Wednesday, December 7

E39 vs 402


Skal jeg fortelle deg en hemmelig hemmelighet?


Jeg har et hemmelig forhold til noen vi kan kalle E39.


Jeg vil ikke akkurat kalle forholdet lidenskapelig eller kjærlig.


La oss heller kalle det heftig.


E39 kan nemlig gjøre seg vanskelig, og bli til en skikkelig teit dust.


Spesielt når jeg faktisk har en jobb å rekke.
Og jeg har nøyaktig 7 minutter på meg.


Da ber han alle kompisene sine på crazypartykompisrullefest.


Og selv om jeg gang på gang prøver å bryte dette uheldige forholdet.


Og finner meg en ny og mer fleksibel type.
Som vi for eksempel kan kalle 402.


 Så ender jeg alltid med å råkjøre luske tilbake til førstnevnte.


Med stresspuls i hundre.

Har du også et forhold til 
E#¤)=/@#39 kanskje?

Det har jeg en sterk mistanke om, skjønner du.

43 comments:

  1. Jeg tar bussen jeg;-)

    Litt imponert over kameraføringen mens du kjører
    (for det er du som kjører og tar bilder samtidig - ikke ødelegg illusjonen min av en multitaskende Whitebite på E#)=@#39)

    ReplyDelete
  2. Hehhe... Jeg vet ikke hva den veibiten heter, men ja, det er en typisk vei jeg tar, som regel...

    ReplyDelete
  3. Veien min heter faktisk Fet, som i Fetveien. Ja, den gjør faktisk det. Denne høsten har den både fått humper og nedsatt fart. Og du? Begge hender på rattet! ;o)

    ReplyDelete
  4. God morgen:))Du er så morsom og har en fengende måte og formulere deg,sitter stadig med et smil rundt munnen når jeg er her hos deg!Ja nå er jo jeg rimelig fersk tross alderen,tok lappen for 3 uker siden!:))Jeiii!Så har ikke rukket og få så nære relasjoner enda:O))Kjør forsiktig nå da:)klem

    ReplyDelete
  5. Her heter veien E6 og jeg kan ha begge hendene på mobilen (wordfeud), i lomma, i nesa, under rompa eller hvor som helst for jeg tar bussen til jobb. :-)

    ReplyDelete
  6. Jobber ikke så jeg trenger heldigvis ikke nå noe om morgenen ;) Men vi har noe som heter ferge og den venter ikke........
    Klæm

    ReplyDelete
  7. jeg fikk lappen i fjor... jeg prøver å kjøre omveier hele tiden - det er ikke så vanskelig jeg bor jo på landet ; )
    E6, ungår jeg så mye så mulig ( pyse )


    ha en fin dag : )

    ReplyDelete
  8. Nei, heldigvis hareg funnet meg en 168. Uten E, men med Fv til fornavn. Stille og rolig type, litt kranglete nå for tiden, jeg tror det skyldes årstiden.. ;-)

    ReplyDelete
  9. Nei da, "æ kjøre E6 deijn strakaste vein"
    Egil Hegerberg kaller veien din Æ39 når han kjører mot Trondheim;)
    Trine:)

    ReplyDelete
  10. Jeg liker mye bedre de små veiene..smale,med utsikt og god tid.
    ;-) Kjør pent! Seriøst!
    Klem
    <3

    ReplyDelete
  11. He he ;) Jeg tenkte også på Egil Hegerberg ( som Trine ) Men her er det bare en vei som ligger mitt hjerte nærmest EEEEEEEEE 6 :)

    Håper du rakk jobben, eller ?
    Janne :)

    ReplyDelete
  12. åååå så glad jeg er for at jeg har kort vei til jobben; Jeg tar på tøfler, går ut utgangsdøra, hopper ca 7 skritt, låser meg inn den neste døra.... og Vips, så er jeg framme. Og alt dette kan jeg gjøre med kaffe i handa :)

    ReplyDelete
  13. Kjenner jeg er litt glad for at jeg ikke står og stanger i kø på din E39 hver morgen sånn litt før åtte med hjertet i halsen og stresspuls. Been there, for å si det sånn... Liker RV44, jeg. (Heter den det fremdeles, tro?)

