Wednesday, September 21

superdupermamma?

En liten fugl har hvisket meg i øret at jeg mest sannsynlig må være en 
superdupermamma?

Wow, jeg vet sannelig ikke jeg..  
Hmm, jaja? Jojo..? 

Kanskje?

Du får dømme selv.


Årets 6 årsbursdag ble innledet av et lite nymalt tog som kom tøffende over bursdagsbordet.
Jeg har selvfølgelig snekret og malt det selv for anledningen. Legg merke til detaljene.
Dette er iallefall ikke noe jeg for eksempel har kjøpt i en simpel interiørbutikk for 5 år siden.


Årets bursdagsmuffins er laget og dekorert av en stødig supermammahånd. 
Kun det beste for bursdagsgutten min.
De kommer iallefall ikke fra en Toropose hvis det var det du var i ferd med å tro.


Årets bursdagsvimpel sydde jeg rett før gjestene ankom. Voila!
Det er iallefall ikke slike vimpler Guttemamma syr på bestilling, den bare ligner litt.


Bursdagsballongene blåste jeg opp med helt egne lunger.


BursdagsPavlovaen ble laget i et ledig øyeblikk, mens gjestene var opptatt med å sluke bursdagssuppa.
Og det var i allefall ikke noen pappa som måtte ta over for at eggehviten til marengsbunnen skulle bli stiv.


Og hei, der var det toget igjen ja. 
Fint,sant?


Bursdagsdragekaken, laget jeg etter bestilling fra bursdagsbarnet. 
Og den er iallefall ikke laget av Kakemester harepus hvis det var det du først tenkte.


Bursdagsbabygjesten eller sjefen, som han liker best å bli kalt, var også på plass.
Ok, skal innrømme at jeg ikke har laget denne.


Og den strålende fornøyde bursdagsgutten?
Joda, tro det eller ei, han har jeg ihvertfall også laget!

Need I say more?
Hva ble du mest imponert over?

Helt seriøst liksom.

51 comments:

  1. du er superduper!
    samme åssen en gjør det vel, du lagde en veldig flott bursdag- og ja gutten har du jo laget!
    Men regner med du fikk hjelp der og ja............
    whitebite, du ER fliiink!

    Og den kaka fra kakemester harepus var skikkelig fin!

    Ser jeg virkelig må planlegge neste guttebursdag.

    ReplyDelete
  2. Jeg er mest imponert over hvor super du er jeg...på alle områder:) Også på selvironi og planlegging;)
    Herlig dekket bursdagsbord:) Er Sjefsbabyen også din?
    Hytta vår ligger i Selbu kommune, og vi bruker kun 45 min på å komme dit:) Om vinteren noe lenger tid, da vi går på ski ca 2 kilometer:)Det er virklig et herlig sted:)

    Ha en fin torsdag:)

    Trine:)

    ReplyDelete
  3. Supersupertrooper!!!

    Jeg er impregnert!!! Dette så veldig fint ut,WB!
    Kommer du og tar den ene jeg har i oktober eller?

    Klem, og ha en fin dag!

    ReplyDelete
  4. hehe ja sjefs babyen har vel jeg ansvar for å ha laget hihi

    ReplyDelete
  5. Jeg er imponert over at du har organisert et supert selskap :) Og aller mest er jeg imponert over at du har laget GODGUTTEN :) Han er aldeles bedårende !

    Janne

    ReplyDelete
  6. Anja: glemte å spørre om tillatelse!! Håper det var greit? tilgitt??

    ReplyDelete
  7. Jepp, klinkande klart at du er ei superdupermamma! Eg ser det på at du prioterer å bruka tid på dei rette tinga. Skulle du liksom ha brukt heile kvelden på å snekra saman eit tog dagen før selskapet?

    Er ekstra imponert over pavlovakaka eg, fordi eg ikkje er nokon kakebakar sjølv... Og sjølvsagt den utruleg flotte og heilt heimelaga seksåringen ;)

    ReplyDelete
  8. Jeg er helt klart mest imponert over de lille prinsen-som du har laget :-)
    I tillegg er jeg imponert over hele innlegget. En kjempefin start på min dag. Kreativt. Morsomt.Jeg koste meg da jeg leste det.
    :-) ha fortsatt fin dag!

