Monday, January 23

cherrox, et must?


Hva er egentlig greia med Cherrox?




Kan du fortelle meg det?



Ikke bare er de usedvanlig stygge å se på.




De er  tunge som bly i tillegg.


De er stive.



De puster ikke.


De tørker. Never ever.



Og barnet inntar gjerne en  subbende,og snublete gange.


Fordelen er vel at de tåler allslags vær?

Og jeg fant raskt ut at vinterskoene til snøengelen min ikke holdt mål (til tross for en stiv pris, at det er Goretex og at de heter Snowplay!!!!) da snøen endelig lavet ned hos oss. 




Kjøp Cherrox! Sa min mor.


Over seks millioner har nemlig verden over kjøpt Cherrox til sine 
søte store og små, siden de så dagens lys på 60-tallet.


No way. Sa jeg. 
Bare se hvor fine spor det blir av en litt mindre tung og  stiv, og minst like vanntett variant! 
  
Hva er ditt forhold til Cherrox?
Synes du det er et bra alternativ til barnets fot? 

Håper ingen tar seg nær av mitt noe motstridende forhold til Cherrox. 
Jeg har hatt mine Cherrox-moments jeg også. De var mørkegrønne, og det er 15 år siden snuppa mi brukte dem.

83 comments:

  1. Cherrox er stygge, men utrolig praktiske. Det kan man f.eks. ikke si om Uggs, de er jo bare stygge!

    ReplyDelete
  2. Her hvor vi bor er det sjelden snø. Det er Slush eller no sånt. Og da er det bare stygge klumpete stinkende Cherrox som holder de tørre og varme på beina. Men de har alltid hatt et par vintersko utenom så de bruker når det er skikkelig frost.

    Så mitt forhold til dem- de er man bare nødt til å ha. Men kunne gjerne vært litt kulere ja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Slaps er problemet vårt her i vest ja.. Ihverftall denne vinteren, ser det ut til. Men det finnes alternativ til Cherrox. For eksempel disse jeg viser her,som jeg kjøpte for halv pris (399kr), og som har en ullstrømpesak inni som man kan ta ut for raskere tørking. De er lette, og kan snøres både her og der.

      Delete
    2. Garantert vanntett i slush? Eller slaps da. For ja, de var finere!
      Ungene mine vandrer rett ut i sølepytter i allslags temperatur. Og jeg har prøvd andre merker som skulle være veldig bra, men i vannpytter funker de ikke. Men disse har jeg ikke sett. Hvilken butikk var det?

      Delete
    3. Ja,vi får vel se da -om de er 100%vanntette. Men det er det de lover.. Kjøpte dem på Barnas hus, som det heter her. Men du tar deg jo lett en tur hit;)

      Delete
    4. Vi kjøpte slike som over, i "supermerket" Reima. Ikke 100% vanntette. Langtderifra! :( Da ble det Cherrox. Pokkerspokker!!

      Delete
  3. Da jeg fikk førstemann sa jeg at cherrox skulle jeg aaaldri kjøpe, av de grunner du nevner. Gjett hvem som måtte bite i seg de ordene? Det har blitt noen par opp gjennom årene... Praktiske i sørpevær er vel grunnen. 6-åringen velger gjerne cherroxene foran både vintersko og støvletter. Det irriterer meg litt! Men jeg legger ned veto når det er kaldvær.

    Nyt vinteren nå, du :)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vi har forresten Sorrell og Merrell sko, som skal være waterproof, men det er bare nederste delen, har vi erfart. Kamik har vi ikke prøvd.

      Delete
  4. Cherrox er de eneste som både holder foten varm, har plass til en ullragg og er fullstendig vanntett.... om en cherrox blir våt inni betyr det bare at mor og far ikke har kjøpt vadere :-) og med en skotørker er de forøvrig tørre igjen på 40 min,,,,, :-)

    Spiller liten rolle hvordan de ser ut..... mine har goretex, ekko og cherrox.... hver og en til sin værtype :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ikke utseendet jeg er mest opptatt av, tro det eller ei;)
      Men jeg synes de er så tunge, f.eks til løping..
      Og stemmer, vi har ikke skotørker..vi har varmehylle.

