Tuesday, December 27

oj oj oj



For en jul det har vært!


En eventyrlig jul hvor alle har vært bestevenner


Og det har vært nok nøtter å knekke


og nok kaker å spise


Far har endelig fått lese interiørbladene sine.


Storesøster har lekt med julegavene sine


Mammabloggeren har fått sett de siste filmene sine.


Og lillebror har fått testet ut sin nyeste Iphone 


Eller roter jeg litt nå?


Årets juletre var faktisk fantastisk


..dyrt


Julekortsamlingen øker drastisk for hver jul


Og søte bloggevenner sørget for å dekke lakrisbehovet til mor


Vårt høyglansede interiørhjem har fremstått perfekt


Selv om det ikke var gullrent


Og barna. De yndige barna. 
Fanny og Alexander-kopiene.


De har blitt polert og vokset og krøllet. 
Og har sittet pent til pynt i en sofakrok under årets mange julebesøk.


Det har vært engelsk jul med de fordeler 


og ulemper som hører til



De voksne har kun blitt fjollete av rødfarget julebrus.


Huset har enda ikke brent ned


Og vi fikk besøk av noen som kaller seg Dagmar.


WTF????


Jeg tror jeg avslutter.

Mens leken ennå er god.
 
Er det et mål for deg (også)å fremstå som vellykket og perfekt i jula?

57 comments:

  1. Jepp, her er det viktig å være perfekt. Til enhver tid. Alt på stell.. nei, det var ikke sant likevel.. ;-) Syns det viktigste er å kose seg jeg. :-) Ha en fin kveld.

    ReplyDelete
  2. Perfekt blir det aldri bare litt mer glamourøst enn ellers i året. kos deg videre i romjulen:)klem

    ReplyDelete
  3. Wow, her har interiørbloggaren vakna.
    Ho derre Dagmar er ein felles bekjent ;)
    God jul vidare!

    ReplyDelete
  4. He he, ja dette hørtes flott ut.
    Fortsatt god jul!

    ReplyDelete
  5. God oppsummering! Vi støvsugde en gang før jul.... Resten får vi ta en gang til neste års vårrengjørning.... Sammen med snikkringa som må til for å reparere verandaen etter hersens dagmar... Ellers er vi en ganske perfekt husholdning!!!

    ReplyDelete
  6. Jepsi pepsi, kjempeviktig å framstå som perfekt. I jula som alltid ellers. Fortsatt god jul!

    ReplyDelete
  7. Pia: ok, det var det jeg mistenkte. Hos oss er det imidlertid kun i jula vi ønsker fremstå som perfekte.

    ReplyDelete
  8. Fin juleoppsummering :)))

    Her ble det brent svor og støv i krokene, ingen gjester skal sitte der, og svoren er det sjelden noen som spiser. Og jul vart det lell! :D

    ReplyDelete
  9. PS: Mer bilder av inventar? Spesielle ønsker? ;)

    ReplyDelete
  10. Kjøkken? Soverom? bad? for eksempel.
    :)

    ReplyDelete
  11. Perfekte ja :) Helt til jeg dauer... ;) hehe neeeeeeeeeeeiiiiiiiiddddaaaaaaaa :) Men kos, med hvitt og greier :D

    Ps: Hjemmet ditt er nydelig, det lille jeg så, og for noen fantastiske skjønne unger.. Slekter på mora? :)

    ReplyDelete
  12. Ege denne: de slekter definitivt ikke på mora ;)

    ReplyDelete
  13. Juleperfeksjon er et must ;) Særlig.......

    ReplyDelete
  14. Her håper jeg det er mer hyggelig enn perfekt.

    ReplyDelete
  15. Selvfølgelig har alt vært perfekt her i jula, ikke en myk ribbesvor å oppspore!
    Fortsatt god romjul - herlige bilder!

    ReplyDelete
  16. Her er alt perfekt til enhver tid B)
    Ha ei fortsatt god jul :)
    Klem

    ReplyDelete
  17. WOW, for noen fantastisk VAKRE UNGER!! Og ellers, interiørdetaljer i verdensklasse - NAAAAJS :))

    ReplyDelete
  18. Ikke noe mål for meg å fremstå hverken på den ene eller andre måten, men huset må være ryddig og pyntet til jul for at jeg skal trives...
    Herlig innlegg fra deg som alltid ;)
    Barna dine er nydelige...
    Ønsker deg og dine gode romjulsdager.
    Klem May Helen

    ReplyDelete
  19. MH: Det er et litt tøysete fjasespørsmål;)
    Du kjenner meg... :)

    ReplyDelete
  20. Ser ut for at dere har hatt en PERFEKT jul ja, og jeg trodde jo selvfølgelig ikke noe annet... hihi;)
    Så nydelige pyntebarn du har i sofakroken ♥
    Og et vakkert juletre!!

