Sunday, November 27

når ungene blir vrange


og Berit setter inn.


Da finner alle bloggerne frem adventstaken sin.


Og Whitebite hun har en som henger høyt der ovenpå.


Og hun må hente krakken når hun vil tenne på.


Heisan og hoppsan, ja det er mose det du ser.
Og mosen den har Whitebite plukka oppi skauen her.


Heisan og hoppsan. Og fallerallerå.
For Whitebite skrøner aldri, det må alle i hop forstå.


Yes, det var staken! 
All respect to me.

Ellers..
på husets pedagogtavle er det også kommet til syne noe som minner om jul.
Skjelettzombier og spøkelser er byttet ut med en kul zumbadansende nisse rundt verdens minste juletre.

Er jeg flink til å tegne, eller er jeg flink til å tegne? 
Og med disse 2 stusselige sakene erklærer jeg førjula for åpnet i Whitebitehjemmet:)

Har du fått sparket jula i gang?
Hengt opp utendørsbelysning? Blinkende nisser? Multifargede lyslenker? 
***
Ok, ingen  flere løgner, mosen er kjøpt. Hallo! noen må jo støtte opp om blomsterbutikkdriften.

52 comments:

  1. Vel... ;) Pynten er på plass, det lille jeg vil ha, uten at jeg føler at jeg vasser i det..
    Adventstake, nei, det dropper jeg, for godt :) Lysslynge, utelys og nisser, nei, det klarer jeg meg fint uten :) Jula kommer allikevel ;)

    ReplyDelete
  2. Kom faktisk i julestemning av denne songen din;) Tøff mosekrans! Kanskje noko slikt eg må satsa på til neste år? Her er det tradisjonelt som vanleg, sjuarma lysestakar og stjerner i vindaugene, men jula er jo tradisjonell, vel? Ha ein fin kveld:) (Legg merke til tre rim etter kvarandre, heilt utilsikta! Dette poesigreiene er visst gått til hovudet på meg...) Klem!

    ReplyDelete
  3. Ege: skulle gjerne droppa den staken jeg også! kjenner jeg blir litt misunnelig på deg.. Staken min er litt stress og søl. Men det er jo mitt eget valg akkurat det da;)

    ReplyDelete
  4. Herlig zumbadansende nisse, han der burde ha vært på trykk!

    Det er dårlig med farger her, men mye lys. Og ingen av de blinker.
    Vi har kost oss med årets første svineribbe med "all the works" (fåreribbe/pinnekjøtt spiser jeg ikke før julaften så det får ikke resten av gjengen servert her hjemme heller;-), hørt julemusikk og kommet i adventsstemning. Vi er i gang!

    Likte godt tallene på adventstaken din, hvor er de fra?

    Fin kveld kjære du,
    Hanneღ

    ReplyDelete
  5. Ikke sparket noen jul igang. Ingen blinkende nisser. Nothing.

    ReplyDelete
  6. Det er jeg som er antijulens taler for tiden. Har noen tenkt på at mose er SUPER brennbart?

    Ansvarlig med slokker i nærheten sant?

    Når det er sagt.... så var den VELDIG fin! :D

    ReplyDelete
  7. <3 WHITEBITE

    Noen lys i vindet, men ingen adventsstake.

    ReplyDelete
  8. Siven: brannslukkerapparatet står rett nedenfor (kremtkremt) neida, men jeg er alltid rett ved siden av. Det er verre med trenden med servietter som strykes på lys! og klistremerker o.l -det har jeg selv erfart (nesten-brann) Her er mosen i ganske ang avstand fra lyset, og den er ganske fuktig og rå..
    Men det er bra du informerer folket!

    ReplyDelete
  9. Så nydelig adventsstake!
    Ikke mye som minner om jul utenfor...
    Får vente til Berit gir seg ;)
    Men inne er det jeg som bestemmer, så her er det julestemning!
    Klem May Helen

    ReplyDelete
  10. WB: Din vil vel ramle ned og skramle litt så din er vel noe sikrere enn andre.

    Ser mye pent med brannfarlig der ute i jula.

    ReplyDelete
  11. Hanne:)
    Enig! pinnekjøtt skal ikke spises før julaften! Da blir det ikke like stort på selve dagen!mmm...det beste jeg vet i hele verden! (men folk må jo gjøre som de vil, for all del:)
    Tallene ja, de fulgte med selve staken, og den er kjøpt på en lokal interiørbutikk for en del år siden.. Tror nok du vil finne noe lignende i mindre og mer særskilte interiørbutikker.

