Wednesday, December 21

det beste ved jul..


er ikke å kjevle uten stopp.


Det er å kle seg som nisse, og spise alle kakene opp.


Det beste ved jul er ikke å juleskogpynte stua til det åpenlyst er nok.


Det er å lage kunstig julestemning på rommet til en liten nissepjokk.


Det beste ved jul er ikke å late som at du er en fancy pepperkakehuskvinne.


Det er å lage mer originale saker som iglooer


 og hippe ansikter på pinne.


Det beste ved jul er ikke den glatte isen på bakken.


Det er iskald snø som kiler i nakken


og som gjør at man kan være ute (på jobb) i den fine akebakken.



Det beste ved jul... 
er å høre på de fine julesangene som muligens bare jeg kjenner til..

Hva synes du er det aller aller beste med jul?
 
Beklager dårlig feedback fra meg  inne hos alle dere dyrebare. Jeg leser, men tiden strekker ikke til for å kommentere i den graden jeg bruker å gjøre. Derfor forventer jeg heller ingen respons tilbake hos meg på dette innlegget. 
Kommer sterkere tilbake..Kanskje allerede julaften? :)

43 comments:

  1. Høres garantert klisjeaktig ut, men fot beste i jula er gleden over å kunne glede andre..faktisk.
    Nattaklem!

    Rangler. Har juleferie. Juhu, har du?

    ReplyDelete
  2. Oi..fot skulle altså bety DET.

    ReplyDelete
  3. Hittil er det beste en tur i parken og mate fuglene ;)
    God Jul <3

    ReplyDelete
  4. Virrum: oj,dere er kjappe! Innlegget er endret nå, jeg endrer og endrer vet du.. hoho.

    Og ja, jeg er enig.

    Ege: gooooo jul!

    ReplyDelete
  5. Ikke juleferie, her er det bånn gass full jobb og SFO på nissegutten. Men jeg klarer ikke legge meg..selv om det er litt gjeeesp.

    Kos dere i natten,natti.

    ReplyDelete
  6. Har du endret nå da;-)

    Det beste med julen for meg er fred og ro.
    Det er den rolige stemningen som er mellom jul og nyttår - der alt går litt saktere og mange har fri så det er ikke så mye biler ute.
    Jula er den tiden på året da hodet ikke går i høygir og i år ser ut til å bli en god og rolig en for oss:)

    Og jeg trodde ikke noen andre hadde hørt om denne sangen heller, men vi er i alle fall to som har den på spillelisten;-)
    God klem til deg,
    Hanne:)

    ReplyDelete
  7. Det beste er å ha fri og daffe rundt i ledige klær, slenge seg på soffaen og spise sjokolade ;o) Og bare dra ut av huset hvis man vil og ikke fordi man må. Vi tar det særdeles rolig når jula først kommer.

    Kjempekul iglo! Jeg håper på å klare å bake ett slag til - da har vi to...

    Er litt dårlig med blogging hos meg også. Har lyst, men lite tid. Når jula er på plass, blir det masse laptop-tid i saofaen ;o)

    Lykke til med resten av forberedelsene! Har tatt ferie nå, jeg, så jeg øyner et håp om to effektive dager.

    ReplyDelete
  8. Jeg har lyst til å sitere sønnen til en god venninne:
    Det beste med jula er mørket - og lyset ♥ Den likte jeg.

    God juleklem fra meg til deg ♥

    ReplyDelete
  9. Så hyggelig juleinnlegg:) Stemningsfulle bilder av det beste ved jula:)
    Jeg liker best den rolige tida mellom jul og nyttår:) Også det å være sammen med mine nærmeste:) Og god mat...og formiddagstur:)
    Har ikke hørt den julesangen før jeg nei, men den er fiiiin, liker videoen også:) Sånn skal det være i jula, lese når man vil og sove når man vil:)
    Juleklem fra Trine:)

    ReplyDelete
  10. Det beste med jul er å ha fri!! Ha late dagar med altfor mykje mat.
    Enig med det som var sagt ovanfor her, eg likar mørket og lyset.

    ReplyDelete
  11. så koslig juleinnlegg :)
    ha ein god dag!

    Henriette

    Og sjølvsagt GOD JUL ! :)

    ReplyDelete
  12. En stk ny sang i spillelista:)
    HErlig innlegg WB. Kuul iglo;)
    Det beste med julen er fri fra jobb, stress og mas. At hele familien er samlet og at vi har det godt.
    Ikke mye tid til nettlesing her heller, mye å gjøre før jul. Men imorgen er det juleferie!!!
    Det skal bli godt:))

    GOD JUL til deg og dine - måtte den bli akkurat som du ønsker:)
    Klem

    ReplyDelete
  13. Det beste er nok ungenes forventninger og å glede seg sammen med dem ;)
    Klæm

    ReplyDelete
  14. kul pynt du har laget av pepperkakene, her ser de ut som fattiglemmer. Altså uten noen ting på. :-D Ellers er jeg enig med deg, bortsett fra det med at iskald snø i nakken skal være bra. NEI! det er det IKKE. men å ake er bra. Bygge snølykter. Tenne bål og kose oss i snøen. Varme på peisen og gamlenissen.

