deg!
    :o) den var faktisk god, litt stolt.

    ReplyDelete
  20. Den er grei, du har adressa mi;-)

    ReplyDelete
  21. Imponert:) Eg er gift med mr. Toro eg, visste du ikkje det?? Så synest det er heilt på sin plass at de avsluttar det forholdet dykkar.... Kremt kremt!

    ReplyDelete
  22. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  23. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  24. Hanne: javisst, vi sees;o)

    Røsslyng: aha! jeg har følt det på meg!
    at han har hatt noen på si!

    ReplyDelete
  25. Jeg kan skrive under på at mormors saus til skinkesteken er himmel på jord! Ren nytelse! Men så er jo mammas mat allitd best da... Allikevel tør jeg påstå at den er i særklasse :-P
    Tipper suppen din ble fantastisk!

    ReplyDelete
  26. Koser meg med halve fabrikker jeg ;)

    ReplyDelete
  27. blomkålsuppe er kjempegodt! og hjemmelaget best- flink du!

    ReplyDelete
  28. Jeg eksprimenterer av og til, men halv eller helfabrikat er også i bruk.

    Blomkålsuppe er godt! :D

    ReplyDelete
  29. Faktisk

    lager jeg det meste fra bunnen av.
    Spesielt supper.
    Og sauser.

    Øvejidde?

    ReplyDelete
  30. Bondekona: nei,det visste jeg FAKTISK!tenk!

    ReplyDelete
  31. Jeg lagde hjemmelaget tomatsuppe en gang. Godt synes jeg, ingen suksess hos ungene. Toro var bedre, mente de... Så det blir litt mye Toro-hjelp. Det fikser mannen også sånn noen lunde greit. Men ja, hjemmelaget er best!

    ReplyDelete
  32. Eg er ikkje sint. Berre veldig veldig skuffa...;) Jaja, kanskje me skal hiva mr.T på dør begge to, sidan han tydelegvis står i med folk både her og der! Godt Bondekona har gått klar:)

    ReplyDelete
  33. har litt angst nå for du tror jeg mobber deg altså...mener det når jeg sier du er fantastisk flink!

    Og er driiitmisunnelig på deg som har en sønn som liker blomkålsuppe.

    ReplyDelete
  34. hehe--bondekona; elsker det ordet ØVEJIDDE..herlig!

    ReplyDelete
  35. Alexia: jaaa..skeptisk!
    Det blir lett sånn, når man har det såpass idyllisk som vi har det her hjemme hos meg :o)

    Og klart han likte blomkålsuppa mi! (skal ikke nevne at jeg var 100%sikker på at han IKKE ville prøve å smake en gang!men han var såpass sulten, at han slukte det :o) (tips!)

    Frk.V: ja, det synes jeg også. Og det er et ord jeg selv ikke bruker. Bruker du det inni natoen??

    ReplyDelete
  36. Dette ser deilig ut, blomkålsuppe er sååå godt:)
    Jeg liker å lage mat, en av mine hobbyer faktisk:)Liker å handle inn, følge oppskrifter, improvisere, avslapping for meg det:) Å lage mat fra bunnen av handler ofte om planlegging, og da er det minst like raskt som å bruke halvfabrikata:)Det er iallefall min erfaring:) Bruker halvfabrikata her i huset også, men det blir for det meste bare tacosauspulveret;)
    Vi er heldige og har barn som liker alt de får servert, noe mindre enn annet, men......
    Ha en fin dag med hjemmelaget middag i dag også?:)

    klem fra Trine:)

    ReplyDelete
  37. Her luktet det god suppe;O)
    Jeg lager ikke så mye halvmat lenger, men Toro var nok en fast følgesvenn i mange år;)
    Ha en fin dag, klem fra meg;)

    ReplyDelete
  38. Trine: I dag er det pappaen i huset sin dag å lage middag (vi har annenhver dag), så da blir det sikkert noe hjemmelaget igjen ja. Wow, 2 dager på rad!!

    ReplyDelete
  39. Hmmm.. Her går det mye i hjemmelaget, eller halvfabrikata UTEN tilsetningsstoffer o.l. You know me..

    ReplyDelete
  40. Og hjemmelaget blomkålsuppe er utrolig godt ..

    ReplyDelete
  41. Dette kan jeg si. Jeg er trettisyv år. Og lager bare mat fra bunnen. Jeg begynte for noen år siden,og har fortsatt. Jeg synes det er for mye salt i halvfabrikata..og dessuten,som du sier,det blir gøy å lage mat! Og den blir myyye bedre.
    Kos deg med hjemmelaga!

    ReplyDelete
  42. Nam!! Ekte blomkålsuppe fra bunnen av er digg;-))) Dessuten kan man jo regulere salt- og sukkermengden selv når man lager mat fra bunnen av. Har begynt med det selv i det siste etter at jeg og mannen gikk over til lavkarbokost, og det er deilig (men tidkrevende...)! Men om man planlegger godt går det egentlig ganske så greit.

    Men første gang jeg laget blomkålsuppe helt selv (for maaaange år siden, er det visst nå...) tømte jeg like greit ut kokevannet da blomkålen var ferdig kokt. Ble ikke så veldig god blomkålsmak av DEN suppa...

    ReplyDelete
  43. Wohoo! Stående applaus fra meg. Har aldri laget suppe ordentlig fra bunnen av tror jeg. Nå føler jeg du vant mange husmorpoeng! Kanskje jeg følger eksempelet ditt..en dag :)

    ReplyDelete
  44. Er ingen fanatiker, men her lages nesten all mat fra bunnen av. Fordi jeg liker. Og har tid. Og lyst.

    ReplyDelete
  45. Her lages desverre ikke all mat fra bunnen av. Toro er min gode venn (og uvenn). Er alt for lite flink og interessert i mat. Desverre!

    ReplyDelete
  46. Jeg lager mere og mere fra bunnen av og har greid å kutte nesten all halvfabrikata... :) Lager også blomkålsuppa fra bunnen av :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...