    ReplyDelete
  12. En kjedelig rund svart stake. En metallstjerne. En syvarmet hvitmalt greie. Og en julestjerne som jeg VANT på julegrantenninga i sta. Ikke noe som blinker, uler eller henger høyt i taket. ;-) Men flott stake du har. :-)

    ReplyDelete
  13. Snedig med stake i taket !
    Her har vi funnet frem staken, og konkludert med at den bør fornyes. vi har (faktisk) sunget "Nå tenner vi det første lys" og vi har hengt opp lysslange på rekkverket. Dog ikke multifarget. DET er stygt det.

    ReplyDelete
  14. mammarie: er multifargede lyslenker stygt altså?
    hmmm :)

    ReplyDelete
  15. Kreativ adventstake. Liker! :)

    ReplyDelete
  16. Alt er på stell, akkurat som i fjor! ;)
    Flott rim!

    ReplyDelete
  17. Shy B: takk. men det er jo Musevisa!! ;)

    ReplyDelete
  18. SKulle akuratt til og åpne julen her ja, innlegg shortly :P

    ReplyDelete
  19. Jo mer det blinker og skinner dess bedre er det ;))

    ReplyDelete
  20. Jeg har ikke vist fram mine staker, men nå fikk jeg jamen lyst ;) For jeg har også en som henger i taket!! Med HVITE lys! Tenk! Og lagd sjøl jeg også tenk! Men har lys flere steder da. Ikke glitrende pynta hus. Der går grensa.
    Klem til deg! Fin stake!!!

    ReplyDelete
  21. Anja: hello? du startet jo julegaveshoppping i sommer, og har allerede hatt flere pinnekjøttmiddager?! jeg tror vi sier at du startet for leeenge siden;) (tante vet alt, vet du:)

    Mormor: show me your stake baby!

    ReplyDelete
  22. He he, like greit med kjøpemose. Den selvplukka krever jo en gartners grønne fingre og ikke minst riktige lagringsforhold. Så den mosedotten jeg evt. ville "trenge" til svibelpynten nærmere jul, den får jeg ved å støtte lokal blomsterbutikk på nærmeste senter.

    ReplyDelete
  23. Næsj, det får mannen ta seg av!
    Jeg bidrar med formstabilisering og gir kroppen sukkersjokk.

    ReplyDelete
  24. hihi, flink du er å dikte!

    Jeg strever litt med å følge tradisjoner i år, alt er nytt men skal vel få til julekos etterhvert. Men jeg pleier vente til uka før jul med å pynte...kanskje være litt tidligere iå. For har null julestemning. Og det er nok fordi jeg liksom ikke er helt i gang med noe som helst jul.

    ReplyDelete
  25. Alexia! jeg drømte om deg i natt!! Nå tror jeg dette blogge-greiene her tar helt over altså;) haha! Men du, det blir jul uansett.. :)

    ReplyDelete
  26. Heisan og hopsan! Her sitter værfaste Frøken Fryd og blogger på det gamle pikerommet sitt :) Det blir busstur i morgon tidlig på meg... Eg har også kjøpt mose, hadde tenkt å pynta den flunkande nye adventstaken med den, men eg må nok venta til etter i jobb i morgon, når eg endelig kjem meg heim liksom. DIN adventstake likte eg veldig godt - VELDIG GODT!

    Klem Eli

    ReplyDelete
  27. Så fin adventstake!
    Jeg kjøpte meg ny stake i år, men glemte å kjøpe lysene... Så den står og ser litt alene ut, stakkars. Må ut og kjøpe lys i morgen da.
    Men jeg har fått opp lys og stjerner i vinduer og ute. Og andre lilla lys og stæsj er på plass :o)

    ReplyDelete
  28. All respect to you and your stake! Cred!

    Her er ikke julen sparket i gang, men den har fått et litt forsiktig klapp på skulderen... dvs at adventstjernen er i vinduet og fire lilla lys er på plass i en all-round stake. Som vi husket klokken 22.00- dermed: unger opp av sengen for å fyre opp det første lyset. Liker advent , jeg :)

    ReplyDelete
  29. Hey- glemte det viktigste: har bakt smultinger med ungene i dag. Yeah, baby!! Respect!!!

