Sunday, January 22

bloggerfobi



Har du snublet over en blogger noen gang?


En sånn litt rund og søt og myk en?

           Rogalandsbloggere i skjønn forening: 
Frk. Virrum fra venstre, deretter Frøken Fryd,  Bondekona, Alexia og resten av banden. Slik Whitebite forestiller seg dem.

Det har aldri Whitebite heller.


Hvis du ser bort i fra den over her.
 Som Whitebite faktisk bor sammen med.
Men hun er ikke rund og myk. Bare søt. Og så liker hun å bade seg i Smarties .


Poenget er at Whitebite er ganske flink til å holde lav profil. 


Whitebite er ikke akkurat den som snakker høyest.
Whitebite snakker kun ved behov. Eller sier: mmm... og javel...eller ok?


Whitebite er ikke den som trygler om oppmerksomhet.
Whitebite kunne faktisk likesågodt bodd på et isfjell.
Så sant det er hvitt der.


Men hvis Whitebite oppdager deg på Rema en grå tirsdag, så lover hun å ikke dukke ned bak en frokostblandingsreol. Hun skal heller gi deg en stor og myk blogger-til-blogger-klem.


Det er allerede bestemt.

  

Og så... ville hun muligens og nødvendigvis se seg nødt til å utføre denne dansen:


Whitebite blir nemlig en meget travel dame
I slike pinlige situasjoner. 

Har du truffet noen du har blitt kjent med gjennom blogginga? Og ville du kastet deg med på et bloggetreff om du fikk sjansen?
☆   

76 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. hahahaha :) håper eg treff på deg ein gang! det er bloggtreff i haugesund 4.feb, bli med !

    henriette

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hva? Dette skulle fungere som en advarsel!!

      Delete
  3. Jeg og mamrmaen som sier hun ikke er så perfekt møttes med våre håpefulle på bilblioteket... Vi var der for å skremme barna våre med rødhette og ulven.. :-D Og hun kalte meg en BLOGGER.. wow! Ellers har jeg ikke truffet noen bortsett fra dem jeg kjente fra før. IRL. Bloggtreff? Trukke det.. bortsett fra om det er noen jeg kjenner da. :-D
    Klart svar ut>!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ville du ikke ha truffet en blyg pingvin en gang? er det det du sier Elin?

      Delete
  4. Haha!



    Jeg er ikke flink på en lav profil, så drfor nviterer jeg bloggere hjem til meg. Knis. Jeg skal treffe Henriette og flere andre damer i Haugesund i februar. Gleder meg!

    ReplyDelete
  5. Åh, skulle gjerne sett den dansen på Rema.
    Selv har jeg truffet flere medbloggere, flere ganger, og det har bare vært stas! Men jeg var veldig nervøs første gangen, jeg er jo også anonym på bloggen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeg vet om 2 du har truffet, finnes det enda flere?

      Delete
  6. Jeg har truffet flere medblåggere (strengt tatt er det bare to, men en er en og to er flere, ikke sant?) og det har bare vært hyggelig. Jeg tenkte det bare er å hive seg uti det, men kjenner meg veldig igjen i det du sier. Blir litt ultrasjenert når det røyner på, ja.

    Hadde vært fantastisk å få en pingvinklem og se deg danse sånn :)

    ReplyDelete
  7. Bloggtreff?? Nei, tror ikke det.
    Føler ikke at jeg er klar for sånt.
    Og nei, jeg har ikke truffet på andre bloggere, men for alt jeg vet, kan de ha sett meg..
    Jeg ser jo ikke på folk når jeg er ute. Det er folk som omtrent vinker meg oppi ansiktet før jeg ser de...

    Kanskje jeg kunne treffe noen bloggere, etterhvert, men ikke press meg til noe, da løper jeg fort som flint.... Har det fint i min egen lille blogge-boble, så jeg er litt enig med deg WB...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boble ja...og denne bobla kan så lett sprekke, det er det jeg tenker. Illusjonene briste osv.. Fint du er enig.