    Ha fortsatt fine juledager;)

    Klem Line

    ReplyDelete
  21. Ja sannelig om jeg vet altså. Her i huset er det nemlig far som kjøper interiørblader. Og leser dem! Jeg dekorerer huset.

    God dag til deg fra meg!

    Ellen

    ReplyDelete
  22. Hehe, kjente samvitet siga... Men det spratt opp att ved siste bilde, takk! Her ser det ikkje nett slik ut. Men ei fin jul er det. Vår jul. Med folka me er glad i:) Klem! (Og sjekk kveldens innlegg, no stressar eg litt... Treng nokon gode ord frå deg.)

    ReplyDelete
  23. Det må være perfekt for oss, og det vil si reint og ryddig (der vi kan se iallfall), pyntet og masse levende lys. Og så må det være masse fri og ro, slik at vi kan slenge oss ned på sofaen, med tv, data og godterier ;o)

    Kjempefine bilder og herlige unger :o)

    Kos deg videre i romjula!

    ReplyDelete
  24. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  25. Her ble det bakt 0 kaker og pyntet med juletre og ikke stort mer enn det. Oppussing i juletid er oppskrytt..!

    Ha en fortsatt fin romjul!

    ReplyDelete
  26. . . . og så lurer du på hvorfor du er nominert som beste interiørblågger ;)

    Godt å høre at flere slurver med julevasken. For et nydelig hus og herlige unger!

    Nå skal jeg sove, stor klem

    ReplyDelete
  27. For å vera heilt ærlig så koser eg meg litt med julerotet eg... men først så er det ryddig da, når gjestene kjem helst, men når dei er gått, og duken er full i flekker og kjøkkenbenken full av skitne kjørel og oppvaskmaskinen går runde 5 og julepapiret ligg strødd i stova, pakkane i kvar sin haug - ja då set Frøken Fryd seg ned og nyter litt julerot. For då viser det at me har hatt det kjekt... og det julerotet det gjer eg ikkje ein shait med før tidligast etter frukost dagen etterpå. Med mindre me har overnattingsgjester då... då må det nesten sjå litt "såder" ut når dei kjem til frukost.

    Ellers så må eg seia at du har ein nydelig heim, nydelig humor og nydelige born, såklart :) Så må du ha ei fortsatt nydelig romjul, sjølv om du er tilbake på jobb. No er huset her endelig juleryddig att etter middagsgjester på julafta og 2. juledag - så no er me klare for neste innrykk på fredag! Champagnen er lagt på kjøling til og med... Wooow!

    No har eg og mannen sett "Klovn" (filmen) og eg har ledd høgt, blitt forferda, blitt ekstremt flau og ganske overraska over kor longt ein kan dra det i ein film faktisk... og sit her og prøver å prosessere litt - men er fortsatt ganske sjokkert egentlig...

    Så, ein rysta klem frå Eli

    ReplyDelete
  28. Hva er perfekt da? Som det står på et ordtak jeg har hengende på kjøkkenet: her er rent nok til å beholde helsen og rot nok til å beholde lykken !

    Fortsatt god jul!

    ReplyDelete
  29. Nei. Det har jeg gitt opp forlengst. Jeg blogger nesten utelukkende detaljbilder fordi det alltid flyter overalt. Lego, tutter (by golly, hvor mange tutter kan et barn ha??), blader, klær. Og ikke akter jeg å blogge om omgangssyken som herjer små kropper i huset for tiden.
    Takk for den fine ljugebloggingen! Det ga et løft i hverdagen til en sliten mamma. : )

    ReplyDelete
  30. Og takk for uberfine ord hos meg! *basillefri julesmask*

    ReplyDelete
  31. Haha, knallfint innlegg!
    Det skinner igjennom at du har klart å skape en trivelig jul.

    Da er det vel perfekt?

    Hatt det perfekt jeg også- såklart!