      Delete
  5. Jeg kjøpte aldri cherroc til våre. Det ble gode vintersko fra sparkjøp... Jeg husker jeg hadde noen som lignet de brune du viser, med de hette vel ikke cherroc den gang på 70 tallet? Min mor kjøpte slike til oss ungene og seg selv, de var veldig gode :)

    ReplyDelete
  6. Cherrox var et must, og passet supert til Stavangervintervær. Jenten klaget igrunnen aldri på de. Nå er derimot Uggsliknende støvletter et must her, og det skjønner jeg iallefall ikke!! Kan ikke tenke meg noe mindre praktisk til en typisk Stavangervinter.
    God bedring og god natt:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jo men halllo!! Hva betyr vel fuktige sko, når det viktigste er å se kul ut?? Min eldste går også med Uggs (importert fra Indonesia btw) -men aller aller helst så går hun med Converse. Og de er jo ihvertfall vanntette og ikke minst varme og gode. Oh yeah.

      Delete
  7. Det blir nok ikke "sjerråks" på lillegull nei. Fysioterapeuten hans er skeptisk til slike fottøy ;) Han må først lære seg å gå da, men da blir det sko som støtter skikkelig rundt anklene hans. Nå skal det sies at han har slappe muskler og på grensen til hypermobile ledd så støtte er stikkordet til han.

    ReplyDelete
  8. Jeg forstår "greia", men jeg forstår ikke hvorfor de må være så klumpete.
    Cherrox til A er bare dårlig gjort, umulig å bevege seg i.
    Vi bruker allværs-boots - av typen du viser her, like klumpete i sålen men litt mer bevegelige på foten.

    Og så må jeg le litt av svaret ditt til Kissa.
    Flere som synes Converse er supert vinterfottøy skjønner jeg:D

    Ha en god natt,
    og god klem:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mange av barna på jobb har Cherrox.. ofte for store. Sukk.. det er såvidt mange av dem klarer løfte beina.. Bruker du Converse Hanne?! natta!

      Delete
    2. Jeg bruker ikke Converse men har hatt et par diskusjoner med R opp gjennom årene.
      Uggs og Converse er liksom ikke sunnmørsfottøy heller, men så lenge man er kul så...;-)

      Hvordan var bootsene til W i størrelsen forresten?

      Delete
    3. De er små i størrelsen! Men klarer ikke komme fra hvor geniale jeg synes de virker! Men denne ullfiltstrømpe-saken som kan tas ut, fjernes når det blir mildere, og bruke medfølgende såler istedet. At de er enkle å ta på er også et must for en 6-åring (som min) som alltid har det travelt. Og så er de lette på foten, og henger godt!

      Delete
  9. Jeg tror nok at mine hadde Cherrox i barnehageperioden, det hadde nok mer sammenheng med at de ikke kostet så mye. I dag finnes det vel andre alternativ.

    ReplyDelete
  10. Våre barn har ALDRI hatt Cherrox;) Nei,mor i huset har jobba mange år i barnehage og har møtt sine sure, stygge, kalde, store, utslitte Cherrox:) Er imot Cherrox jeg:) har god erfaring med Goretex fra Ecco:) Har kjøpt Kamik til barnebarnet i Bergen:)Og er det VELDIG slapsete, fungerer det fint med gummistøvler med ullsåle og ullsokker:)
    ENDELIG en som er enig med meg:)))))You made my day:)
    Trine:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Så kjekt med noen som er enige med meg!
      (Selv om jeg tåler det motsatte også;)

      Delete
  11. Hehe, cherrox har vi hatt mye av her i huset;)
    Ungene digget jo og gå med de, an en eller annen grunn, for de virker veldig stive og tunge ja;)
    Men de har da blitt finere og bedre passform de seneste årene, har de ikke det da?

    Sluttet med de for 3 år siden, da var det ikke kult lenger... så nå er ungdommen kalde og våte på bena - alltid!