      Delete
  8. Eg hadde jo selvfølgelig aldri turt det, e du GAL?????;-)
    klem ♥

    ReplyDelete
  9. Det er litt spesielt å bli kjent gjennom blogging, men sjøl om ein er anonym som blir ein jo kjent med dåke, På ein måte.
    Og det er som om ein får ein litt utvida vennekrets. Men å treffe bloggvenner "live" er litt skummelt. Eg skal forhåpentligvis få treffe ein liten blogge-gjeng neste gang eg skal på andre sida av fjellet. Gru-gleder meg! Gleder meg likevel mest :))

    ReplyDelete
  10. Jeg har truffet 4 jeg har blitt kjent med gjennom bloggingen, to av de har endt opp med å bli noen av mine beste venninner ♥
    Ellers har jeg oppdaget at ei jeg har møtt blogget, så da er vi oppe i 5.

    Jeg har lyst til å være med på treff, men pga avstander og et bekken som ikke liker å kjøre bil alene (bekkenet kjører ikke selv nei; you get my point ;P) har jeg måttet avlyse/avstå fra å melde meg på. :/

    ReplyDelete
  11. Hadde jeg møtt deg på Rema skulle du fått en stor og myk klem tilbake:)

    En medblogger ser jeg rett som det er siden barna våre er bestevenner og går på samme gruppe.
    Og så har jeg møtt to andre medbloggere, begge med en hverdag som ligner min. Ei bor ikke så langt fra meg og møtet var planlagt i forkant, og ei som bor veldig langt fra meg men som tilfeldigvis var i Oslo da vi ble liggende på RH litt lenger enn planlagt i fjor vår. Koslige treff med fine jenter jeg ikke hadde møtt hadde det ikke vært for bloggen.

    Men bloggtreff... sånn stort arrangert med mange bloggere samlet?
    Vetikke.
    Men deg kunne jeg tenkt meg å treffe, og du kunne bare prøve å få dårlig tid da!
    Og ikke tenk på praten, den kan jeg ta meg av. Er grei slik;-)

    Klem fra Hanne:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vet at jeg hadde slappet av sammen med deg Hanne:) Og jeg går godt i sammen med pratsomme mennesker..siden jeg ikke er så pratsom selv! Når tar du deg en tur?

      Delete
    2. Hadde det ikke vært så langt unna...
      Og det mener jeg:)

      Delete
  12. Jeg har etterhvert møtt mange / flere enn to. Jeg er med på bloggetreff, uten å tenke på det engang! Og ja, litt skummelt - men mest godt-spennende. Det er jo faktisk drithyggelig!!! Og flere har blitt VENNER. Du vet, sånne som man inviterer/inkluderer/introduserer med de gamle vennene. Tar en pizza med på en onsdag etter jobb. Deler hemmeligheter med. Noen ganger er det helklaff :)

    ReplyDelete
  13. jeg vil gjerne møte folk, har aldri møtt så få etter at jeg kom til Norge :)
    I spania hoppet jeg på stakkars nordmenn når jeg møtte dem feks i supermarkedet, jeg stalket folk :D Men håper på å få møte en blogger som ikke bor så langt unna her da

    ReplyDelete
  14. Hmmmmm....det er ikke mange av de som kjenner meg som ville kalle meg ei beskjeden ei, men her kjenner jeg at jeg rygger litt unna. Jeg kjenner jo folk som blogger og har truffet dem mens de har holdt på med nettopp det, men bloggtreff med "fremmede" bloggere.....skummmelt!

    ReplyDelete
  15. Skumle greier... Ingen bloggtreff på meg.. Aaaaltfor formelt for meg. Jeg kjenner mange blogglesere, men ingen bloggere.. Eller jo jeg er tante til ei jente litt lik din datter. Men om noen hadde spurt om vi skulle ta med barna på biblioteket (slik som en over her) hadde det kanskje vært greit. Passe uformelt... Har fått noen bloggvenner som vet mere om meg enn det jeg blogger igjennom andre kanaler og tror det hadde vært lettere psykisk å møte de, fysisk er det laaaaaange avstander... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeg er i permisjon, når kan du!! :) på midten da???

      Delete
  16. Har aldri møtt noen på ordentlig, men har lagd meg et fint bloggtreff i hodet av alle jeg kjenner ♥ Og ja - du er der, danser så fint så :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Den likte jeg mormor! I hodet.. kan arrangere mye inne i hodet, det gjør jo egentlig jeg også. Hele tiden. Og så drømmer jeg om dere, bloggevennene mine. Om natta.

