Monday, January 2

av nissen i år...


nei, jeg mener i fjor så ønsket jeg meg veldig denne lille saken:


Du klarer muligens gjette hvilken farge?

Jeg har ønsket meg en slik i allefall 4 år. Eller i  a l l e f a l et halvt år.
Jeg var egentlig ganske sikker på at jeg ville få den. 
Jeg har nemlig truet noen på livet, sutret, tigget og bedt på mine knær  i det hele tatt vært en utrolig snill pike i år.

Jeg skulle ha den på kjøkkenet
Å steke fiskepudding ville gått som en lek. 
Og gulvmopping ville lett glidd over til Poledancing. 

Musikk gjør nemlig livet mitt mye lettere. 
Og målet mitt er å ha tilgang til musikk i (nesten) hvert eneste rom jeg befinner meg.



Meeeeeen.
Har jeg vært snill nok?




Tydeligvis ikke.
Og jeg er tydeligvis utakknemlig i tillegg.
Jeg burde jo elske denne vakre robotstøvsugeren som nissen tydeligvis syntes at jeg har mer behov for.

Var du snill pike ifjor?
Sånn tydeligvis?

62 comments:

  1. Nei og nei... noen må ha misforstått! Du har vært snil, det tror jeg. Antagelig har alle trodd at det får WB fra han eller henne, så da trenger jeg ikke kjøpe. For hva skal ho med 14 hvite sånne? For det er vel hvit du vil ha?
    Da er det bare en ting å gjøre: Løp og kjøp sjæl!

    Jeg har vært ca. snill, fått nesten alt jeg ønska meg :)
    Klem klem!

    ReplyDelete
  2. Jeg var tydeligvis ikke snill nok. Men i dette året skal jeg være supersnill, så får vi se om det kan bli bedre resultater 24.desember.

    ReplyDelete
  3. Tydeligvis ca. snill mente jeg da...

    ReplyDelete
  4. Uffda..fikk du ikke en (hvit?) radio??
    Det syns jeg du fortjente!

    Der er vi nok ulike..jeg kan få helt hetta hvis det er musikk i alle rom! Noen rom og innimellom, ja..men ikke alltid! Og slettes ikke hva som helst!

    Hva gjør du nå da...truer, griner, trygler videre eller kjøper en selv? For den var innmari fiin!

    ReplyDelete
  5. Pia: bedre lykke til oss til jul. Selv om jeg synes at et flunkende nytt hus til jul ikke er så verst da;) (litt snill må du ha vært?)

    Frk.K: ja,ikke sant? Jeg fortjente den. Fastikk.
    Og jeg må styre musikken selv. Helt selv. Jeg har musikk inni dusjen også. Jeg er musikkgal vet du.
    Trygler meg til bytte roboten? kanskje..

    ReplyDelete
  6. ja...men den er dyr mormor.
    og jeg er så fattig.
    hilsen kommunalarbeideren.

    :)

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. Det er ikke så lenge til morsdag! Tenk så snill du har vært innen det! Jeg synes absolutt du fortjener en hvit radio! :o)

    ReplyDelete
  9. Ja, nei, om man virkelig vil ha noe så må man skaffe det sjøl. Jeg har en så lat mann at han som oftest kjøper det jeg peker ut. Pleier ha med åtteåringen i butikken og peke på de tingene jeg ønsker meg og så er hun med pappa og handler gave til meg fra ham senere. Fiffig opplegg.

    ReplyDelete
  10. Så ja, jeg hadde vært snill - som alltid *gliser mitt bredeste smil*

    ReplyDelete
  11. Ja, jeg fikk den hekksaksen jeg ønsket meg. Også Peugeot (pepperkvern). Gummistøvler (Ilse Jacobsen) og penger til en kjole.

    ReplyDelete
  12. Åshild: gidder du dele oppskriften med meg?

    ReplyDelete
  13. Du må vel ha vært snill nok? Jo, det tror jeg. Tror Nissen bare gjorde en feil.
    Jeg/vi har vært så snill at vi fikk en god del penger til egen disposisjon. Så da vikk vi de tingene vi ville. Veldig praktisk, men litt kjedelig under pakkeåpningen...

    ReplyDelete
  14. Kjære deg. Du har nok fortjent. Kanskje nissen er blakk. Eller sur. Jeg ønsker meg også en. Men får ikke. Kanskje jeg ikke fortjener.
    Hvor dyr er den?
    Godt nyttår..et helt flunkende vakkert år. Kanskje det inneholder ny radio.
    :-)
    Klem

    ReplyDelete
  15. Hmm, ja, du kunne vel vært snillere. Men hva skal du med en tivoliradio om du ikke kan ligge på nystøvsugd gulv og lytte?