    Heia Cherrox, hahaha:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Du synes så Line?
      Jeg syes de bare blir styggere og styggere, og mer og mer klumpete jeg! :)

      Delete
  12. Emilie har Cherrox til de dagene det ikke er minus grader. Sorel sko til de dagene det er kaldt. Praktisk, lette å ta på og hun har ikke klaga. Har inntrykk av at gortex sko må vedlikeholdes nøye for at de skal holde seg tette og varme, noe jeg sikkert kommer til å glemme. Olli må få seg noe annet, blir for klumpete til han som ikke går. Noen tips der?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Han klarer seg fint med noen lette Goretex-sko. Har veldig god erfaring med noen som heter Superfit! De vi jeg påstå er bedre enn Ecco sine, som ikke alltid holder mål. Impregnering må til ja, men det er en liten dusj pr uke -og det klarer du fint! (For alt i verden, ikke kjøp Cherrox i allefall!)

      Delete
    2. Enig! Ecco holder ikke alltid mål, Superfit er bra. Viking er også alltid bra har jeg erfart. Og Viking Thermo er supre cherrox.

      Delete
  13. Usj...når du sier ordet Cherox, kjenner jeg en ekkel, klam lukt.
    Brukte selv disse da Jeg var liten, men både følelsen på foten og lukta har gjort at jeg aldri, aldri, aldri kunne tenkt tanken på å gi de til egne barn. Aldri.
    Mulig de er blitt bedre på 30 år,men...nei.

    Holdt ikke Ecco?
    Funker her..
    Ha en god dag...hilsen fra sofaen..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Han har ikke Ecco, han har noen fra Adidas som heter snowplay og som har Goretex. Men de er noe korte, og han er for sløv med å stramme de - så det kan være derfor de alltid er søkkvåte når jeg henter han på SFO;)

      Delete
  14. Eg får jo veldig lyst å si min meining som barnehagetante, kan eg få lov??;-)
    Cherrox kan ALDRI erstatta vintersko, då det bare e ein støvel med for i. Foreldre som trur det e ein fullverdig vintersko skulle hatt på ræ...., ja det meine eg!;-)Eg foretrekke gode støvlar med ullsåle og ullsokkar til slapsete Vestlandsvær.
    Her i huset er det ikkje kult å gå med vintersko, så de står ubrukte i skohylla og de komme heim våte og kalde på beina....typisk ungdommar
    Have a nice day:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Har erfaringer fra egen jobb jeg også, helt enig.
      Og jeg ville heller brukt gode gummistøvler m/ullsokker oppi jeg også!
      Gummistøvler sitter bedre rundt foten, og er mye lettere..
      Og ungdommen ja.. sukk. Der har jeg gitt opp!

      Delete
  15. He he ;)
    Vi brukte cherox og gortex .( 15 år siden da ;)
    cherox når det var slaps og gortex når det var snø .
    Men du og du , det har jo skjedd en enorm utvikling på sko fronten !
    Ingen cherox i huset nå altså ;)

    Kule sko du har kjøpt !

    ReplyDelete
  16. min mor plukker opp et par cherrox hver gang vi passerer noen og sier, skal han ikke ha et par? :) Tror hun liker cherrox.

    Jeg for min del har voksenutgaven av cherrox, nemmelig noen skikkelig gode og varme ja nettopp, uggs, men det er de med pelskant opp langs siden, synes selv de er fine jeg da og ikke minst varme, men enormt glatte, finnes ikke ett eneste spor på sålen, ergo man seiler avsted :)

    ReplyDelete
  17. Heisannsveisann! Hehe.. cherox ja.. Her vi bor, er det som regel mer slaps enn snø, såååå, jeg har nok måttet krype til korset og investert i et par til de. Eneste skoen de ikke blir klissende våt av. Og Viking sine er ganske lett og myk. Nesten som en støvel. God ullabb nedi og de har holdt seg varm på beina. På kalde, tørre dager går det i sorellsko eller viking goretex. ;) Mye styr med disse skoa. Koster en formue gjør det og.

    Klem :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja det er litt styr i grunnen:)
      Og så er det så vannvittig dyrt ja! (spesielt for Goretex, som er det beste ifht vanntetthet)Derfor ble jeg glad for å finne disse til halv pris nå.
      Og så er det dette med størrelser..ikke enkelt! Man vil jo at de skal passe en stund, samtidig som det ikke er bra med for store sko på barn.