    ReplyDelete
  9. Morsomt :-) Imponert over hele innlegget :-)

    ReplyDelete
  10. :) 6åringen er jo bare så fin! :) Gratulerer! Og så er jeg imponert over fargene du har brukt! Dempede harmoniske farger:) Ikke slike skrikende som man får vondt i øynene av! Og pavlova'n var jo så fint pyntet! :)

    Ser ut som 6åringen hadde en fin bursdag! :) Heldige han som har deg! :)

    ReplyDelete
  11. Jeg ble kjempeimponert over ballongene jeg, jeg vet hva det koster små lunger å blåse opp slike ;)
    Flotte farger, flott pyntet, du skal ta imot all den skryten du får, det har du fortjent. Og 6 åringen, han var flott han :)

    ReplyDelete
  12. Helt serriøst lissom.... jo du er supermamma! Ballonger er ikke lett å blåse opp nemlig, og å få til å lage en sånn flott gutt, ja det kvalifiserer absolutt til supermamma!

    ReplyDelete
  13. Bursdagsgutten! Definitivt!!

    Dumt jeg ikke blir bedt i guttebursdager lenger..
    Skulle gjerne vært gjest ved det bordet gitt.

    Takk for gode ord på bloggen min. Gjorde meg glad.

    ReplyDelete
  14. Jeg ble faktisk mest imponert over toget og den effekten det hadde som dekor på en hvit duk! Jeg er nesten litt målløs her jeg sitter..... Flott bursdag da! Alt var jo nydelig :) Og ikke minst ungene :)

    ReplyDelete
  15. Så flinke atte! Bare det å være mor gjør jo at en er super! Har dere ikke fått med dere det?? :D

    ReplyDelete
  16. Jeg ble mest imponert over planlegginga jeg. Det skal store organisatoriske evner til for å få til en så flott bursdagsfest :)
    Og det er en kunst å delegere bort arbeid ;)
    Klæm

    ReplyDelete
  17. Imonert over et fantastisk bursdagsselskap og gutten din er jo bare knusbedårende vakker!!! *dåne*
    Superdupermamma er bare forbokstaven :)

    Klems

    ReplyDelete
  18. Mest imponert over bursdagsgutten. Er vel ingenting som kan overgå et herlig barn ;o)
    Også var dragekaka fantastisk flott, og siden Pavlova er yndlingskaen min, kan jeg ikke unnlate å nevne den :o)
    Ser ut som en flott bursdag med en superdupergutt og en superdupermamma - og sikkert flotte gjester også ;o)

    ReplyDelete
  19. Herlig!! Nydelig pyntet og flott gutt!
    Skulle gjerne vært der :)
    (skulle egentlig hente adressen din og tipse bøllemamma om fiine bloggen. Tar den med meg nå ;))

    ReplyDelete
  20. Joda, supermamma. Flira høyt, veldig bra skrevet :)

    ReplyDelete
  21. *ler* Elskar at du får meg til å flire så godt!!

    Fantastiske bilete av guten din under!! :)

    Klem Hanne

    ReplyDelete
  22. Jeg ble mest imponert over at du har laget guttungen. Så bra du fikk han til! Nydelig, faktisk :)

    ReplyDelete
  23. Mest imponert over deg, selvsagt.

    Og over at du faktisk midt oppi alt dette travle også får tid til å ta finfine bursdagsbilder.

    Det gjør aldri jeg.
    Men så er ikke jeg superdupermamma heller.
    :)

    ReplyDelete
  24. Velkommen Bøllemamma.
    Alle bøllemammaer er veldig velkomne hit!
    (og bare navnet får meg til å løpe inn og kikke på hvilken bøllemamma du er!)

    ReplyDelete
  25. Puh...du er i live..det ble så stille..så lenge...uvant.
    klem!