      Delete
  17. Jeg kunne tenkt meg å treffe deg når som helst. Har faktisk møtt mer enn 5 bloggere som jeg ikke kjente fra før. Har hatt helklaff med en av dem, synd bare at hun bor i Alta. Treffer gjerne flere:)

    ReplyDelete
  18. Jeg skulle gjerne ha truffet både deg og andre medbloggere men jeg har et problem med at når jeg blir nervøs så snakker jeg mye,lenge, høyt og voldsomt så jeg tror kanskje det er like lurt å la være egentlig,,,,, sånn m.h.t. førsteinntrykk og sånn......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tror ikke du ville skilt deg ut på de uformelle treffene jeg har vært på. :-)

      Delete
  19. La meg bare få presisere at når jeg tenker bloggtreff er det snakk om små grupper på en kafé, ikke sånn med rød løper og goodie-bag. Hallo, der må man pose og finne seg i at andre skriver om det. Mye bedre å plukke ut de du virkelig ønsker å møte, he he.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeg, jeg skal innrømme at de der formelle jeg har lest om, skremmer vannet av meg.....

      Delete
  20. Så herlig innlegg da. Var på bloggtreff i Nord Trøndelag i høst. Det var så gøy å treffe bloggvenner øye til øye. Ikke noe formelt heller. Bare koselige skravle damer som spiste sammen og ruslet rundt på flere kule interiørbutikker. Masse tull og latter :)
    God uke til deg
    Randi

    ReplyDelete
  21. Ok, Dancing Queen ;) No må eg jo berre henga på Rema og håpa på at nokon slår av ein dans, så får eg gå ut i frå at det er deg. Sidan eg har strekt ut nakken liksom, gått utav bobla. Saken er at sånn heilt av meg sjølv så er eg ikkje så praten eg heller, i alle fall ikkje før eg har følt meg fram, veit kor eg har folk. Eg må være trygg på folk for å chit-chatte, ellers blir eg svett i nevane, stiv i nakke og smil, flakkande i blikket og det kan bli pinlig stillhet kun avbrutt av nervøs latter frå meg. Jada, neida, så eh'...

    Svinges på Rema, WB, om du finn den rette runde pingvinen.

    ReplyDelete
  22. PS! Ja, eg har møtt mange av dei eg har blitt kjent med gjennom bloggen, og eg må beint fram seia at eg liker dei minst like godt face-to-face. Nokon av dei er virkelig kjempe kjekke, venninnemateriale, rett og slett. Og eg har vore på to bloggtreff, uten rød løper, uten goodiebags men med mykje humor, inkluderande damer, velvilje, varme og heime hos folk, som faktisk har åpna heimen sin for - let's face it - mange ukjente. Og det har gått veldig greit. Eg har vore nervøs, kvalm, på kanten til å berre snu og gå heim, men likevel spent og nyskjerrig nok til å møte. Har ikkje angra på det.

    Rund, søt og mjuk klem frå Eli ;)
    (tilfelle eg ikkje treff deg på Rema)

    ReplyDelete
  23. Du ville garantert fått pingvinklem av meg ja!
    Jeg har vært på flere bloggetreff, til og med invitert hjem til meg en gang.
    Og det har vært like trivelig hver gang det! Min erfaring er at bloggedamer er hyggelige vesener ;)
    Ha ei fin ny uke!
    Nattaklem fra Barbro

    ReplyDelete
  24. Nææææ så søøøøte vi var da!!! Hihi! Et sånt bloggtreff kunne jeg blitt med på . Med noen få. Som jeg føler jeg kjenner litt allerede. Stort bloggtreff i hjembyen med masse folk jeg ikke kjenner- det blir helt feil. Men digger Happy Feet!:)��

    ReplyDelete
  25. Og ja klart du hadde fått diger pingvin klem! På Rema og hvordomhelst

    ReplyDelete
  26. Har vært med på et bloggtreff og det var kjempetrivelig!! Ingenting å være redd for egentlig ;)
    Tvilsomt at vi treffes på butikken, men klæm skulle du fått ;)
    Klæm

    ReplyDelete
  27. Jeg har møtt to. Ikke noe problem.