      Denne typen jeg har kjøpt nå, har jeg ingen erfaring med. Men den virker bra!

      Delete
    2. Barnas hus, Forus. Halv pris 399. Var i lilla også.

      Delete
  18. Har aldri kjøpt cherrox til mine barn. Synes de er for tunge og klumpete. Bruker derimot dock boots og de funker kjempebra :) Her er det minimalt med kald og stabil vinter så ungene må ha noe som funker i all slags vær....
    Klæm

    ReplyDelete
  19. Her kjører vi Goretex eller gummistøvler. Har arvet noen Cherrox, men jeg klarer bare ikke å la Vesla gå med de en hel dag i bhagen. Det er liksom noe som stopper meg. De er jo så stive, harde. tunge og ikke minst fæle. Selv hadde jeg Cherrox i lilla og digget dem. Men det var den gangen :-)

    ReplyDelete
  20. Jeg skjønte heller ikke helt det der med cherrox, men nå gjør jeg det ;) De beste er etter min mening Viking Thermo! De er lette og de er formet mer etter foten. Ja, det er også en litt klumpete støvel, men de er bra. De tåler også flere kuldegrader enn de andre merkene.
    Min 4 1/2 åring har veldig bra vinterstøvler og, men når det er slaps og veldig vått er cherrox blitt et must!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hei Ellen, og velkommen hit:)
      Hører hva du sier..men..
      Viking er et favorittmerke innen barnesko, og jeg vet at Cherroxen har blitt forbedret. Likevel mener jeg den ikke er bra nok, for en barnefot. Av de grunnene jeg her nevner.

      Delete
    2. Jeg er helt enig i at de ikke er GODE støvler, men til virkelige slapsete føre har jeg til nå vært fornøyd med viking termo. Jeg er også ganske kresen på hva jeg har på barna mine, men når de står i søledammer og det er klissvått ute, har i allefall ikke jeg funnet noe alternativ til cheroxene. Ta en titt på Bisgaards sine ullforede gummistøvler.

      Delete
    3. Nå har jeg ikke skolebarn enda, så min datter bruker sine i kortere stunder i barnehagen. Jeg skjønner at problemet kanskje kan være annerledes når de skal ha de på seg mange timer på skolen.

      Delete
    4. Vurderte Bisgaard sin forede støvler i høst, men kun som alternativ til vanlige støvler. Skolegutten min tar nemlig ikke på seg ullstrømper oppi støvlene på regnværsdager...og da blir det jo iiiskaldt på føttene. Det er noe annet med små skolebarn ja;)Ingen som passer på, er det så nøye da liksom? ;)

      Slaps er en utfordring, og jeg er spent på disse nye jeg har kjøpt som lover full vanntetthet.

      Delete
  21. De Cherroxene jeg husker for maaaaange år siden forbinder jeg med vond lukt som aldri ble vekk..
    Men det har nok blitt bedre med åra. Er ikke sikker på hvilket merke mormorungen har, men de er rooooosa og ho liker dem :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Den lukta ja, det er en slik man aldri glemmer..
      Og de fleste barn liker dem nok, de er jo så enkle å ta på seg! ;)

      Delete
  22. Bisgaard har også slagstøvel med ullfor!! De ser veldig fine ut som et alternativ til cherrox. Elsker Bisgaard, men har ikke prøvd denne varianten.

    ReplyDelete
  23. Cherrox är väl bara ett samle begrepp för många olika vantette sko med foder, både tunga, lättare, smalare & vidare fot.
    Personligen är jag ingen förespråkare för några skor/stövlar som ikke puster. Men vi har dock ett par Viking Thermo som är den lättare & inte stiva varianten av Cherrox.

    Vi har en dotter som fryser väldigt lätt om fötterna & som BOR där det kan hittas våta element *haha* Vi har provat några pustende varianter utan att hitta några som håller snö slapps ute. Gummistövlar blir inte varmt nok, med ull sock. Däremot är hennes Viking Thermo med en extra ullsåle & ullsocker goda hjälpare i snö slask väder ;)

    Har jobbat många år i barnehage & sett stackars barn gå i cherrox genom halva vintern & jag DÖR!! BÅDE gummistövlar & Cherrox är stövlar till specifikt väder. Gummi stövel trenden är en jäkla oting & jag tørr vedde att soppmiddel foretaken gnir seg i henderne.