    ReplyDelete
  26. Alexia, darling: ok da, jeg fikk bittelitt hjelp til å lage bursdagsgutten. ok. ok!!
    ja, man må planlegge -helst 1 år i forveien, sånn cirka dagen etter forrige bursdag. Sånn er livet for oss supermammaer. Puh.

    ReplyDelete
  27. Trine i det gule huset: sjefsbabyen er dessverre ikke min.

    Frk.V: Impregnert? ikke imponert??
    Det må jo bare være en skrivefeil. Og ja, jeg lever. Etter et craaazy jungelparty i skogen rett etter jobb i dag! (men det er bare såvidt)
    Det var forresten veldig kjekt.

    ReplyDelete
  28. Kristin Kreativitus: liker dempede farger ja. Jeg er ingen knallfargeperson. Pavlovaen ble jeg egentlig ganske fornøyd med til å ikke overhodet ha laget det før, selv om marengsbunnen ble supertynn.

    Siven: det er sant det. kanskje det ikke bare er jeg som er en supermamma, kanskje alle andre er det også? Har aldri tenkt den tanken før ;o)

    Bondekona: hallo liksom!! det viktigste med hele feiringa er jo å ta bilder :o)
    Og klart du er superdupermamma, dobbelt så superduper som meg. Du har 4, jeg har 2. (hadde aldri klart 4!!)

    ReplyDelete
  29. Sakko, eg e imponert!Blir ikkje spesielt imponert øve at folk lage sånt sjøl (altså kunstverkspynta kaker, syr vimpler, lager tog osv), for det kalles jo hobby; men at någen stelle istand sånt, og organiserer det slik for å gjøre andre glad!!! Det blir jeg imponert over. Salikatt, du e merr enn god!!!

    ReplyDelete
  30. eller forresten... eg bler litt imponert øve de så klare å lage sånne fine ting og, altså. Ombestemte meg.

    Klem og vel overstått!

    ReplyDelete
  31. Kissamelissa: takk, jeg vet!

    (nei,nå skal jeg slutte å lure dere slik..
    hold dere fast..jeg er nok ingen superdupermamma..
    SUKK.)

    ReplyDelete
  32. Kissamelissa: litt kjapp der,vi skrev på likt.
    Vel overstått? ett igjen!!!!!

    ReplyDelete
  33. Hey supah mama! Synes alt var flott - er jo imponert over den kaka. Men det beste er vel det eneste du har laget selv - grattis igjen til den flotte bursdagsgutten!

    ReplyDelete
  34. Vettu.......EG ELSKE BLOGGEN DIN!!!!!(les: du er superduper, som skriver helt etter mitt hjerte, jeg elsker selvironien, måten du lager innleggene får meg til å le(og noen ganger gråte) du engasjerer, og den ungen....hallo, ingen hvemsomhelst som kunne laget en sånn en)

    ReplyDelete
  35. Okei. Ein igjen. Stelle du istand slik til hvert selskap????? Lykke te videre på bursdagsferden. :-) Ps. Strømbrudd og kølsvart på vollen i kveld. Alt lyse på haugen regne eg med?

    ReplyDelete
  36. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  37. Du?! superdupermamma!? Ja det er jeg seriøst ikke i tvil om at du faktisk er!! :-)

    Og tuller heller ikke når jeg sier at det som imponerte meg mest med det du har delt her er at alt ser så stilig og rent ut. Ja ikke rent som i vasket, selv om det også ser slik ut, men rent som i "nok farger,men ikke for mye", "nok pynt men ikke for mye" osv, skjønner.

    wow! jeg skrev en helt lang seriøs kommentar til deg. FORDI DU FORTJENER DET.

    Fredagsklem til deg fra meg!

    ReplyDelete
  38. A little bit super (eller egentlig a whole lot)!!!

