Wednesday, October 12

Sister Wives

Det er endelig onsdag.
Og jeg skrur på TV for å nok en gang fordype meg i serien om
den herlige heldige mannen som har kapret seg  usle hele 4 koner.


Og jeg tenker. 
Tenk å  ha 3 herlige søsterkoner!
I ulike fasonger.


Tenk så vidunderlig magisk!
Tenker jeg drømmende.


Tenk å få 15 unger med på kjøpet!
Som kan bo i en container i hagen.


Men det beste av alt.
Tenk på all den isen du kan spise alene i den nesten-alltid-tomme søsterkonesenga!

Kunne du tenkt deg 3 søsterkoner?
Eller ville du helst hatt 4 menn?

Sånn helt seriøst liksom.

Og med denne tittelen håper jeg å få kontakt med noen potensielle søsterkoner der ute. Noen som melder seg?

51 comments:

  1. Helt seriøst så blir det litt spesielt for meg. Vil nok ikke dele mannen min med noen andre.

    Men jeg har jo sett noen episoder og blir jo litt fasinert over hva de sier.

    ReplyDelete
  2. Seriøst .... Så vil jeg ha mannen min for meg selv ! Men jeg blir veldig imponert over de som lever slik . At de er så tolerange ovenfor hverandre . Jeg hadde kommet til å være så sjalu !! Så en stor applaus :) Respekt .

    ReplyDelete
  3. Jeg vil absolutt ikke dele. Eller bli delt for den saks skyld. Jeg klarer ikke å se for meg å leve på en sånn måte i det hele tatt. Seriøst!

    ReplyDelete
  4. Herlighet, her var det liten vilje til å dele!

    ReplyDelete
  5. Uff må nok føye meg inn i rekken med de andre her.
    Er nok ikke aktuelt for meg å dele nei!!
    Mannen min vil jeg ha for meg selv.
    Sorry!! :)hehe
    På en måte kunne det vært hyggelig med noen søsterkoner da. Å ha noen å dele husarbeid, vask og "ungemas" med. For ikke å snakke om kjøring hit og dit ;))
    Klart det hadde vært lettere å snike til seg noen deilig minutter alene med en is eller annet godt.

    God bedring til prinsen.
    Klem

    ReplyDelete
  6. Nei, guuud, jeg ville i hvert fall ikke hatt 4 menn! Herregud da, tenk på all den manneoppdragelsen!
    Søsterkoner? Tja, kan absolutt se noen fordeler der... Bare JEG får det som JEG vil ;o) Men det hadde jeg vel ikke fått, så da får det bare være...

    ReplyDelete
  7. Jeg deler heller ikke, min mann er MIN mann. Men det tror jeg ikke hadde vært det største problemet.

    Å skulle samarbeide med tre andre damer i husholdningen det hadde skjært seg så det grein. For jeg skal ha ting gjort på min måte (og jeg har også innsett at jeg er svært vanskelig på det punktet) og vil ikke ha noen innblanding. Seriøst!

    Jeg tror forresten ikke jeg ville hatt fire menn heller, jeg har mer enn nok med den jeg har;-)

    Klem:)

    ReplyDelete
  8. Nei Gud bedre, 1 mann er mer enn nok for meg også.
    men et par søsterkoner derimot.. som kunne hjulpet til med manne-oppdragelsen..Hmmmm..

    ReplyDelete
  9. Hoho, jeg ville ikke hatt søsterkoner! ...men en gartner og en handyman til Handy hadde gjort seg...men som en skilt venninne sa da hun ble spurt om hun kunne tenke seg en ny mann: Aldri i livet om jeg orker å oppdra en til:O)))
    Nyt uka med de du har, klem fra meg;)

    ReplyDelete
  10. Vi kan dele isen! Nei, forresten. jeg deler heller mannen!!

    Og jeg er seriøs.. av og til i hvertfall. Er mer skeptisk til containeren i hagen enn delingen av mannen- og det er ihvertfall seriøst!