    Förra onsdagen var barnehagen på tur. När vi kom drev dom & klädde sig. Ett av barnen hade ENDAST Cherrox & det var den värsta av typerna, hårda & tunga. Ute var det minus 7!!! Jag tog mig själv i att stirra när personalen förtvivlat försökte med sockor i lag utan att det skulle bli för trångt :( Jag fick så himla ont i hjärtat & hade mest lust att åka ut & köpa ett par goretex stövlar till lilla jenta.

    Föräldrar måste förstå att HA DOM SATT BARN TILL VÄRLDEN kostar det!! Det är detsamma för ALLA. Man kan inte bara ha ett par vinterstövlar. Antingen köper man ordentliga Goretex & tänker att dom får vara denna säsong i ur & skur, eller så köper man en övergångstövel & en vinter stövel & båda varar längre.

    Jag förespråkar alltid i bloggen att -HÅLL UTKIK I SALGET & köp till nästa vinter! Eller Finn ;)

    Bara litt engagerad som du ser, men så är utebeklädnad för barn det jag brinner för & har bloggat sedan -07

    Jag drar alltså inte cherrox märkena över en kam & förespråkar Viking Thermo, men dom skall endast användas i våt väder!!! Det uppges att dom skall funka ner till minus 5 tror jag det är & då säger jag bara SKIT SNAKK. I minus stivner stöveln & värmer inte alls som en skinn eller goretex stövel.

    Kram till dig

    ReplyDelete
    Replies
    1. Flott svar Sessan, og jeg er enig med deg! Det er spesielt fasong og tetthet jeg reagerer på med Cherrrox,og i tette sko så fryser man og det er ikke bra for huden etc. Jeg er også veldig opptatt av utebekledning til barn, og kanskje spesielt skotøy på vinteren. Klarer ikke tanken på at gutten min skal fryse eller ha det ubekvemt når han er ute, spesielt i skole/SFO-tid hvor han må kle seg selv, og ingen passer på slik som i barnehagen.
      Derfor må jeg sørge for enkle klær og sko som han selv klarer ta på seg..

      Det er dyrt med barn, men det er verdt noen ekstra kroner for kvalitet og komfort, helt enig. Og mye kan kjøpes på salg året før, som du sier. Det har jeg selv ofte gjort.

      Delete
  24. Helt enig i din filosofi her:)

    Husker selv mine stygge brune sherrox,jeg gråt fordi jeg ikke ville gå med de.
    Men det var ingen bønn bare måtte brukes,det var jo ingenting som kunne måle seg med varmen fra disse skoene (min mor sine ord) ;)

    Jeg har ikke kjøpte sherroxer til mine barn,men har arvet et par som blir brukt innimellom:)

    Nyt dagen!!

    Klem Linda:)

    ReplyDelete
  25. åh... jeg gjettet ikke på at dere ikke hadde skotørker altså! :) hehe

    Men vadere er et godt tips som vi selv fikk i barnehagen... og det fungerer veldig bra.

    Ja.... cherroxene er endel tyngre enn støvler eller skinnsko, enig i det... men her i huset har vi ikke noe alternativ da mine blir syke av å være kalde/våte på beina... så da blir det cherrox inimellom :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jo, men hvis man finner et like vanntett alternativ som Cherrox - da er du med? Det er det jeg prøver si, det finnes! :)

      Delete
  26. Forøvrig veldig enig med Sessan over her :)

    ReplyDelete
  27. Mine unger brukte Cherrox....og noe må det jo være ettersom de har overlevd i disse goretex-tider:)) Værste med de er "stanken" som blir....hvis de blir fuktig..nede i den gummierte foten..blæh...men ungene elsker de..lett å hoppe opp i:)
    Må da finnes bedre alternativ i dag..i 2012??