    I begynnelsen var jeg superanonym, men så kom lokalavisa på besøk i en annen sammenheng og bloggen ble tema.

    Sannsynligvis blir det hagerelatertbloggmøte under Hagemessen til våren.

    ReplyDelete
  28. Har møtt så mange det blir for tungvint å telle:)Utrolig trivelige folk alle sammen:) Mange bloggtreff og mange klemmer:)
    Kom til Trondheim da vel, så møtes vi på Rema der både du og jeg danser Pingvindansen;)

    Trine:)

    ReplyDelete
  29. Errugæærn.
    Liker pingviner godt, det vet du, men bloggtreff? Det hadde nok vært litt skummelt... Jeg er fortsatt en av dem smugblogger, selv om jeg i det siste til og med har turt å blogge gutterommet! Crrrrrazy, lizm!
    Ser jeg en pingvin med gla'foten igang på Remaen, så skal jeg heller gi meg til kjenne og joine. Hvertfall inni meg. :)

    ReplyDelete
  30. Hehe, jeg ville nok ikke kastet meg over bloggere jeg ville møtt på:)
    Jeg har sett noen, som jeg har glant litt ekstra på, men bare gått fort forbi;)

    Men bloggetreff har jeg vært på, og det er SÅ hyggelig;)
    Skal neste helg og - jippi ♥

    ReplyDelete
  31. Ja jeg så to stk jeg har møtt gjennom blogging på IKEA. Og det var ganske så flaut. Jeg hadde så lyst å bare si hallaisen, men det turte jeg ikke. :P

    ReplyDelete
  32. En blyg pingvin.....hm.. mulig.. :-)
    Hadde antagelig ikke turt. :-)
    Pingviner er så mye mer skumle enn ikke-perfekte-mammaer. Spesielt om pingvinene er fra Stavangertraktene.. hihi. :-D
    Men kom på neste barneteaterforestilling på biblioteket på Løten så får vi vel se. :-D

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) skal se om vi ikke får til det biblioteksbesøket, for av en eller annen grunn, er jeg ikke redd for å møte deg Elin! Tror du er en slik kul og avslappa type. Og det kan jeg like.

      Delete
    2. hehe, kul og avslappa.. takk for den... jeg tviler. :-D

      Delete
  33. (Jay! Funker gullfint nå, kommentarfeltet altså)

    Som Lille Elin skriver, tror jeg ikke pingvinene du ville møtt på et Rogalandsbloggtreff ville gjort annet enn å varme deg litt..
    Tror vi/de er som pingviner flest, litt skeptiske og sjenerte før vi blir trygge...og folk er folk, uansett.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tror du det altså? :)
      Men hva med alle illusjonene som vil briste i tusen knas?? ;)

      Delete
    2. ...vil de det? Det spørs jo hva slags illusjoner du har på forhånd det..? ;-)

      Delete
    3. neii,jeg tenker på de illusjonene noen kanskje har av meg??

      Delete
    4. ..dét kan være. Men, jeg er sikker på at du er minst like bra live som skjult bak en kanin...
      ;-)

      Delete
    5. Sorry men nå skratter jeg ;)
      Ok, jeg er enig med WB ang illusjonene. Det er aldri godt å vite hva slags illusjoner andre har gjort seg om deg som person. Jeg husker jeg møtte en person engang som jeg hadde pratet endel med på telefonen, og vi møttes en gang. Det ble med den gangen, for det var tydelig at personen hadde forventet seg ett helt annet menneske...

      Delete
    6. OI....KANIN? Skjerm mente jeg.... hva skjer?

      Delete
    7. hehehe hehehe, den var bra. Lurer på hvordan det er å leve skjult bak en kanin. Skratter! :-D

      Delete
  34. Det er hvertfall mye rart som kan skje på Rema. Rema er butikken sin det! Kommer til å speide etter pingviner der jeg nå . Men åssen kjenner man igjen disse pingvinene da mon tro?