    ReplyDelete
  11. Eple: da tar jeg det som at du har meldt din søsterkone-interesse. Jeg tar kontakt. (dette blir koselig!)

    ReplyDelete
  12. Jepp- Jeg er søsterkone-interessert!
    (Men sitter vi ikke plutselig nå som to damer og to menn..!? Ligner litt mer på en dårlig swingers-club... men regner med at containeren fikser opp i det bildet!?)

    Gleder meg til fortsettelsen- klart dette blir koselig!!

    ReplyDelete
  13. Bøllemamma: som du kan bølle med??

    ReplyDelete
  14. Eple: vi får ta lodd mellom din og min, og vente på 2 interesserte søstekoner til. Gleder meg.
    Ikke så glad i husarbeid, skjønner du.

    ReplyDelete
  15. Glemte dette programmet jeg, men har sett det før. Fra samme gjengen ihvertfall:) Søsterkoner, nei takk, flere menn, nei takk. Har så jeg klarer meg med han jeg har, mer enn nok å ta fatt i her i gården;)Serr!!!!!
    Lykke til i jakten din på søsterkoner;)
    Trine

    ReplyDelete
  16. Jeg er med Eple og Wb som gjerne deler mann,fødsler og husarbeid!
    Må det være mine egen søstre? Vi tenderer til å brake sammen hvis vi er sammen for tett for lenge..¨
    Seriøst!
    Hvor går dette programmet..jeg har gått glipp av det.?

    ReplyDelete
  17. Som enebarn så har jeg aldri lært å dele. Jeg ville aldri klart å dele en mann. Sjalusien hadde ført til store problemer tror jeg.

    Når det gjelder 4 menn... Nei, tror ikke det. Kanskje bare 3? ;)

    ReplyDelete
  18. Jeg er full av beundring for den mannen som klarer å tilfredstille 4 koner. Ikke bare sånn i sengehalmen, altså, men med pmsdager, synessyndpåossselvdager, huffduersåteitdager osv.... Tror det er de færreste menn som klarer det. At vi kvinner fint klarer flere menn, det er det vel ingen tvil om. Det er jo bare som å få et ekstra barn, det. Litt mer klesvask og en tallerken til på middagsbordet. Lett!!!!

    ReplyDelete
  19. All ære til dem som kan leve sånn. Det blir i alle fall ikke meg du får med på prosjektet ditt ;)
    Lykke til med jakten på medkoner ;))
    Klæm

    ReplyDelete
  20. Flere menn?!!? Er du rusk? Er da nok med en som roter rundt her. :-D

    Søsterkoner.. ikke dumt om JEG fikk stå for sammensetingen og bestemme hvilke oppgaver alle skulle ha.Så da melder jeg meg vel på WB og Epla. Ungene? De sender vi i barnehage, og så kan barnevernspedagogen ta seg av de når de er hjemme. :-D

    Når starter vi?

    ReplyDelete
  21. Heller flere koner enn flere menn for min del.
    Absolutt seriøst.

    ReplyDelete
  22. Haha - jeg tror ingen ville hatt meg som søsterkone... (Eiersyk??? Neeeeeeeeida) og fire menn hadde jo vært en fulltidsjobb... Herregud, tenk når de får influensa da!!! ;)

    ReplyDelete
  23. Nok et aktuelt tema fra deg, WB..hihi
    Sånn helt seriøst, liksom, så hadde jeg sikkert kost meg med søsterkonene under forutsetning at ingen var sjalu, alle var greie, alle gjorde sine ting...at jeg hadde en liten leilighet i det store huset mitt helt for meg selv, at jeg slapp passe andres unger..

    Nei..helt seriøst..jeg har mer enn nok med meg selv sånn i hverdagen, og mitt store behov for å være alene hadde nok vunnet. Ikke for meg dette!

    ReplyDelete
  24. Det finnes tilfeller der to menn bor med samme dame, men tro ikke de er 'gift' på samme måte som disse. De er heller ikke del av samme gruppe som disse som har søsterkoner.

