Monday, January 30

først og fremst..

Jøss liksom!
Og så: tusen millioner og trillioner takk.. 
til alle dere i slekta over fjorden, ex-typer, gode naboer, gamle flammer, polakkene i nabolaget, og du som lot deg bestikke i kassa på Remaen hjertegode medbloggere som ga meg ufattelige 116 stemmer og en 2.plass i mammablogg-kåringa!
Det holdt  nesten overhodet ikke mot den meget yngre og populære unge Malin
men jeg banner ikke så høyt  likevel.

Og sender en stor smask til alle dere mine finefine.

Så skifter jeg raskt tema. 

                                                                                                                       Foto: WB

For jeg lurer nemlig på hva du tenker.
Når du ser en slik plakat. 

?

Hvor er nå dette og hva kan ha skjedd? Joda,jeg har mine tanker jeg også.

62 comments:

  1. Over hundre stemmer er jo innmari bra! Sjøl om du helt klart fortjente å vinne.

    Jeg gikk lenge og humra før jul da alle snakka om adventsstakene sine, så da gjetter du vel hva jeg tenker på når jeg ser sånne skilt ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klarer ikke gjette Bøllemamma!
      Hva er det du antyder?

      Delete
    2. At det sikkert ikke er lov å ta ballene ut av ballbingen, vel! ;)

      Delete
    3. sikkert?

      Jeg tenker på hva som i alle dager har skjedd her?
      Siden denne plakaten måtte henges opp og oversettes..

      Delete
    4. Kan jo ikke ha baller strødd rundt overalt, hverting har sin plass.

      Delete
  2. Right back at ya - du fortjente hver og en og flere til:)
    (og egentlig fortjente du aller mest å vinne)

    Og ballene- det er ikke lov å ta de ut vel.
    Kan ikke drive å ta ut ballene over alt, må jo du også forstå!


    Klem
    Hanne:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. takk, men jeg forstår virkelig ikke hva de mener her.?

      Delete
  3. Grattis med 2 plassen, vel fortjent:)
    Og klart vi har stemt!!

    Plakaten?? Hmmm.... njaaa, har mine meninger om denne jeg og:)

    ReplyDelete
  4. Gratulerer med 2 plassen :))

    Ballene skal være på plass i balleplassen sin de! og det er inne. Så enkelt er det;)
    Klæm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Er du så sikker på at det er en ballplass Guri??

      Delete
  5. Gratulerer med 2.plassen!
    Fikk min stemme:)

    Høhø...Elsker slike skilt/lapper..
    Leser de selvfølgelig alltid i morsomste mening ;)

    Ønsker deg en herlig tirsdag!

    ReplyDelete
  6. Gratulerer med den fine 2.plassen!

    Jeg tenker at her er det noen som bør bli bedre i engelsk, enn å dumme seg slik ut da ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takker Johanne!
      Og ja, ikke sant?

      Delete
    2. Men en ball er jo ball på engelsk og i flertall er det balls, det er nok heller noe som har skjedd med den voksne tankegangen.... :)

      Delete
    3. ball er ball?
      nå henger jeg IKKE med Maren?

      Delete
  7. Tipper det er fra ballrommet på Ikea.... ;) klms søs :)Jeg stemte forresten fra ipad og iphone og i-pc og fra alle pc'ene på jobben... jaja :) knallbra med 2.best! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takk for de 30-40 stemmene!
      Har du fått deg ipad du også nå??

      Delete
  8. Gratulerer med 2. Plass!!
    Lo høgt av den plakaten, og tenkte mitt....;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Du tenker ditt, og vil ikke dele litt?
      Hm?

      Delete
  9. Gratulerer så masse med SØLV det er jo steinbra som vi ville sagt her :)

    Tras korrekt oversettelse får jeg også noen rare bilder i hodet mitt :) Åssen ble det slik at vi tenker så grovt alle sammen? Noe må jo ha skjedd et sted, mon tro om ungdomstida har noe med saken å gjøre?! Og du, på en norsk skole dette? Hva skjedde med å bruke vårt eget språk? :) sorry for "20 spørsmål" - style :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Grovt?
      Hva snakker du om du da snuppa?