    ReplyDelete
  16. Bente: men hvis nissen hadde råd til robotstøvsuger..? som er dyrere..?
    Nei jeg får gjøre som Elisabeth sier skaffe det sjøl. Eller bli enda snillere.

    :)

    ReplyDelete
  17. Jeg har også vært snill og bestemt i tillegg;) Fikk nesten alt på ønskelista jeg;)
    Kjøp deg Tivoliradio sjøl du, DET fortjener du:)
    men du...virker den støvsugerroboten som reklamen sier:)

    Trine:)

    ReplyDelete
  18. Hmmm, eg har nok ikkje vore særlig snill i år, fekk ikkje presang frå han eg deler postkasse med, kjedelig sak... Me var enige (HAN var enig) i at sidan me har kjøpt nytt spisebord så skulle me ikkje kjøpa gåver til kvarandre i år. Eg trur at kanskje dei som pakka inn gåvene til deg rett og slett har gjort ein liten feil, det var heilt klart radio du skulle fått, men den feilen kan du jo lett retta opp når du går til butikken og opplyser om dette. Dei pengane du får til overs kan du kjøpa nokon anna du har ønska deg lenge, for eksempel? Eller kanskje ei spa behandling på Sola med ein aldri så liten paraplydrink eller nåke i den dur? Støvsuga kan han jo gjera sjølv...

    ReplyDelete
  19. Ønsker deg et på alle måter godt 2012! Takk for det gamle!

    ReplyDelete
  20. Ikke snill nok jeg heller, men litt snill.en pakke under treet; fin brødboks og vannkaraffel:O).. ikke tinga som teller, vettu;O)
    Nyt uka og nyåret, klem fra meg;)

    ReplyDelete
  21. Du har da vært snill nok vel! Noen som har misforstått ønskelista her, kan ikke være noe annet.
    Men såvidt jeg husker så er det bare noen måneder til bursdag, sett den på den ønskelisten du;-)

    Og så er jeg litt nysgjerrig på den robotstøvsugeren...
    Funker det?

    You're a☆
    ;-)

    ReplyDelete
  22. Trine: til nå..så synes jeg den roboten er helt dust. Den kan jo f.eks ikke løfte på møbler etc. Den støvsuger akkurat slik mannfolk støvsuger når jeg tenker meg om..hmmm

    Frøken fryd: du tenker på nissen? faktisk er det nissen sitt ansvar å støvsuge her.. så det var jo et sabla smart trekk.

    ReplyDelete
  23. Hanne: jeg satser ALT på bursdagen min! men mistenker at det muligens blir noe verktøy til bilen eller noe sånt da... sukk... klem!

    ReplyDelete
  24. Jeg aner ikke hvilken farge du har ønsket deg. Jeg aner faktisk ikke HVA det er du har ønsket deg. Bortsett fra at det kommer fiskepudding, mopping og musikk fra den.. ;-D

    ReplyDelete
  25. hehe.

    Du har da vært snill vettu. Vet bare ikke ditt eget beste kan du skjønne. Og så er det vel noen som frykter poledancing sikkert.

    Jeg var veldig snill i fjor visst. Fikk alt som stod på lista mi pluss pluss. Og jeg som syntes jeg endelig klarte være slem! Merkelige greier.

    P.S. Jeg har invitert deg på Wordfeud....;)

    ReplyDelete
  26. Hehehe, du er søt også da :)
    Jeg ønska meg ingenting spesielt, men da jeg fikk det tror jeg egentlig at jeg ønska meg det likevel. Da har jeg vært snill, eller?

    klem

    ReplyDelete
  27. Hahaha, bare det og gjøre om vaskekosten til polestang hadde fått min mann til og kjøpe TO:)
    Kjøp den SJÆL og spill HØYT:)

    BTW, yes jeg har vært veldig snill, fikk min etterlengtede Kitchen Aid ♥

    ReplyDelete
  28. Alexia: oj, var det du som het et eller annet som jeg ikke husker nå, og som jeg avviste fordi jeg trodde det var en ukjent? Si meg navnet du bruker eller prøv igjen, så godtar jeg deg med en gang!

    Line: WOW, heldig! nå blir det vel mye cupcakes og sånt? :)

    ReplyDelete
  29. argarita ble navnet mitt sånn tilfeldigvis....:) og jeg er grei å spille med. Taper alltid. Og griner ikke for det.