    ReplyDelete
  25. jeg kunne godt tenkt meg noen søsterkoner, men ikke helt sikker på at jeg ville dele MIN mann med dem, kanskje hvis de bare var sånne søsterkonehushjelpsvenninner, det hadde vært litt koselig tror jeg :)

    ReplyDelete
  26. Ja, hva med brorektemenn ???? Da er jeg mer med !

    ReplyDelete
  27. hahaha!

    Ville aldri hatt 4 ektemenn. For en jobb, alle sokker og truser strødd rundt om og alle dolokk å lukke....nei, blir heller søsterkone. Ta meg!

    Egentlig greit å være singel også da...

    ReplyDelete
  28. Haha! Eg seier ofte at eg ønskjer med ei kjærring!!! Husarbeidskjærring!!
    ShyB

    ReplyDelete
  29. Serriøst... 4 menn??? Erru gæærn.
    Søsterkoner? Serriøst? Sorry - nei.
    Treig ass...

    ReplyDelete
  30. Oida.....dette ble vanskelig.....seriøst....nei, klarer ikke være det i denne sammenhengen, hva med ja takk begge deler...nei, det holder nok med den mannen jeg har og to unger lager bråk, klesvask, oppvask og rot nok i massevis....dessuten så er nok ikke jeg den enkleste å bo sammen med heller.....og isen min, den får du ALDRI - seriøst!

    ReplyDelete
  31. ...hvilken str bruker du i sko, søte?
    ;-)

    ReplyDelete
  32. Aldri i livet! Jeg er altfor saer til a klare a dele ;-)

    Hmmm... forresten, kanskje en ide om en av dem tok seg av husarbeidet, en annen av klesvasken og den tredje matlagingen... sa kunne jeg sitte pa stas???? Som sagt, altfor saer til at det kan funke.

    ReplyDelete
  33. Da er vi blitt 5 søsterkoner til nå! oj oj oj, dette skal bli koselig dere!

    ReplyDelete
  34. Frk.Virrum: 37. Vil du låne sko??

    ReplyDelete
  35. Herlighet, dette har ikkje eg fått med meg ein gong... Men så god idè då! Er ein lei mannen, send han vidare til neste;) Og ikkje treng ein mas om at mannen vil ha fleire ungar heller, det kan andre ta seg av.. Her ser eg mange fordelar altså :P

    ReplyDelete
  36. Nei, ikke helt min greie, det der. Og jeg har nok med en mann. Men det er klart, sånn praktisk sett, så hadde det vært kjekt å ha noen å dele med. Altså, ikke dele partneren, men alt det andre. Men sånn kan man vel ikke få det...

    ReplyDelete
  37. Røsslyng: det tar jeg som et ja -ja? :)
    Pia: hadde en mistanke om at du ikke ville være interessert.Filler.

    ReplyDelete
  38. Det med å dele sko og klær er jo en kongstanke! Jeg har heller ikke fått med meg dette unikumet av ent program...

    ReplyDelete
  39. Karen: tja..ja? eller jeg mener nei!! eller..jeg mener jojo.

    ReplyDelete
  40. Øh..uhm... sånn heilt seriøst? Neh.. Stress vil jeg tro!
    Er dette et program det er verdt å se, mon tro? Serie?

    ReplyDelete
  41. Jeg er veldig imponert over den livsstilen de har valgt og som de føler er den rette for dem, det ser ut som at de klarer seg bra og at de føler seg sterke sammen, jeg syns det er interessant å se på episodene. Jeg selv kunne ikke ha levd slik, jeg er ikke så sjalu av meg, men jeg tror jeg kanskje hadde noen ganger tvilt på om min mann elsket meg like høyt som hans andre, eller tredje, eller fjerde kone, så jeg tror ikke det hadde passet så bra for meg, men jeg dømmer ingen, det er interessant at folk er så forskjellige, for tenk om vi alle hadde vært lik, da hadde det blitt kjedelig da : )

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...