    ReplyDelete
  15. Det beste er å glede seg over forventningen og julegleden til ungene og faktisk kunne ta seg god tid sammen med familien og kose seg skikkelig uten dårlig samvittighet.

    Mange fjonge kreasjoner der, forresten;-)) Du e goe!

    ReplyDelete
  16. Det beste med jula er IKKE tannpine, i alle fall!! :@ Og jeg svetter bare jeg TENKER på å ringe tannlegen. Aaaah... PyseRandi.

    ReplyDelete
  17. Jeg gleder meg mest over julestømpen min kjære fyller med godsaker og overraskelser.Forventnigen i mine barns øyne når nissen tilfeldigvis dukker opp.Maten og familien og ikke minst pakkene!!Jeg gleder meg som et lite barn til det hvert år.Så fine bilder og innlegg..Kose deg masse i dag på bittelillejulaften:)klem

    ReplyDelete
  18. Jeg elsker maten. Og roen...
    Orker ikke skrive engang for tiden.. Vinmonopolet er crazy disse dagene!
    ;-) Klem og klem

    ReplyDelete
  19. Fiiiiiiiiin sang, og herlige bilder!!! H:)

    ReplyDelete
  20. Hei!
    Det beste med jula er alle de koselige julekortene vi får av venner og kjente. Jeg eeeeelsker å gå i postkassa og sjekke for post de to siste ukene før jul. Det er så koselig med noe annet enn aviser, reklame og regninger i postkassa :-)Det er selvfølgelig masse annet som er fint med jula, men dette tror jeg faktisk er det jeg gleder meg mest til når jula nærmer seg, hihi.
    God jul til deg!
    Jeg håper på å komme sterkere tilbake i 2012 ;-)

    ReplyDelete
  21. Det beste med jula er egentlig alt - heile pakken - med julestress - julekos - juledufter - julepynt - julemusikk - julefilmar - juleungar... No er det det glade kaos her heime hos oss, med rot over alt. Men eg tar meg heller ein tur ut i skogen eg, og så kanskje... kanskje kan eg vurdera å rydda når eg kjem heim. Digger pepperkakafjesa dine på pinne - genialt! Det MÅ eg prøva å huska på til neste år :)

    Klem Eli

    ReplyDelete
  22. Det beste med julen er JUL ♥
    Jeg elsker jul, ALT som har med julen og gjøre...
    Alt fra handling, pakking, pynting, vasking (yes It's true;)), besøk, lage mat, spise deilig mat og kose seg med de man har mest kjær ♥

    Og det er KUN i julen vi får til dette sånn SKIKKELIG, hihi;)

    Ha fiiiine dager du og - kos dere!

    Klem Line

    ReplyDelete
  23. Det aller, aller beste med jul er 1. juledag. Da har vi pysjdag og leker med de nye lekene våre og nekter å bevege oss ut av huset!

    ReplyDelete
  24. Koselig side du har :) Beste med med jula... fri, gå i pysjen til langt på dag... rydde i skuffer og skap, gå tur, glede andre, mat, familie, venner, vin, seine kvelder... og så er det herlig å rydde jula vekk igjen...
    Julehilsen fra Kristin i Haugesund :)

    ReplyDelete
  25. Elsker ansiktene på pinne.
    Det jeg liker ved jula er å minne,
    oss om å lage nye tradisjoner,
    for det er jo NÅ vi er her.
    Men best er førjulstida,
    midt i denne stria,
    i romjulen er den rastløse tida..

    Og du: takk ♥

    ReplyDelete
  26. Koselig innlegg- for det er pokker ta meg mye som er fint med julen, selv nå når det nærmer seg styggfort!!

    Som vanlig masse fine bilder, men ble spesielt begeistret for "skobildene" Fiiint fottøy, der gitt :)

    Ønsker deg og dine er skikkelig fin og god julefeiring- og ønsker deg også alt det beste for året som kommer. Gleder meg til mer bloggings fra deg!!

    Koooos deg :)

    ReplyDelete
  27. det beste ved jula er å se glade unger, stresse ned, kose oss, masse lys i alle kroker, og gomle frukt og nøtter og se masse filmer med god samvittighet og kaaaaanskje vi får til å gå litt tur også.

    Beundrer den igloen din- og ansiktene på pinne!

    Ha en riktig fin jul søte du!


    Kleeeeeeeeeem! :)

    ReplyDelete
  28. nope, kjente også til den. Vakrest for meg er og blir "Fairytale of New York"..

    God jul!

    ReplyDelete
  29. Kristin, hello you! og velkommen tilbake anytime.