    Og helt seriøst liksom; jeg er ganske imponert over at du fikk en pappa til å fikse marengsbunn, her vet ikke noen pappa hva marengsbunn er en gang. Men aller mest imponert er jeg over at du har to selskap bak deg og fortsatt energi til å blogge om det;-)
    Du ER superdupermamma du:)

    Som andre her så synes også jeg at bordet ditt var dust og vakkert, og så ser jeg på bildene at Whitebite nok er et korrekt bloggenavn;-)

    Håper du har det fint kjære du,
    klem♥

    ReplyDelete
  39. Kjersti, fineste du!
    Så glad jeg blir for sånne ord, takk!

    Du med det uberkule navnet fra Tjensvoll:
    OH YES! klart jeg gjør.. men fatter ikke helt hva som skjer, jeg er på knærne sliten.. og har det siste selskapet i jungelen i morgen. Håper på lys (!!!) og litt oppholdsvær. Er det mulig tro??

    Elin, kjære søte! Nå ble jeg imponert! For en seriøs korrekt og flott kommentar! Og det stemmer, det er ikke rent. Men jeg er flink å redigere! (bare juks med andre ord, men hyssssssj!)

    Hanne, min vakre: pappaen her er flink sånn, han kan ikke rydde, men vispe -det kan han!
    men du ..hvilken energi?? Som en flat ballong i dag.. Men har ikke tid, siste bursdag i morgen.
    Må bake (igjen!!)

    Og du..ELSKER hvitt!! hvordan visste du det? :o)

    God helg alle sammen!

    ReplyDelete
  40. Så utroooooolig flink du er! Som klarer blåse ballonger selv og alt. Helt seriøst liksom.
    Takk for hilsen. Vi forstår hverandre.

    ReplyDelete
  41. Hihi, Herlig innlegg, supermamma!
    Det så helt perfekt ut! Digger både sjefen og bursdagsbarnet. Så skjønne!
    Ha ei fin helg og kos dere med den tredje feiringen :)
    Klem Tonje

    ReplyDelete
  42. Jeg ble mest imponert over for en flott gutt du har!!!...og jeg tror han ligner sin mor!
    nyt helga, klem fra meg;)

    ReplyDelete
  43. Tovepia! han er jo flott, sånn helt objektivt sett -men han ligner mest sin far, kanskje farfar..
    Ikke meg! Jeg er blågråøyd og stolt av å ha produsert noe brunøyd (fineste øyefargen jeg vet om!)klem tilbake ♥

    ReplyDelete
  44. På stord en plass, så det er jo ikke SÅ langt fra deg. Men noe lengre nord ja, her har det vært rundt 12 grader idag.

    ReplyDelete
  45. Herlige bilder ! Herlige barn! Herlige mamma ! ♥

    Hvor fikk du kjøpt de lyseblå ballongene? Jeg finner bare knæsje farger. Vil ha ensfargede blå og lysblå. Veldig fint tog og pyntet forresten :-)

    ReplyDelete
  46. Mammarie: aha! langt borte ja.. (meg og geografi..kremt) 12 gr er ikke kaldt! Hvordan skal du kle deg når det blir frost?! :o)

    G-A: Ballongene som jeg har blåst opp med helt egne lunger har jeg kjøpt på en hobby-butikk, en som her heter Kontant Engros. Der finner jeg ALT.

    ReplyDelete
  47. Ååh, så flink du er!! Så ut som en super bursdagsfeiring - tipper bursdagsgutten var fornøyd :-)
    Takk for massevis av inspirasjon til guttebursdag

    Klem fra Veronica

    ReplyDelete
  48. for en bursdagskake!!! super imponert! du ER en super duper mamma!

    ReplyDelete
  49. hehe, var ikke sånn jeg mente det med rent da.Hahaha, som jeg skriver. :-D (selv om det ser sånn ut.. herremin.. :-D)

    ReplyDelete
  50. Jepp, dette kvalifiserer til å kalles supermamma! Gutten din er jo superkjekk! :-)

    Takk for kommentar hos meg. Vi bor i Cambridge! :-)

    ReplyDelete
  51. Jeg er mest imponert over at du er en superdupermamma FORDI du bruker Toro og forteller det! <3 Super stor hjerteklem til B fra M! <3

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...