    Glamorøst? Niks.
    Og gleder meg til neste jul.

    Ha en fortsatt fin dag whitebite- jeg har en spennende dag i dag...klem!

    ReplyDelete
  32. Jeg liker at jula er perfekt... men hva er perfekt? Ikke billedskjønn i alle fall... perfekt for meg er når jula begynner med at eldtsemann kommer hoppende inn døra, klemmer meg hardt og sier "Endelig hjemme hos mamma... nå blir det jul"

    Eller når småttisene står opp 1 juledag og ber om å få pakke.... får beskjed om at det er tomt og sier: "Ja ja.... det var bra" hihihi

    Julen for meg er at ungene har det bra... helt ærlig. Jeg kan ha en tendens til å være trist i julen, i år gikk mine tanker mye til alle de som for ca et halvt år siden mistet sine flotte ungdommer. Jeg har litt vanskelig for å meske meg i julen, alltid vært sånn... men det jeg ELSKER er å pynte og style da... hihihihi

    Så perfekt? Absolutt! Om jeg har et ønske om å fremstå perfekt? Hmm.... kanskje.. men denne fasaden har nok for mange sprekker til å prøve på slikt! hihihihi

    ReplyDelete
  33. Mette: totally agree. Ordet "perfekt" er et av de teiteste ordene jeg vet om faktisk, men her tøyser jeg bare (som ikke er helt uvanlig;) :)

    ReplyDelete
  34. Hehe, begynte å stusse da far endelig fikk tid til å lese interiørblader... :) Fin juleoppsummering... og nydelige barn!
    Jeg har uteblogg, for jeg er ikke særlig flink med interiør, baking.... men kjekt å se andre får det til, og får jo noen ideer... Legger meg til som følger... :)
    Ha en super dag!
    Klem, Kristin

    ReplyDelete
  35. Kristin: ikke flink med interiør, baking etc jeg heller. Men jeg er veldig interessert i interiør, men det betyr jo ikke at man nødvendigvis er flink (dessverre)innen feltet! Og vårt gamle 60-talls hus har sine begrensninger for å si det slik..

    Herlig med uteblogg, skulle gjerne vært mer ute i jula.. Takk for at du vil følge;)

    ReplyDelete
  36. Haha - LOVE innlegget ditt ;). En kan bli litt forvirret hver og en. Selv har jeg en depresjonsdiagnose å slite med og legger ikke skjul på at julen er en krevende periode for meg. En time om gangen og senke kravene - det er årets "how to do it".

    Tusen takk for at du la igjen en så koselig kommentar hos meg - og jeg legger deg til i bloggrollen min - for her likte jeg meg ;). Klem

    ReplyDelete
  37. For en herlig oppsummering av julen din!!
    Flott hos deg!!
    He-he jeg stussa litt på hvem-som-fikk-hva ja!!!
    Ellers har jeg ikke hatt planer om en perfekt jul - men jeg prøver alltid å passe på å få med meg det viktigste og ikke stresse!! Det prøver jeg på..... ikke lett!!
    Kos deg i romjula!!
    Klem Heidi :)

    ReplyDelete
  38. takhøyde: å forvirre er et av mine mål her inne;) jeg er nok en forvirrende person! klem tilbake.

    Nina -velkommen:)

    ReplyDelete
  39. Herlig kavalkade fra julen! Nå vet vi alt som er å vite - fra julehjemmet deres! :-)
    Klem til deg, fra en som feiret jul på sørligere breddegrader.

    ReplyDelete
  40. Hihi.. Så koslige bilder. Humret litt når jeg leste nedover.. ;) Morsomt!

    ENDELIG har strømmen kommet tilbake her. Jeg er sÅ glad. Eneste ulempen med å ha den igjen, er at nå har jeg ikke noe unnskyldning for å ikke gjøre noe lenger. Hihi.. ;) Tror vi venter til imorgen før vaskemaskinene skal få begynne å gå igjen. :P
    Ang kjøleskap og fryser osv, så var det såppas kaldt i garasjen at kjølevarene holdt seg der, fryseboksen fikk vi hevet på en henger første dagen og kjørt til svigers som har hatt strøm. Varmtvannstanken vår er så stor og isolert at vannet har faktisk holdt seg like varmt helt til idag. Ikke værst. :)
    Ikveld skal det skrubbes både voksne og barn i skikkelig lys før det er sengetid tenker jeg. Blir godt. ;)

    Klem

    ReplyDelete
  41. Du er knallgod..

