Friday, October 21

en søster stor

                                                       Hun er                                en fin                    
                                                    miks.Jeg er                         mer striks.
                                               Hun er god og snill.                Jeg kan også, 
                                             hvis jeg vil.Hun har hytte     til fjells. Der jeg får
                                              komme hvis jeg lager kvelds. Hun ber meg om råd.
                                                   Jeg sier jeg vet  tingen. Hun har penger. Jeg
                                                      har ingen. Men jeg har noe hun ikke har.           
                                                                      Niks, ingen ukjent 
                  bror.



Men en søster stor

Har du en søster eller bror? Kanskje flere enn du tror? To små eller en stor? Er dere like? Eller kanskje så ulike som meg og min søster stor?


Jeg må selvfølgelig ikke lage kvelds på hytta til storesøs, hun har da en mann må vite! Det var bare for rimets skyld. 
Og slapp av, jeg har faktisk litt penger. Bare ingen rik mann. 

43 comments:

  1. Å du søte lillesøster ♥ Heldige storesøster som har deg - dere utfyller hverandre!

    Jeg er også lillesøster - til en storebror! Vi er ganske ulike, både utvendig og innvendig faktisk!

    Fin fredag og go' hælj og klem fra meg til deg ♥

    ReplyDelete
  2. For et herlig innlegg, søte du! TIpper du er ei toppers søster!
    JEg er eldst av tre..tre veldig ulike noen. Som personer, å se til og med valg av livsstil. Men som med årene likevel finner ut at vi er like også.

    God helg, håper den blir god. UTEn jobb?

    ReplyDelete
  3. Du er heldig som har ei storesyster! Og ho er heldig som har deg som veslesyster :)

    Eg har ein "veslebror" som er eitt år yngre enn meg, og to veslesystre. Veldig kjekt det også altså! Men anar lite om korleis det er å ha eldre sysken. Kan vel vera både-og, men håpar det stort sett er ein positiv ting ;)

    ReplyDelete
  4. Røsslyng: tror nok det er litt forskjell på det å være storesøster og lillesøster. Kanskje?
    Min søster er ihvertfall mer selvstendig enn meg. Jeg er vel kanskje en typisk lillesøster. Hva nå enn det måtte bety :)

    Er du den selvstendigste av dere? Du er ihvertfall voksen for alderen, det vet jeg:) (det er ikke jeg!)

    ReplyDelete
  5. Ahh, heldige du, som har ei syster! Det har eg alltid sakna. Men har to stk kjekke og staslige yngre brødre. Jada, eg oppfører meg som mor deira, av og til. God helg!

    ReplyDelete
  6. mammaMy: det må være kjekt med en bror eller to også, som du kan dra litt i ørene :)

    ReplyDelete
  7. Frk.Virrum: er fremdeles syk, men har jobbehelg. Så vi får nå se da..sukk! (kun 2 helger igjen, så er det slutt for godt!)

    ReplyDelete
  8. Har søsken, men tror jeg velger å holde kjeft om disse ;)

    ReplyDelete
  9. ååååå så søøøøt du er lillesøs! :)) nå ble fredagen min ekstra-gla! :) jeg ville ikke byttet deg med NOEN! bare ifall du skulle være i tvil om d ;) Og noen bror har vi vel aldri savnet? har vi det? Sees snart! klems storesøs <3 <3 <3 - haha bildet er forresten helt typisk oss - don't you think?

    ReplyDelete
  10. <3 skulle dette være :) og etter å ha sjekket skatten 2010 så er det faktisk DU som har penger og ikke meg.... STOREsøs :))

    ReplyDelete
  11. jeg har lillesøster, storebror og lillebror.

    Lillesøster er den jeg er mest på bølgelengde med og er veldig glad jeg har henne!
    Men vi har spredd oss rundt i landet alle fire, det er litt synd- treffes ikke så ofte. eller kanskej det er derfor man savner dem litt ekstra.

    Ha forresten god bedring, du søte- jeg prøver fikse mitt lille tekniske problem!

    ReplyDelete
  12. Jeg har en haug med søsken..hele og halve. Jeg er alleminstesøster. Og antagelig staest og mest selvstendig.
    :-) så fint du har skrevet om søstra di..tippper hun ble glad!
    God helg!

    ReplyDelete
  13. Så fint innlegg :o)
    Jeg, stakkars, har hverken søster eller bror...
    Jeg savnet det aldri da jeg var barn, men i voksen alder skulle jeg gjerne hatt søsken.