    ReplyDelete
  30. eple: heyy!! det står det respect av sistawife:)

    ReplyDelete
  31. Du er bare herlig! Perfekt pynting. Jeg leita ei stund i noen skuffer for å finne et fjerde lys passende (alle fire adventslys er stearinlyslookalaik). Lyset tent og alle fornøyd ;)

    ReplyDelete
  32. Jada staken er på plass i form av et lysfat (innlegg kommer) og egenkomponert julelys på kjøkkenet....
    Snart skal gardiner og puter på plass :-) ng lavkarbobaking har faktisk også startet :-)

    Fin stake wb :-) og nissen var snasen :-)

    ReplyDelete
  33. nå fikk jeg sikkelig dårlig samvitihet... jeg har kjøpt det billigste advent lys fra Søstrene grene...
    men jeg kan alltid stikke innom her og kose meg jeg ; )

    ReplyDelete
  34. Liker adventsstaken deres:) Og så sjarmerende juletegnign, det KAN da ikke være du som har tegnet den;)
    Her i huset pynter vi ikke til jul før lille julaften, kun adventsstaker før jul:)

    Fin uke til deg fra Trine:)

    ReplyDelete
  35. ..samma det; mose er mose! ;-)
    Vi har sittet værfast på Stord takket være Berit (tror jeg?), og skal snart kjøre ilende hjem for å fikse stake, utelys, raske med noe mose på turen og kanskje også sette en deig..eller ikke.
    Ennå ikke fnugg av julefølelse.
    Men en stake skal vel jeg også klare å rote fram..må jeg vise den også? MÅ man det???

    ReplyDelete
  36. Frk.V: ja,det må man (tydeligvis:) God tur hjem!

    ReplyDelete
  37. Digger den zumbadansende nissen!
    Kransen også forresten.

    Her i huset blei det tent lys i går, men ikke i adventstaken. Får leite den fram, nå som formen er stigende.

    ReplyDelete
  38. whitebite- drømte om meg??? haha fortell fortell!

    Måtte inn her og lete etter litt julestemning...

    ReplyDelete
  39. hehehe!! Ja her i huset er det jul!!!

    ReplyDelete
  40. hehe, nei - jeg får helt hetta av blinkende julebelysning, og overpynting, så her er det en rolig start, og rolig skal det fortsette, helt til det skal BORT 1. nyttårsdag! Jepp - da er det nytt år og et helt år til neste gang!!! :)
    ...Og hva er det med folk som pynter flaggstangen da forresten?! Flaggstangen!!!?
    Sorry - håper ikke du er en av de og blir såra og vonbrotn nå :)

    Phu... Nok om det!
    Den hengende adventstaken var veldig fin, og jeg bare elsket den zumbadansende nissen <3

    *klemmer*

    ReplyDelete
  41. Karen: ingen pyntet flaggstang her, ingen flaggstang i det hele tatt. Men skulle gjerne sett det! klemmer tilbake:)

    ReplyDelete
  42. Har fått opp en lysgardin med stjerner, ellers ingen stor stjerne eller stake. Men det blir!

    ReplyDelete
  43. Herlige WB ! Fin stake, lattermild av sangen og tenker at du fornekter deg ikke! Her har vi en bastant regel ( vi har mange, men denne er nok mest bastant) når det gjelder julepynt; det er ikke lov med multifargede lyslenker

    ReplyDelete
  44. Ingen jul med røde nisser, røde julegardiner osv her enda, bare advent med lilla lys, stjerne i vinduet og pepperkakebaking. Cool'ern enda vi sjø ;)

    ReplyDelete
  45. Bra nisse.
    Bra stake!
    Brenner ikke opp taket?
    Nei?
    Godt.
    Bra mose.

    Bra?

    ReplyDelete
  46. bare bra Bondekona.
    taket har ikke tatt fyr enda.

    :)

    ReplyDelete
  47. Jøje meg, her er du sannelig i gang!! Jeg ligger litt etter skjema, kan du trygt si;) Jeg har ennå ikke tent første lyset, så jeg må råtenne til neste helg:O))
    Kos deg masse hele uka, klemmings fra meg;)

    ReplyDelete
  48. Tovepia: i gang, og i gang fru Blom!
    dette er det ENESTE jeg har gjort så langt!

    ReplyDelete
  49. Herlige bilder og morsomt innlegg!
    Hiv deg gjerne med på utfordring inne hos oss :)
    Klem Helene

    ReplyDelete
  50. hallo....! er jo leeeenge igjen til jul da. Mange dager jo. Her har jeg ikke kjøpt julegaver, ikke pynta ute. Ikke bakt 7 sorter osv. hmm kanskje på tide å begynne nå?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...