    Romjulsklem

    ps: reknar ca.50% for sant ;-)

    ReplyDelete
  42. Her er alt på stell alltid - jul eller ei! ;o)

    Ha ei fortsatt god romjul! :o)

    ReplyDelete
  43. Perfekt innlegg kjære du!

    Har selvfølgelig hatt en helt perfekt jul så langt - det er utrolig viktig for meg! Men det var ei dame som kom på uanmeldt besøk 1. dag og ommøblerte skogen nedenfor oss. Det var ikke så perfekt.

    Håper du har det bra,
    god klem Hanne:)

    ReplyDelete
  44. Ja, her er alt perfekt, hvitt og sjaina til enhver tid! (Det som ville vært deilig med å ha et shabby image, er at folk ville blitt positivt overraska hvis det var noenlunde strigla til jul. Men det veit jo ikke jeg noe om...)

    ReplyDelete
  45. Neida, heller ikke jeg skal fremstå som perfekt, og her er laaaaangt fra perfekt, men av og til slår det meg at nok er aldri nok. Jeg kommer visst aldri til å komme i mål til lille julaften, for hvis jeg ser jeg har god tid, legger jeg alltid på litt. For det kan alltid bakes litt mer, lages litt mer, pyntes litt mer osv osv. Så kanskje styres jeg mot det "perfekte" uten at jeg vil det!?

    ReplyDelete
  46. Du vet godt at kun det perfekte er godt nok for meg,
    -også på blogg.
    Sånn er det bare.

    Fine barn.
    Så fine var mine også.
    Et kvarters tid.
    Men aldri satt de så pent.
    Kanskje neste år.

    ReplyDelete
  47. Heheee, nei det er vel en grunn til at jeg ikke har lagt ut alskens bilder av sju sorter, hjemmelagede kremmerhus og perfekt pyntet tre. Men man kan lett få juleangst av å gå innpå blogger altså. glad du delte det ene bildet der, for resten så faktisk perfekt ut :)

    ReplyDelete
  48. Hadde forresten Fanny som favorittnavn en stund, men du som har engelsk mann vet kanskje hva nettopp det ordet er slang for i England?

    ReplyDelete
  49. Joa,jeg vet da det!
    Det ordet hører jeg støtt og ofte her i huset.
    Helt vanlig her hos oss!

    Men altså.
    Her tenker jeg på en annen fanny
    For du husker vel Fanny og Alexander?!

    ReplyDelete
  50. Hehe, perfekt? Alltid!

    Fine bilder! God stemning. Selv endte jeg opp med de obligatoriske; pynte juletre, julenissen kommer og gaver pakkes opp. Ikke like spennende, altså.

    ReplyDelete
  51. Så da veldig bra ut dette:) Trivsel og kos og god julestemning:) At det krangles unger imellom og sausen blir svidd, kan vel skje den beste? Jeg skal til pers med ny saus imorgen...og på søndag....like spennende hver gang!
    Ønsker deg en fredfyllt feiring, vær forsiktig!! og et godt 2012:)
    Klem fra meg:)

    ReplyDelete
  52. Jada, det gjør jeg :)
    Rav4 var vi inne på en stund. Men den bruker ikke nok bensin. Og bråker ikke nok. Og er ikke stor nok. Puh.

    ReplyDelete
  53. Havfruen: da vet jeg løsningen på julefred og total lykke for deg : en selvdrevet batteridredet sausvisper! Det har vi, og vi er uendelig lykkelige her -alltid.

    Marie: Nei,det er sant. Men den er litt harry, hjelper det??

    ReplyDelete
  54. Dette ER jo Fanny og Alexander!! Nah, helt sprøtt. Trevli' nytt år til deg og dine!!

    ReplyDelete
  55. Vakre bilder...
    Ser ut som dere alt i alt har hatt en god jul!

    Nei, har ikke behov for å vise meg så mye fram, eller framstå som noe jeg ikke er. Faktisk. Liker meg veldig godt i bakgrunnen, jeg. Og syns helt oppriktig at alt og alle som ikke er så perfekt er det mest spennende...liker det enkle og litt særegne.

    Stor klem til deg, fra stupmørket på Foldøy...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...