    ReplyDelete
    Replies
    1. de går og vagger, er små og dunete og lukter fisk? :-D

      Delete
  35. Haha. Jeg lodde masse nå!! Guttungen har 158 dvder på hylla på rommet (ja jeg har akkurat telt), men Happy Feet filmene mangler faktisk. Jaiks. Kanskje det blir neste filminnkjøp. Nei, jeg har jo lovet at det ikke skal kjøpes flere filmer.. Men det hadde jo vært morro å sett de. Aha. LEIE. Det kan jeg gjøre. Når jeg flytter til byen. For her er det ikke noe utleiesteder. Okei.. Begynner å bevege meg bort fra tema nå... Hihi. Jeg er HELT klart en som kunna gjemt meg bak en reol eller to med hjertet i halsen hvis jeg så en blogger. "HVA SKAL JEG SI?!?" Høhø.. JEg møtte faktisk ei en dag. Har ikke hatt så mye med henne å gjøre i bloggverdenen, men, det ble et "..hei!.." Å så spurta jeg videre.. Klæææææint. Men nå ser jo disse pingvinene ganske ufarlig ut da. Så jeg tror nok ingen kommer til å bli skadet ved et evnt. møte.. Men litt skummelt er det jo. Ingen dataskjerm å gjemme seg bak.. ;)
    Å du har hevet deg på bestemorrutene altså?! Vil gjerne se resultat altså. ;) Blir nok lekkert!

    En stor klem til deg i starten på uka. Eller iallefall en liten en, så kanskje jeg ikke smitter deg med forkjølelsen som har sneket seg på meg iløpe av natta.. Fydda. :D

    ReplyDelete
  36. Deg ville jeg møtt på noe annet enn bloggtreff, WB! Tror det tar litt tid å komme innenfor, og så hadde det vært så kjipt når tiden er ute, at vi ikke kom lengre liksom...
    HAHA, dette hørtes muligens litt amorøst ut, eller faktisk skikkelig KLEINT ut, men du vett ka eg meine, gjør dukje??? :-))

    ReplyDelete
    Replies
    1. I know;)
      Det tar ca 476 dager å bli kjent med meg, så du trenger god tid ja.

      Delete
    2. Mnjaaa... hadde jo kje planer om å bli utlert då, lizzm; men iallefall oppdaga den du vise gjønå bloggen lizzm.

      Delete
    3. Just acting skills,baby.

      Delete
    4. Pøff, tøffen. not skills but... (øh... ka e egenskaper på english nå igjen?)

      Delete
  37. Jeg har møtt andre bloggere, synes ikke det er skummelt eller flaut. Bloggere er som andre folk, overraskende nok. Og en klem til overs har jeg som regel.

    ReplyDelete
  38. Har ikkje møtt nokon, eg...Alle dei eg skriv med, bur så himla langt unna. Kjenner vel berre eit par stykk, som bur frå 2-3 timar unna.
    Eg er heller ikkje ei som ropar høgt etter oppmerksomhet! Eg er jo a bit shy:-)

    ReplyDelete
  39. Nei, aldri truffet andre enn ei tante og søskenbarnvenninne som jeg faktisk hadde truffet FØR blogginga begynte.
    Faktisk.
    Også stjerneglass, da.

    Jeg blir nervøs ved tanken på bloggetreff.
    Faktisk.

    ReplyDelete
  40. Så det e der eg må treffa deg for å få klem :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jepp Anja. Bak brødkuttermaskinen.

      Delete
  41. Men, veldig enig med Ege Denne, jeg ville også gjerne truffet deg i en annen setting enn på et bloggtreff... en tur rundt stokkavannet, i mørke...Det hadde vært bedre...ja?

    ReplyDelete
  42. Jeg er inni den søte flokken der..Jeg har vært på 3 treff nå(et hadde jeg selv..)
    Det er en gjeng å bli glad i..Kast deg uti det.jeg grudde meg utrolig første gang..og det forsvant da jeg gikk over dørstokken..
    helt sant!!
    Men du..for en nydelig jente du har..utrolig vakker!!
    :)

    ReplyDelete
  43. Jepp. Har vært på 2 bloggtreff. VELDIG hyggelig begge to. Begge gangene var vi 3 stk som møttes, så vi fikk rikelig anledning til å snakke sammen alle tre. Syns bloggkontakten etterpå ble annerledes. Nærmere. Bedre.

    Ellers eeelsker jeg pingviner. Likte godt alle de søte bildene du har lagt ut her.

    ReplyDelete
  44. Si meg, hva er du redd for, WB?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...