    ReplyDelete
  14. PS: dersom turen gikk i den svimlende farten av 10 km/t vil jeg si at det absolutt ikke er særlig ufirsvarlig å ta bilder med mobilen i det hele tatt, forresten;-)) Håper imidlertid for din skyld (og stressnivåets) at det gikk litt fortere en det...

    ReplyDelete
  15. Det vart no eit flott innlegg av foholdet ditt!!
    Har ein fordel vi som bur i bygdenorge. Her er det strake vegen til jobb. Ikkje kø, ikkje trafikklys og ingen muligheter til å ta bilde når eg køyrer til jobb :)

    ReplyDelete
  16. Etter å ha vært vitne til nok en nesten-ulykke på vei hjem fra jobb - er man jo gla hver dag man overlever på E39 - og du som bor nesten på "rett" side av norges dyreste og mest dysfunksjonelle rundkjøring er jo heldig spør du meg ;) Klems fra SØS som tilbringer MINST 1ogenhalv time i bilen i kø hver dag :0

    ReplyDelete
  17. jeg har ikke et forhold til noen av disse, men legger derimot merke til at det ikke akkurat er julestemning hos deg.
    Jeg forholder meg nok mer til rv 25 og E6, jeg...

    ReplyDelete
  18. Mitt forhold til E39 er en feriefling. Jeg deiter ham mens jeg er på ferie hos svigers...

    ReplyDelete
  19. Hmm....her går vi til jobb. Men har jo et forhold til den der du snakker om....og nå ser jeg jo og får offentlig bekreftet at han har et forhold til mange fler en meg....det er vel derfor det stadigvekk går så sakte fremover i det forholdet!

    ReplyDelete
  20. Veldig lite forhold til E39. Her er det E6 og RV 110 som gjelder.
    Men du... jeg må si deg no!
    På Førkveld på NRK1 i dag var det en kokk. Fra Stavanger (hørtes ihvertfall sånn ut). Han lagde en drikk. Av MANDARINER. Er det mulig da??? Het det ikke klementiner? Eller surrer jeg nå igjen?

    ReplyDelete
  21. Bare for å bevise: Se her: http://www.nrk.no/mat/1.7891142
    Nå syns jeg du bør ta tak i dette altså.... dette går ikke an. Nemlig.

    ReplyDelete
  22. liker ikke kø jeg heller nei...men her er det Karmsundsgata som er bøygen. Liker den ikke, og finnes omveier- så hvorfor kjører jeg der likevel?

    Hehe du skriver så braaaa!

    ReplyDelete
  23. Eh...
    niks.

    Men jeg og r44 er gode venner.
    Nesten.

    ReplyDelete
  24. Først av ALT folkens!
    Jeg vil påstå at ALT er bedre enn buss iallefall.
    Ihvertfall i denne byen!

    Så da står jeg heller i kø på motorveien (E39)hver fordømte dag;)

    Søs: du kan tro jeg er GLAD jeg slipper landets antagelig mest irriterende rundkjøring ja! Thank GOD!

    ReplyDelete
  25. 714, her. Eller 'Lakseveien' som den også blir kalt. Et helsikes styr på vinteren. Men det går så det suser for meg :)) Hiv o hoooi! :)

    ReplyDelete
  26. Uff, høres ikke ut som du og søstra har noen lett vei til jobb. Det er jo uholdbart! I Trondheim er det Buss som gjelder, vi har kollektiv-felt. Så om jeg kan, så tar jeg buss.

    ReplyDelete
  27. Hanne: selvfølgelig er det meg som kjører bil og tar bilder samtidig (vill og gal, det er meg;)

    ReplyDelete
  28. Skjerstad: jeg rakk ikke jobben. Niks. Det rare her, er at det ikke er logikk i når og på hvilke dager og tidspunkt det er mest kø, så det er umulig å planlegge! Og er det isete veier her...Ja,da er det kø heeeele motorveien(E39), som jeg kjører til jobb. Hjem derimot, da slipper jeg som regel kø.

    ReplyDelete
  29. Jeg har et forhold til E8 og av og til har jeg ekstreme opplevelser på riksvei 888 mellom Bekkarfjord og Kjøllefjord.

    ReplyDelete
  30. Trine: heldige du:)

    Hege: det går ofte i 10 km i timen på motorveien om morningen her du.. (derfor dette innlegget, god tid til bloggeforberedelser bak rattet;)

    HegeA: bildene er tatt 1.des. Nå har det vært en del snø her, og masse IS. Da er det muligens mer julestemning, og desto mer kaos på veiene;)

    Karen: supert! jeg vil nemlig helst ha han for meg selv!