    God bedring, og god fredag!

    ReplyDelete
  14. Ååå, for et søtt søsterinnlegg ♥
    Jeg har to brødre, en liten og en stor;)
    Og jeg er veldig glad i de begge to!

    ha en finfin kveld;)

    Klem Line

    ReplyDelete
  15. Så koselig innlegg:))
    Ingen søster her i gården, men en lillebror:)
    Og med en aldersforskjell på 5,5 år er det ikke før i voksen alder vi virkelig har "funnet tonen".
    Så veldig like er vi vel egentlig ikke;))

    Strålende fredag og jobbehelg til deg.
    Ny jobb på gang?
    KLem

    ReplyDelete
  16. Storesøs: HYSJJJ! ikke fortell hele verden om formuen min. Det er liksom hemmelig! (din skattelistesnok :)



    Tone: ingen ny jobb, jeg har 2 jobber (jobber 105 % for tiden) og skal avslutte den ene, som kun er en helgejobb! Blir deiiiilig! Men mindre penger da.. Godt jeg har en vannvittig formue!

    ReplyDelete
  17. Jeg har en storebror som er åtte år eldre enn meg. Han ønska seg en lillebror han kunne spille fotball med - jeg var således en stor skuffelse, he he. Og jeg var vel et par og tjue før vi fant ut at vi tilhørte samme generasjon.
    Ha en toppers helg!

    ReplyDelete
  18. Veldig koselig innlegg....håper mine jenter kan si det samme om hverandre når de blir noe voksnere. Jeg har tre yngre brødre....det er alt det jeg har tenkt å si om den saken!

    ReplyDelete
  19. *sukk* Eg er midt mellom to andre damer...altså ei store- og ei lisjesøster! Har krangla vårt oppigjennom åra, men mest ledd og flira høgt!! No er vi beste venninner og har starta klubb! JEIKS!! Då er vi blitt vaksne ;)

    Leikeland var frivillig...på ein måte ;) Alderen på mine to tilsvarar at leikeland på ein fredag (ikkje mykje folk) er godt, men gåen. Elles kunne vi vere heime der eldstemann masa om å gjere det eine eller andre, som minstemann ikkje kunne ;)
    No er vi heime og dei to minste søv, eg skal kose meg ekstra i kveld...haustregn ute.

    Håper det gjekk bra med fotograferinga! :)

    God helg!!
    Klem Hanne

    ReplyDelete
  20. Jeg har faktisk overraskende mange søsken. Jeg har to yngre halvbrødre som jeg kjenner godt, men så har jeg også minst 5 halvsøsken som jeg ikke kjenner. De er både yngre og eldre så vidt jeg skjønner.

    Rare greier det der...

    ReplyDelete
  21. Jeg er faktisk storesøster til to søstre og en lillebror..og vi er spredt over 17 år!!
    Kos deg i helga med storesøster..du skal kanskje på hytta og lage kveldsmat:O))
    Klem fra meg;)

    ReplyDelete
  22. Jeg har ei lillesøster som er tre år yngre. Vi er gode venner nå, men hun er laangt mer snusfornuftig enn meg. Og har omtrent dobbelt så mye utdanning, tjener bedre og er mindre sleivkjefta enn meg;-) (Noe som sikkert ikke er så dumt...)

    ReplyDelete
  23. Flott hjertedikt og bilde!! :-) Jeg har en stor lillebror... :-)

    ReplyDelete
  24. Jeg har en bror som er 5 år yngre enn meg og jeg har alltid ønsket meg en storesøster.

    Cecilie

    ReplyDelete
  25. Herlig innlegg...nyt søstra med eller uten mat og penger:) Godt samhold er viktigere!! vel, mat må man ha da.....penger å for den saks skyld...
    Klem til deg:)

    ReplyDelete
  26. Jeg har to søsken en storesøster og en storebror. Min bror bor i byen og vi er like som bare det, nesten litt for like .Dermed blir det litt krangel. Min søster bor sørafor og vi sees nok altfor sjelden, men jeg er glad i dem begge to!

    ReplyDelete
  27. Herlig bilde, og det er lett å se hvem barna dine ligner på;-)

    Jeg er eldst av tre. Vi er akkurat like nok i utseende og personlighet til å være søstre, men akkurat ulike nok til å være tre individ. Vi har samme verdisyn, men forskjellig smak og tar forskjellige valg. Vi går godt overens med hverandre og er gode venner.

