Tuesday, November 8

17



Hun er 2 og et halvt på en strand i Nice.
Hun får mange franske beundrende blikk.
Belle, belle - oooh lala høres det.
Mamma stolt.
Mamma forguder den lille skapningen med øyne blå fra henne selv.
Denne lille som ikke var helt i planene, men som likevel ble så riktig.
Hun som er som skapt for mammaen.
 Mamma trenger ingen andre nå.


Det er oss to.



Femten år senere.
Vakker. Ambisiøs.
Alltid et kamera i veska.
Hun får enda flere blikk enn før.
Mamma stolt.
Mamma litt redd.
For det ukjente og for å miste.
Miste grepet på hun som blir stor.
Mamma vil fryse tiden. La den stå stille.
Mamma må gi slipp.
Men mamma vil klemme.
Og aldri slippe.


Jenta som fyller året i dag.



                                         Gratulerer med dagen kjære jenta mi!
                                                   Jeg er så veldig veldig glad i deg - mamma

41 comments:

  1. Så fint innlegg :)
    Gratulerer med dagen til den vakre unge damen :) Skjønner godt at hun får mange blikk.

    Selv om min eldste ikke har rukket å bli så mange år enda, så kjenner jeg også engstelsen for å miste kontrollen. Det er så mye mer i livet hans som er viktig for han, ikke bare mamma og pappa...

    ReplyDelete
  2. GRatulerer til dere begge!
    Stor klem til deg, lille mamma, fra meg!

    ReplyDelete
  3. Gratulerer så mye med den vakre jenta di! Ha en fin dag!

    ReplyDelete
  4. Gratulerer til den vakre 17-åringen og hennes stolte mor:) Klart vi er redde for hva som kan komme til å skje når vi ikke passer på:) Har to eldre gutter også vi, kan ikke huske å ha vært redde for dem på samme måten:)
    En fin dag ønskes hele familien:)

    Trine:)

    ReplyDelete
  5. Det er skummelt og herlig med døtre! Gratulerer med dagen til både mor og datter! :o)

    ReplyDelete
  6. Huff, nå ble jeg rørt gitt! Gratulerer til begge to:)

    ReplyDelete
  7. Så nydelig :) Både teksten og dattera :))
    Gratulerer!!
    Klæm

    ReplyDelete
  8. Gratulerer så mye til dere begge:))
    Ei virkelig nydelig jente!
    Klem, klem

    ReplyDelete
  9. Gratulerer med den fiiiine jenta di;)
    Nydelig innlegg ♥
    Jeg har og lyst til og fryse tiden - er tid for bekymringer fremover... huff!

    Ha en finfin dag;)

    Klem Line

    ReplyDelete
  10. Åh,så fint..
    Jeg ble helt rørt her. Gratulerer med den flotte jenta di!
    Klem fra Bente

    ReplyDelete
  11. Vakkert♥

    Gratulerer så masse med dagen til La Belle, og en gratulasjon med klem til den stolte mor:)

    ReplyDelete
  12. Gratulere så mye! Nydelig jente :)

    ReplyDelete
  13. Nydelig jente (ung dame) du har! Vakker og flott bilde av henne! Gratulerer så mye med dagen til henne!
    Og god dag til deg også
    Klem

    ReplyDelete
  14. Gratulerer med dagen :) Hun er en vakker jente :) Og det å være mor er det fineste i verden !

    Klem fra Janne

    ReplyDelete
  15. Hu e så herlige. Syns eg kan hørra latteren nas på bilde :P

    ReplyDelete
  16. Gratulerer til den flotte unge damen, og hennes purunge trendy mor!

    Klem!

    ReplyDelete
  17. Grattis med dagen til henne! Min kjære har allerede anskaffet hus med hage, skytevåpen og spade til (evt. kjærester som kommer opp når) Bolle kommer i tenårene..

    ReplyDelete
  18. Gratulerer til deg og fineflotte jenta di med gårdagen. Klem

    ReplyDelete
  19. Så fint innlegg :)
    Gratulerer med dagen til den vakre datteren din!

    ReplyDelete
  20. Takk alle sammen!