    ReplyDelete
  30. I WF: Mamelukk.

    Jeg syns du fortjente radio. Helt klart!

    ReplyDelete
  31. Hey!!! Jeg vil også spille mot dere i wf!!!

    ReplyDelete
  32. Trollmora: kjør på!! hva heter du??

    ReplyDelete
  33. Klart du fortjenet det du ønsket deg mest....men jeg hadde foretrukket roboten!! TEnk å bare kunne satt på den...gått seg en tur og kommet hjem til rene gulv......
    Klemmings:)

    ReplyDelete
  34. hihi det er bare og keep on wishing..Jeg fikk spørsmål om hva jeg ønsket meg til bursdag av min kjære og sa Smykke, fikk gavekort på G sport!? Har tydeligvis ikke vært snill nok pike..Er det en sånn Dab radio?klem

    ReplyDelete
  35. trollmora! :-)

    Forøvrig så tror jeg det der med snill og nisse og sånn beror på en misforståelse! Nissen er snill og gir gaver.... men alt etter hvor du bor så er jo nissen ikke like snill og jeg har hørt snakk om at nissen som tilhører ditt Sogn ikke er helt i water altså..... så jeg tror du må belage deg på noen sånne overraskelser fremover... eller flytte!

    ReplyDelete
  36. Ikke klag - denne Iroboten er helt fantastisk og jeg er selv en hyppig bruker av den. Latskapen lenge leve!

    ReplyDelete
  37. hmmm..ikke Eva??
    Den er sikkert flott for dere med stoooor stue og stooort hus, men det har ikke vi! vi har verdens minste hus! Musikk er viktigere enn rene gulv! :)

    ReplyDelete
  38. Hihihi :) Fnis! Så herlig innlegg! Jeg synes noen burde ta ansvar og sette denne nissen på plass! ;) Godt nyttår! Du får starte en gavekampanje allerede nå, så kanskje den ligger under treet neste år!

    ReplyDelete
  39. nei og nei! du har visstnok ikkje god kommunikasjon med nissen!

    ReplyDelete
  40. Jeg har hørt mye negativ omtale om robotstøvsugeren, men er likevel giret på å prøve den. Jeg har en liten leilighet uten teppebelagte gulver og uten dørstokker, så kanskje det fungerer på et vis. Sett radioen på gebursdagsønskelisten. Jeg tror jeg må ha vært ganske snill i fjor, for min fangst inneholdt nesten alt jeg ønsket meg. Godt nytt år!

    Cecilie

    ReplyDelete
  41. Jøss. Robotstøvsuger! Har eg aldri sett. Eg fekk ein robotsauserører. Harkje prøvd an ennå, men har hørt an e geniale. Og så har eg tydeligvis vært jysla snill, for eg fekk det eg ønskte meg, sjøl om meg og maen hadde bestemt oss for å ikkje gi gaver te kverandre i år. Me ombestemte oss bitte-litle-julaftå, og då hadde me jo litt dårlig tid, så då va det bare te å sei at "egentligt så ønske eg meg..., men det må du ikkje finna på å kjøba, for det e altfor dyrt for oss". Tji-hi, sånt hjelpe visst for ein kommuneansatt å sei te ein oljemann.
    Forresten- for to år siden fiksa meg å syster mi oss sånn at me ønskte oss ein sånn ein Tivoli radio av kverandre. Me kjøbe jo aldri sååå dyre gaver, men då gikk det liksom an.

    Ps. Tippe du får an i mars.

    ReplyDelete
  42. Jeg veit a flaten, snill pike eller dårlig samvittighet hos giver?
    Supergodt nytt år til deg!

    Ellen

    ReplyDelete
  43. Får veldig rene gulv, da..?

    Jeg må også kjøpe radioene mine selv, for det meste, mistenker Bonden for å bli halvgal av at jeg hører på radio i alle rom. Hele tiden..
    jaja..
    Han klarer iallefall kjøpe noe til deg av seg selv!
    :)

    ReplyDelete
  44. Ser at det ble rene WF-bloggtreffet etter innlegget mitt.
    Herlig!
    :)

    ReplyDelete
  45. Kissa: denne nissen du, han er ingen oljenisse -dessverre! hvorfor har ALLE en oljenissemann i denne byen???!!! Snodig.. (eller kanskje ikke?)

    Den robotrøreren har jeg også, og den er helt super. Den kjøpte JEG til mannen i huset. Alt er robotisert her etterhvert. Sløvt liv, det er det vi ønsker.