    Sukk - nå kjenner jeg at jeg savner mine to ekstra mye, begge bor så alt for langt borte...
    Tror jeg må ta en telefon:)

    Fin kveld til deg kjære du,
    god klem fra Hanne♥

    ReplyDelete
  28. Eg er storesøster, skikkelig storesøster - var enebarn i 7 år før det kom to banditter tett i tett, så eg har vel vore litt mamma for dei også. Vart egentlig ikkje kjend med dei før no når me er vaksne, og no er me svært samansveisa, ingen kan få meg til å le som dei to galningane der. I morgon kjem ein av dei på besøk, og han har med seg kjæresten - den aller aller første "tante kandidaten" som han presenterer for nevøane sine ;) Spennande, spennande....

    God helg til deg!

    ReplyDelete
  29. Jeg har både storesøstre og en lillesøster.

    Men jeg var minst til jeg var 13 år,
    og ønsket meg alltid en bror.

    ReplyDelete
  30. Lurer veldig på hvordan det må oppleves å få søsken etter å ha vært enebarn i mange år..?

    Datteren min var nesten 11 år, da hun ble søster. Og det var ikke bare fryd og gammen -forståelig nok!

    ReplyDelete
  31. Jeg var 13 når min mor skaffet meg lillebror. Det gikk overraskende greit tror jeg. Så var jo jeg ufordragelig veslevoksen og snusfornuftig også da....

    Var allerede begynt å planlegge å flytte ut jeg da.

    ReplyDelete
  32. Siven: ja,det kan jeg tenke meg! du høres veldig selvstendig ut i motsetning til denne snuppa her (meg).

    ReplyDelete
  33. Kun for show det vet du WB. ;)

    ReplyDelete
  34. Herlig dikt og bilde :)
    Har en lillebror som var utrolig irriterende som liten, men som har tatt seg opp etter hvert ;)

    ReplyDelete
  35. Fint innlegg. kunne tenke meg å bli kjent med den søstra... Men hun blogger vel ikke?,, akkurat som min...
    klem og god helg :)

    ReplyDelete
  36. Herlig og varmt hjerte(!)innlegg! Imponert igjen. Ser også godt hvem barna dine likner på ja :-) Jeg er eldst av tre; to søstre som er hhv 2 og 8 år yngre enn meg. Typisk store søster er jeg, og mine to søstre er også typisk "mellomst" og ikke minst typisk minstejenta :-) både like og ulike, uten at det skiller seg ut noen av veiene. Vi som er nærmest i alder har ofte blitt tatt feil av, så vi er nok veldig like av utseende. Opplevde en gang at jeg vinket til det jeg trodde var henne, så var det meg selv jeg så i en speilsøyle i butikken. Blusset skikkelig godt da ja, og hadde ingen å flire sammen med... :-))

    ReplyDelete
  37. Kissamelissa: hoho! jeg og min søster er veldig ulike, både utseendemessig og av personlighet. ingen kunne nok gjettet at vi er søstre.

    Og det forundrer meg like mye hver gang noen synes barna mine ligner meg.. Jenta mi synes jeg selv er mest lik faren, og det er iallefall minstemann også med sine dypbrune øyne /de har ulike fedre) Men takk ska du ha:) Du er oppe du også ja ;) klem fra taximammaen!

    ReplyDelete
  38. Jeg har en lillebror som er en kopi av meg og en annen som ikke liker at jeg giftet meg ikke-vestlig ogdermed har han ingen søster .... så ja .... søsken kan være som natt og dag :)

    ReplyDelete
  39. Alltid ønsket meg storesøster. Slik bestevenninna mi hadde...

    Selv er jeg lillesøster - til en storebror. Kjekk kar, fin å ha. Mye moro og litt krangling som barn. Ekstra godt nå i voksenalder, som f.eks. å dele ansvar for mor med Alzheimer.

    ReplyDelete
  40. Elisabeth: Det er godt å ha søsken, uansett kjønn!
    il å dele ansvar som du sier, og noen som alltid vil være der! Det er nok litt annerledes med en søster enn en bror, men fint på hver sin måte!

    klem!

    ReplyDelete
  41. Har en lillesøster. Og en lillebror. Som nå er store. Og mine gode venner. Det er bra med søsken!

    ReplyDelete
  42. jeg har to fantastiske småsøstre de er 2,5 og 5 år yngre enn meg. Vi er tre helt forskjellige, men de er mine bestevenninner og nærmeste fortrolige, og de skal begge være forlovere for meg når jeg gifter meg til sommeren :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...