      Delete
  10. gratulerer med sølv! For meg var du vinneren uansett, og ja har stemt!

    Men den plakaten? Sikkert noe fotballgreier kanskje? eller..........?

    ReplyDelete
  11. Silver!? but you're gold for me - såååå vel fortjent!!! Grattis!!

    Og ballen skal være i en ballbinge/lekrom med baller vil jeg tro - eller tenker jeg.
    Artig notis da:))

    Taket ble hvitt og vi er nå halvferdig. Puh for en jobb:))
    Men det blir fint da! Veggene har vi bestemt at vi venter med til vi har bestemt kjøkken.

    Tirsdagsklem til deg.

    ReplyDelete
  12. Grattis med 2.plass!!..så vel fortjent!!
    Great balls of fire:O))..hoho, ballen er rund, så viktig å holde dem på plass;)
    Nyt dagen, klemmings;)

    ReplyDelete
  13. Mange gratulasjoner med 2. plass ønskes deg fra vestlandets hovedstad. Til neste år vinner du 1. plass. Ha en fin tirsdag! :-)

    Cecilie

    ReplyDelete
  14. Grattis, grattis!

    Får tro at det ikke er du som har laget plakat til din engelskspråklige mann, fordi han tusler for mye rundt i nettoen... :-)
    Ha en fin dag :-)

    ReplyDelete
  15. Jeg humrer i smug og kjenner det appellerer til nordlendingen i meg.
    Dele?
    Jåkkei.
    Hold balla i buksa, din sjiddgris.

    Ellers: Gratulerer med andreplass! Weheey!

    ReplyDelete
    Replies
    1. nordlending? her har noe gått meg hus forbi gitt.
      og takk.

      Delete
  16. Lommetennis..

    Og gratulerer med 2. plassen, og versågod for stemmer. ;-)

    ReplyDelete
  17. Hvis det skiltet hadde hengt på en butikkdør, hadde jeg gledelig gått inn for å se hvilket sted dette var. Og for å se hvorfor alle følte for å dra de ut. Også hadde jeg sikkert angret etterpå. Hehe :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hege! heisan, og gratulerer som årets morsomste! jammen var det velfortjent, du er et talent..

      Delete
  18. Jeg vet ikke hvem hun som vant er, så for meg er du en gullvinner! Helt sant, ikke noe smisk eller noe!

    Jeg elsker slike plakater, jeg elsker alle de rare, snodige ordene som kommer med autoretting på telefonen. Jeg koser meg glugg og ler så jeg griner....og er en mester i å gjøre sånne tabber selv!

    ReplyDelete
    Replies
    1. takk,fine du.
      Tabber ja..bare elsker dem. Dette her er ikke en tabbe da..bare mine rare tanker om en enkel plakat.. :)

      Delete
  19. Jeg stemte ikke, synes mammabloggkåringen er litt fjasete. Sorry.

    Balls out? Hehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. fjasete?
      overhodet ikke!

      haha..liker at du sier det som det er!

      Delete
  20. Gratulerer med velfortent sølv;) Hmm, den plakaten må eg tenkja litt på... Eg kan i alle fall ikkje sei det eg tenkte på fyrst;) Men kjem ikkje på noko betre, så håpar andre har gode forslag!

    ReplyDelete
  21. Gratulerer med sølv vennen :-) det er jo kjempebra!!

    Jeg tror bildet er fra et sånt rom med baller som de har blandt annet på ikea som barna hopper i?

    ReplyDelete
    Replies
    1. takk vennen.
      for å si det slik..vet ikke om jeg gidder dra på Lekeland igjen. Everneverever.