    ReplyDelete
  28. Enig, nesten utrolig at de har overlevd, så jeg håper virkelig det har kommet alternativer til den.
    Ha en super dag, klemmings;)

    ReplyDelete
  29. Cherrox var et must i barnehagen i Bergen da barna var små. Tror de var det beste alternativet på markedet dengang på 80-tallet. Filtskoene vi brukte på Østlandet før vi flyttet vestover funket ihvertfall ikke.
    Vittig at de fremdeles er et debatttema.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja,Cherrox engasjerer! Tror de fleste har et eller annet forhold til Cherrox. Hadde nok en liten mistanke om det.. ;)

      Delete
  30. Her hos oss BER barnehagen foreldre om å kjøpe cherrox faktisk :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jøss!
      Men se hva Linda over her sier, hun jobber i barnehage!

      Delete
  31. Jeg HATER Cherrox, men Hedda har nå et par fra Viking. Jeg synes de er gørstygge, og det satt LANGT inne å kjøpe slike.... men de holder vannet mye bedre ute enn annet som er prøvd hos oss.
    Kjøpte Reimastøvler i fjor, slike som så ut som Sorel-skoene. Ubrukelige på vått vær, selv om de skulle være vanntette helt opp. Gudskjelov har vi mer kald enn våt vinter, så Cherrox-sesongen er ikke så lang. ;)

    ReplyDelete
  32. Hei hei!
    Herlig blogg dette her :) Datt innom for noen dager siden, og tenkte at det var på tide å legge igjen et lite spor :)
    Cherrox er etter min mening en til og fra bilen sko dersom det regner veldig mye, så da kan man vel egentlig la være å kjøpe de, for støvler holder vel til det formålet :)
    Til jentene har jeg de siste årene kjøpt noe ala det du viser, men av merket Sorell. Etter flere år nordpå fant jeg ut at slike sko passer til alle slags former for vintervær. Skoene kjøper jeg fremdeles, selv om det ikke er de samme forholdene, vinter, her nede!
    Ha en fin kveld, hit kommer jeg igjen :)
    Klem klem

    ReplyDelete
  33. Djises, skal si cherrox engasjerer! :D Enig, de er stygge, stive og tunge, MEEEEN kjøper et par til lillefot hvert år likevel... brukes på våte, kalde, slapsete dager... tørker dem i tørkemaskinen... for ellers blir de bare sure! Æssssj...
    Ha en cherrox-engasjert kveld ;) Klem fra Haugesund

    ReplyDelete
  34. Elsker cherrox! Fordi det er lettvint:)

    ReplyDelete
  35. Du glemte uesdvanlig d...-glatte... Mulig noen har skrevet det over her, men folk har jo lagt til 66 kommentarer før jeg i det hele tatt fikk somlet meg inn her. Jeg liker IKKE de skoa der, men ikke poden her har det likevel. De har nok forandret seg litt siden jeg ble påtvunget mine. Nå skal det sies at den som kjøpte dem til meg er den samme som kjøpte til min sønn, så jeg har INGEN skyld der. De han har er ok til vår og høst. Syns jeg.

    Og takk for nomineringa, kjære du. :-)

    ReplyDelete
  36. For ikke å snakke om hvor "&%"¤& glatte de er!!
    Men de er uvurdelige på sørpeføret her i Trøndelag ja..så her har vi cherrox til blaute dager og goretex til fint vinterføre :)
    ALT er uansett bedre en snow jogs eller??? hihi ;)
    Nattaklem fra Barbro

    ReplyDelete
  37. Haha, eg har rosa cherrox'er, sånne med klør - eller er det tær? Eller kanskje ikkje. Faktisk har ikkje gutane det heller, han eldste er snart 13 og nekter å ha vintersko overhodet. Så han går i joggesko - frys sikkert ikkje på tærne sine i det heile tatt - ikkje blir han våt på beine heller... Minstemann har ein goretex variant liknande den du viser her, med gummi på lesten.

    No må denne gamle dama legga seg!

    God natt - god natt :)

    Klem ELi

    ReplyDelete
  38. Er sant å si lei av skoene selv (på ungens vegne), men med alt vestlandsregnet, samt en unge som elsker å hoppe i sølepytter, har de vist seg å være de eneste skoene som holder henne tørr og varm. Har skoene du har avbildet vært prøvekjørt i sølepytter?