    Mormor:oj oj oj, tabbe av Stavangekokken og NRK!

    ReplyDelete
  31. *Stavangerkokken (rett må det være)

    ReplyDelete
  32. Må være no' dritt det der med køkjøring før man skal på jobb. Eller hjem igjen.

    Slipper heldigvis det her i den lille kystbyen min. Har en nydelig kjøre/syklevei på 11 km - med utsikt på sjøen. I november og januar/februar med soloppgangen i fleisen. Vakkert!

    ReplyDelete
  33. Å himmel. ja barnevernspedagogo må jo være verste yrket ever hva press angår !!

    ReplyDelete
  34. Bøllemamma: det høres vannvittig langt ut herfra, så den er grei:) (takk for nominasjon forresten,snille:)

    Marie: jepp,ikke sant;)

    ReplyDelete
  35. Huff... Eg har eit dårleg forhold til E16 eg... Kjører ikkje eigen bil, men forholdet er dårleg likevel! Føler med deg...

    ReplyDelete
  36. Joda, jeg har seff et forhold til E39, men det største irritasjonsmomentet er Madlaveien. Grrrr!!!! Siden det er blitt forbud mot å kjøre gjennom Tjensvollsenteret, må jeg EGENTLIG ned på Madlaveien og inn i den hekkans rundkjøringen du nevner. Så derfor kjører jeg gjennom senteret og risikerer en bot på 4500.

    The clue er å kjøre litt før halv åtte, for da har ikke politiet rigget seg ferdig (fant jeg ut da de bare måtte kikke på meg der jeg frekt og freidig kjørte gjennom fordi de ikke hadde plassert seg på begge sider enda...), og DESSUTEN er E39 helt fin å bruke på den tiden. Kommer jeg derimot fem minutter senere ned på E39, går det i 0-10 km/t, men dahjelper det med god musikk på radioen, internett på mobilen og litt mer fleksibel arb.tid siden jeg ikke har et klasserom å rekke.

    Neivel, ikke særlig interessant med alle disse detaljene, men jeg ble engasjert må du skjønne! Og nå må jeg rekke senga så jeg ikke kommer for sent utpå E39...
    God natt :-)

    ReplyDelete
  37. Kissa: know what you mean.. Og nå er det jo veiarbeid på Madlaveien også.
    Jeg vet at det er timingen som er tingen, men jeg har levering av barn på SFO hver morning,og alternativet er at jeg kjører rett før 8 -men dette er et enda verre tidspunkt mht rush.

    Og så er jo både jeg og min sønn B-mennesker da.. Så vi gidder ikke stå opp før vi må (dvs.ca 0715)Ha en fiiiiiin dag der ute (jeg vet jo hvor du er;) klem!

    ReplyDelete
  38. Hmm, han der holder seg ikke i disse trakter, så jeg kan ikke skryte på meg noe forhold til han... Nå har vi heldigvis flyttet slik at sykkelen er blitt min beste venn, og jeg slipper alle slike crazypartyrullefester.. Deilig, for de festene har jeg ikke så godt av.. :o)

    ReplyDelete
  39. Jeg kjører på en liten traktorsti ute i skogen. Og så rett ut på E134. Nesten.
    Dristig av deg å råkjøre OG fotografere;)

    ReplyDelete
  40. Pia: jeg vet! 10 km i timen er jo heftig råkjøring;)

    ReplyDelete
  41. Eg er så heldig at eg kjem meg til jobb via apostlane sine hestar, i går måtte eg riktignok gå med piggane ute. Broddar! Hadde ikkje komt meg på jobb utan broddar. Det var nokon som hadde polert vei og fortau i frå Fryd Heimen og heilt ned til jobb (ca. 2 km). No snuser Frøken Fryd litt på muligheten til å bytta jobb - og må då innleda eit forhold til E39 - og det kan bli vanskelig... Veldig vanskelig... Decisions - decisions!

    ReplyDelete
  42. frøken Fryd: tenk deg nå godt om! sikker på du vil ha en hissig Audi i eksospotta di??

    :)

    ReplyDelete
  43. Jeg sykler til jobben og E39 går i en runde rundt byen. Heldigvis.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...