    Trine! Det er i dag, 9.11, men innstillingene inne hos meg er feil.

    WB

    ReplyDelete
  21. Åh!! Jeg kjenner øyenkroken her ble temmelig fuktig. Du må være verdens søteste mamma med verdens vakreste datter. Gratulerer med dagen!

    ReplyDelete
  22. Ååå, gratulerer til jenta!
    -og til den bekymrede mamma.
    Det går så bra.

    ReplyDelete
  23. Ååååå - så vakkert skrevet ♥
    Gratulerer med dagen til en nydelig 17-åring!
    Og gratulerer til en nydelig mamma også!

    ReplyDelete
  24. Gratulerer med dagen til din datter. Hun er heldig som har en mor som er så flink å formulere seg skriftlig. Ha en fortsatt fin dag begge to! :-)

    Cecilie

    ReplyDelete
  25. Så koselig og varmt og fint innlegg i dag WB. Gratulerer så mykje med dagen, både mor og datter :) Feir uten måte, og om ikkje tida kan frysast så nyt den maks!

    Klem klem!

    ReplyDelete
  26. Sukk, så nydelige ord og så vakker jente. Kult å se de to bildene under hverandre, for uttrykket er jo nesten identisk! Ikke vanskelig å se at det er samme jenta selv om det er 15 års forskjell. Kos deg med store, lille jenta di i kvelda da, og gratulerer så mye!

    ReplyDelete
  27. Nå ble jeg også helt rørt her jeg sitter. Har selv en 19 år gammel jente og vet hvordan du har det :) vakkert skrevet rett og slett. Klem

    ReplyDelete
  28. Morshjarte!

    Har dei små no...tenk at eg snart skal sitje med den kjensla du har no. På bloggen min har eg skrive om to ting eg vil gje borna mine: røtter og vengar.

    Ser ut som du har gjort jobben bra!

    Hanne

    ReplyDelete
  29. Så flott bursdagsinnlegg. :-) Gratulerer med dagen til henne,og gratulerer til deg som mamma til en så fin jente. :-)

    ReplyDelete
  30. Gratulerer til stolt mamma! Fint innlegg, fikk nesten en tåre i øyekroken..

    ReplyDelete
  31. Så fint innlegg til ei flott jente.
    Gratulerer ♥
    klem♥♥

    ReplyDelete
  32. Gratulerer med dagen til ei nydelig jente!

    ReplyDelete
  33. Gratulerer så mye med dagen til dere begge to! :)

    ReplyDelete
  34. Hun er såre vakker, store lille jenta di.

    Spennende fase, både for den på 17 og mammaen hennes.
    Det kontrastfylte med kjærlighet: så mye å være glad i og for - og samtidig redd for. Å miste.

    Som mor har jeg mang en gang - i ettertid - tenkt hvor bortkastet alle mine bekymringstanker har vært. Likevel så vrient å styre unna likevel.

    Gode tanker til dere begge.

    ReplyDelete
  35. Trudde eg hadde kommentert, men den gang ei. Gratulerer med dagen til den vakre ... berre sju minutt på etterskot :)

    Drøymte forresten om deg i natt, Wb. Eg vart så glad for å treffa deg på heimstaden min, men du såg berre rart på meg. Trur forresten ikkje det kan ha vore deg, for eg anar jo ikkje korleis du ser ut...

    ReplyDelete
  36. Røsslyng: Takk!

    Og kuult!
    Liker at bloggevenninner drømmer om meg.. for da har jeg muligens gjort et visst inntrykk:)

    Men! jeg hadde ikke bare sett rart på deg, jeg hadde gjemt meg bak en busk!

    Haha!

    WB

    ReplyDelete
  37. For en vakker vakker pike! Gratulerer:-)

    Klem Tonje

    ReplyDelete
  38. Gratulerer med dagen til storesnuppa og til mamman! Ser ut som du har gjort en bra jobb med den der!
    klem

    ReplyDelete
  39. Hehe;) Eg hadde sikkert gøymt meg bak ei busk eg også. Kanskje me kunne ha vinka til kvarandre?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...