    Randi: tannpine? auuuu...det går vel ikke an i jula?

    Eple: takk, jeg liker også sko.

    Hello Baby Lou: den er også superfin, men denne er enda finere.

    ReplyDelete
  30. og takk for at absolutt INGEN syntes at mitt første pepperkakehus var fint. Da vet jeg hva jeg IKKE skal lage igjen neste år. Takk og god natt og god jul!

    ReplyDelete
  31. Hallo du! Er det du som har laget det første kanskje? Så liksom ikke hjemmelaga ut. Eller, forresten, det er jo sånne jeg ser endel av her inne i bloggeland, men trodde ikke du var av den sorte. Tror jo du er perfeksjonist da, men iglooen var mer deg for meg. :-)

    Kjekkeste med julen? Vett'kje. Iallefall ikkje kvelden før kvelden, for eg bler liiiiga skuffa kver gang eg stresse rundt te langt på natt, sjøl om målet alltid e å ver heeeilt ferdigge te kl. 20. Får nå se i mårå.

    Kjekkeste? Jo! Det er faktisk å ver med familie/slekt i lange baner. Spille spill og ha laaange, siege dager. Akkurat passe med tri sånne :-)

    Takk og god natt og god jul te deg og.
    Stor klem <3

    ReplyDelete
  32. Nå skal du høre Kissamelissa, søte deg:)
    Jeg blander ikke egne bilder og gooogla bilder om hverandre, da blir det bare krøll. Så huset er laget av bloggeren sjøl. Mitt første hus. Ikke perfekt, men skitt la gå. Iglooen er laget av samboeren, for å være helt ærlig. Og han er sikkert SUPERFORNØYD nå som ALLE gir kjemperespons på hans masterpiece:) (selv hadde jeg aldri kommet på å lage en igloo. Der har du meg!)

    Jaja,helt greit med fornøyde mannfolk til jul. Så takk alle sammen!

    Og ja, jeg er perfeksjonist til de grader. Men ikke når det gjelder absolutt alt.

    Vi er heller ikke helt der.. det blir nok pakking av gaver og pynting av tre til langt utpå julaftensmorning her i huset..sukk. Hvor ble tiden av?

    Takk og god natt og god jul!
    KLEM☆

    ReplyDelete
  33. Familie, mat, gaver, ferie, sove lenge.

    Det blir ikke jul før det lukter pinnekjøtt på julaften, men den korte komprimerte julen passer meg ypperlig. Det er VELDIG jul når det først er.

    ReplyDelete
  34. Det beste med jul......er jul! vi er alle i samme båt, er vi ikke. Jeg leser også, men har ikke hatt tid å kommentere så mye. vi kommer sterkere tilbake, kanskje med store bokstaver og mindre skriveleifer enn det jeg klarer å prestere her! ;)

    God jul til deg og dine,du o skjønne kvinne!

    klemmer sendes i din retning!

    ReplyDelete
  35. Hmm, hva er det aller beste? Tror det bare er å slappe helt av. Og å se hvor mye ungene gleder seg. Takk for bursdagshilsen - jeg sletta den ikke, du hadde kommentert innlegget under;) Ønsker deg og dine ei flott jul!

    ReplyDelete
  36. Finaste WB - den klemmen klarte seg veldig godt over haugen :) Takk og takk! Eg høyrde nokre småfear som kviskra entusiastisk om eit tre dei skulle pynta, trur nok at det er ditt :) Tusen takk for nominasjon, du store mi tid...

    Blogging er ein super-duper ting, der nettverk veks ut av nettopp nettet :) Så kjekt å bli "kjent" med deg, liker godt humoren din!!

    Ønsker deg ei herlige juletid!

    Og no kjem der ein stor julaklem susandes over haugen til deg - er du klar?

    Kleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeem!

    ReplyDelete
  37. Ok, jeg får vel si at jeg syns det pepperkakehuset faktisk var veldig fint, men at jeg i farten valgte å fokusere på spørsmålet ditt........... ;)
    Og her har det aldri blitt laget noe pepperkakehus som er i NÆRHETEN av ditt, dvs, mitt hus blir alltid misformet.....

    ReplyDelete
  38. Koselege bilete! Det beste med jula er tida ein får til å pusta... Når det ein gong skjer;) Ynskjer deg og dine ei vakker og god jul! Varm klem frå meg:)

    ReplyDelete
  39. Det beste ned julen må være gleden hos barna.
    Og familie, fest og god mat:)

    Masse god jul til dere.

    ReplyDelete
  40. God jul til deg også! Nydelige bilder:) Dobbeltklem:)

    ReplyDelete
  41. Skjønn! Det beste med jula. Er at jeg kjenner meg litt nærmere alle enn ellers i året. Har mange ting ferdige, som betalt regninger og nyvaskede klær. (Ikke så rent hus da, man måste prioritera!)

    Håper din jul er fin!

    Ellen

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...