    Bondekona: du også? i alle rom?? Visste jeg det ikke:) (u&me,U know..) Gøy å spille mot deg på WF, neste gang vinner du. Du var knallgod!

    ReplyDelete
  46. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  47. Øh.. virka visst som jeg har fått DEN dyre hemmeligheten til jul, men det va ikkje så gale altså.

    PS: Du EIE på WF! ;-)

    ReplyDelete
  48. Jeg hadde vært ganske så snill i fjor... og flink til å ordne gaver selv....? ;P

    Støvsuger er kjedelig å få, når en ikke ønsker seg det. *ler*

    Godt nytt år, finingen - sug med måte! ;P

    ReplyDelete
  49. Du vant jo kver einaste gang!!!
    P.S. Lampene e kjypt hos Hødnebø i Madlakrossen. Kanskje me må ha et håndarbeidstreff ein gang om någen år. Trenge jo verken vin eller kaffi då!

    ReplyDelete
  50. Vibeke: haha, det skal jeg jammen meg IKKE gjøre!

    Kissa: håndarbeidstreff ja, eller syforening??
    Da stiller jeg med en gang vettu.

    ReplyDelete
  51. Hahaha. Uff. Unnskyld at jeg ler. Dakar. Det er vel tydligvis noe du har mer behov for dette da.. Jeg har hatt en slik i hus før. Heiv den på dør. Syns den var skikkelig jalla.. Sorry. ;) Snertnere å dra frem støvsugeren å ta det skikkelig synes jeg.. Men musikkmessig, så er jeg helt enig med deg! Jeg har nettradio på stua og kjøkkenet, og i resten av huset drar jeg med meg dockingen til telefonen. Er avhenging. Og alt går SÅÅÅ mye lettere med musikk. Hadde ikke overlevd uten. :)

    klem til deg. :)

    ReplyDelete
  52. Godt nyttår!!! Nå er jeg tilbake og har gledet meg til innlegg fra deg!!

    ReplyDelete
  53. Heretter får man kjøpe det selv hvis man skal få det man har lyst på;) Jeg fikk ullundertøy for 3. året på rad... fikk sagt det jeg mente om det og sitter nå igjen med et gavekort på Sport1 istedenfor som jeg ikke vet hva jeg skal bruke på...
    Er enig med deg om å musikk tilgjengelig i alle rom.... ikke langt unna av at jeg har det her hjemme, gjør husarbeidet såå mye lettere!

    Godt nyttår til deg og dine!

    ReplyDelete
  54. Jeg var redd for at jeg ikke fikk Min kamp 6 og survet litt da det var en håndfull pakker igjen og jeg ikke kunne se noe som liknet murstein. Heldigvis så jeg ikke godt nok.

    ReplyDelete
  55. Hahaha!! For et bra innlegg. Tror kanskje jeg ville blitt litt glad for en liten robotstøvsuger og, jeg da ;)

    ReplyDelete
  56. Hahaha, jeg må bare le av deg. Og julegaven...(selv om jeg synes du hadde fortjent en Tivoli)

    ReplyDelete
  57. Hihihi... Eg var ikkje snill heller, fekk ikkje tørketrommel, så må nøye meg med klessnora eit år til..:/ Men ein slik støvsugar har naboane, og eg er veldig misunneleg på dei, så berre send den til Vaksdal om du finn ut at behovet ikkje er der i di strigla stove ;)

    ReplyDelete
  58. Hei! Først godt nytt år til deg og dine.
    Det har vært alvorlig lite bloggetid i jula for min del, men nå har jeg fått lest både det ene og det andre innlegget.
    Ser ut til at dere har hatt en knallfin jul!

    Klem

    ReplyDelete
  59. Hei høpp!!

    Takk for en innholdsrik kveld,jeg har ledd så jeg har vondt i magen av innleggene dine:)

    Blir følger og besøker deg snart igjen:)

    Nyt uken uten radio på kjøkkenet:)

    Klem Linda:)

    ReplyDelete
  60. Takk for at du tok turen innom meg igår. Måtte rett på Google å søke etter ordbekreftelse etterpå.... Og uten å vite det har jeg hatt sånn som jeg bare irriterer meg grønn over at andre har for å kommentere. Er ordnet opp i nå, men fint at du gjorde meg oppmerksom på det:)
    Godt å høre at det er flere av oss som er sene.. hehe, kan irritere på meg en flue (mannen min) innimellom med mine påfunn;)
    Følger deg gjerne videre så ses snart igjen:)

    ReplyDelete
  61. Syforening? Broderi eller rett og slett med symaskin? Eller faktisk rett og slett bare en "syforening"?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...