    ReplyDelete
    Replies
    1. niks,men jeg tenker støvler til slikt sølepyttvær jeg.. Er det sølepytter så er det jo ikke iskaldt/frost heller. Men klart at Cherrox sikkert kan være et alternativ på slapsete dager, det er bare det at så mange bruker dem vinteren rundt..

      Delete
  39. WOW - her var det mange meninger om Cherroxer!!
    Min sønn har insistert i mange år om at Cherrox var tingen! Jeg forsto det ikke - syns at de er både tunge og stygge! Men poenget var at de var lette å ta av og på! Enkelt og greit! Gutter er litt enkle sånn! Nå er han derimot snart 11 år og går kun i goretex joggesko - basta - året rundt!!
    De styggeste er de med klør på... uff...
    Heidi :)

    ReplyDelete
  40. Uten cherrox hadde vi ikke hatt noe å hatt på beina i dette vestlandsværet. Gutten min er bestandig blaut i beina nesten uansett hvilke sko han har på seg, bortsett fra med cherroxene.
    De brune du har bilde av var ikke så verst :) men enig i at cherroxer ikke ser så bra ut :)

    Klem Tonje

    ReplyDelete
    Replies
    1. Deet finnes mange gode alternativer Tonje! Men skoene må strammes og overtrekksbukser må over skoene, for at vann ikke skal komme nedi og inn den veien. Gutter på den alderen vi har er altfor kjappe med påkledningen tror jeg.. De brune ser ikke så verst ut, enig! Men jeg mener Cherrox ikke er bra for barnets fot. Det er hovedpoenget mitt egentlig.. ;)

      Delete
  41. Cherrox er plast og plast og glatt såle. Foretrekker Uggs til hele familien. De funker fint i vestlandsvær, bare ikke så lenge. I grunnen blir hælen stygg ganske fort også, så jeg vil si at et par Ugg ikke har mer enn 1-2 måneders levetid.

    Klem fra Lise svarer alltid tilbake

    ReplyDelete
  42. I løpet av femten år som mamma har vi aldri hatt Cherrox eller liknende sko i hus. Jeg liker dem ikke.

    ReplyDelete
  43. Hmmmm jeg viste egentlig ikke at jeg hadde et FORHOLD til cherrox... Men datra har, tenker at det egentlig er bare latskap, for det er bare å ha et ekstra par ullsokker i store nok støvler. Det er jo bare støvler med for... Når jeg tenker etter har datras cherrox stått vel lenge i barnehagen og der vitner vel om at jeg ikke bruker de ofte :) jaja nå fikk jeg reflektert litt over mitt forhold til cherrox.. Nyttig... :)

    ReplyDelete
  44. Jeg synes de er dritstygge. Men har alltid ett par eller to i hus. De er jo snedige da! ;)

    ReplyDelete
  45. Hei ; dette føles litt som snikreklame, men MÅÅÅÅ bare tipse om Bisgaards gummistøvler med ullfor. De er formstøpte og sitter derfor godt på barnets fot, de er selvfølgelig vanntette, og de har ullfor.
    Barnet er godt og varmt, og tørt - ullfor gjør susen! Ikke lukter det heller.
    Jenta vår på snart 5 har insistert på å bruke sine i hele vinter. Litt flaut synes vi - for de er jo kanskje ment for litt våte dager, og vi selger en masse andre vintersko også. Men - hun vil ha sine lilla fra Bisgaard. Gode å ha på, og hun klarer raskt og enkelt å få de på selv :)
    De er her, sammen med flere støvler med ullfor. http://www.samsofie.no/search_result?search_in_description=1&keywords=st%F8vel+med+ullfor

    Nye av året i år, stilrene også!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Har nok lagt merker til støvlene fra Bisgaard;)
      Jeg er stor fan av skotøy i dette merket! Tror vi har nok støvler akkurat nå, men skal inn og kikke likevel.

      Delete
  46. There should not many web sites with information like this man!

    Bookmarked!

    Here is my site ... i'm having trouble getting pregnant

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...