      Delete
  22. Heiheihei
    Har du rappa lappen jeg har lagt i alle bondens bukselommer?

    ReplyDelete
  23. Heiheihei
    Har du rappa lappen jeg har lagt i alle bondens bukselommer?

    ReplyDelete
    Replies
    1. men hva er dette?
      dobbeltkommunikasjon?

      og: jepp

      Delete
  24. Grat`la med knallbra andreplassering! Og jeg sier: SBF!!!! (slipp ballene fri.....)

    ReplyDelete
  25. Gratulerer med andreplassen :)
    Jeg er konkurransemenneske og mener egentlig at andreplass er den første taper`n. Men nå kommer jeg aldri til å bli nominert en gang, så jeg bør kansje holde tåta (for det er selvsakt sjalusien som prater her*knegg*) ;)

    Men fra tull til alvor, plassen var fortjent :)
    Hva jeg tenker når jeg ser plakaten...? Jeg tenker fort "koffert" så det første som slo meg var at dette dreier seg om menns kronjuveler ;) Men det er vel heller snakk om et ballbasseng eller noe i den duren tenker jeg :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klart det er et tap, på en måte.
      Forstår hva du mener.
      Men jeg er mest opptatt at jeg fikk såpass mange stemmer, og at jeg ikke endte sist.
      Det hadde jeg nok takla dårlig du;)

      Delete
  26. HIhi.. Morsomt. ;)
    Vi har vært på besøk hos mor i Molde by i nesten en uke. Godt å komme hjem. Rakk akkurat å gå over dørstokken før ørebetennelsen kom å tok meg. Død og fordærvels..

    Ha en knalldag duda! Håper du ikke er døden nær, slik som jeg.. ;)


    KLem

    ReplyDelete
  27. Hurra for deg, WB - sølvdama! Så gøy da!

    He he... Balls...

    Tja, kunne tenkte meg noen baller selv igrunn. Og tatt dem oftere og oftere frem.

    ReplyDelete
    Replies
    1. har alltid likt sølv bedre enn gull,så dette var bare midt i blinken for meg!

      Delete
  28. Hipp hurra for deg! ♥ Er elendig i engelsk, så jeg står over tolkning av den :)
    Gratulasjonsklem til sølv-vinner!

    ReplyDelete
  29. Gratulerer med andreplassen! Det var jo supert! Førsteplass neste år, vet du :)
    Ønsker deg en god dag og ei fin helg
    Her laver snøen ned og det ser ut til å bli ei deilig vinterhelg på oss :)
    Klem Tonje

    ReplyDelete
  30. Mannen din er jo engelsk, og du trives kanskje ikke med nakensøndager ?

    ReplyDelete
  31. Og gratulerer med sølv!!!! :-) selvom jeg mener du skulle hatt gull her..

    ReplyDelete
  32. Grattis- velfortjent. Håpte seff det skulle bli førsteplass på deg, Men men slik er Livet. I feberrus velger jeg å ikke kommentere det der ball greiene, med fare for å si noe duuumt noe....

    KlemZ

    ReplyDelete
  33. Gratla, WB! Eg heier på deg, såklart :) Du er ein vinnar for meg, you know!

    Moving on... Eg trur kanskje at oppfordringa over her er stikk i mot oppfordringa til påfuglbertene mine i dag, men det er fordi eg umiddelbart tenker koffert. Eg er ganske enkel og trongsynt, så anna meining ser ikkje eg.

    Nyt favoritt dagen din!

    Klem Eli

    ReplyDelete
  34. Stemte på deg jeg!
    Det er vel en lapp i en treningeshall eller noe???
    God lørdag White Bite!

    Ellen

    ReplyDelete
  35. Henger litt etter med lesinga jeg... gratulerer med sølv. Sølv er penere enn gull, i mange sammenhenger i hvertfall. Værsågod for stemmen.
    Artig plakat - sikkert fra et ballroom?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...