Wednesday, January 25

tar det helt piano


..selv om jeg har 100 000 1000 ting jeg skulle ha gjort.
Faktisk.


Jeg foretrekker heller å drive med pianoøving og sånt.
Faktisk.

Trykk play før du går videre.


Pianospilling gir meg nemlig ro innerst i sjela.
Faktisk.


Og piano kombinert med Adele er som balsam for sjelen min.
Faktisk.


Og hei, her står  jo pianoet. Og støver bort.
Faktisk.


Og jeg setter meg selvsagt ned. Og jeg spiller min høytelskede favorittsang. 
Faktisk.


Bare synd at mitt kjære barndomspiano ser slik ut!!!
     
Så dere..
Hvilken farge skal jeg male det i?


For selv om jeg digger pianoet til Chris Martin fra Coldplay, se første bildet. Så er det altså helt uaktuelt å male det slik.
Og ikke si at jeg ikke må male det, det er ingen vei utenom. Det viser ikke så godt, men det er veldig slitt, og jeg er lei eikefargen som overhodet ikke passer inn hos oss.

74 comments:

  1. Hva med hvit og svart tangenter over alt? Dvs stripete.... ;)

    Pianoet minner meg svært om det på musikkrommet på ungdomsskolen.... Grøss.. Fargen altså.

    ReplyDelete
  2. Grøss altså? Så ille?
    Jeg er så glad i dette pianoet vet du..

    Stripete altså?

    ReplyDelete
  3. Vær glad i pianoet ditt du, det at jeg misliker en slik farge har ingenting å si egentlig.. Ditt piano vet du. Hva hadde du tenkt å gjøre med pianoet, siden du spurte....? Eller hvitt... Eller du kan jo.... hva med...? Bilder av ungene, tapetisert...? Eller? ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det skal males, det er bestemt!
      Tenker enten hvitt eller sort..

      Delete
  4. Eg tenkte svart med ein gang, det e så fint med svarte piano:-)
    Mye støvtørking blir det vel med svart men det vedde eg på du digge å gjør;-)
    Klem i natten fra meg:-)

    ReplyDelete
  5. Hvitt var jo det første som slo meg - siden det var du som spurte;-)
    Men sort er fint som kontrastfarge siden du har så mye hvitt ellers.

    Bruker du det sånn til vanlig?
    Jeg (eller vi - søstrene mine og jeg) fikk orgel i gave da jeg gikk på barneskolen, og jeg gikk en stund på orgelkurs.
    Etter en heller traumatisk opplevelse på en konsert, der jeg ble sendt på scenen med noter til en sang jeg aldri hadde verken øvd på eller hørt før så lot jeg kurs være kurs og nå står orgelet til pynt hos mamma og pappa. Nå skal det sies at jeg ønsket meg et piano - ikke et orgel. Så motivasjonen var nok ikke helt til stede heller;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Så trist at det endte slik da Hanne!
      men av og til er det ikke så mye som skal til for å frarøve motivasjon, dessverre.

      Veldig glad i dette pianoet, og det er fantastisk lyd i det. Du får ikke samme lyden i nyere pianoer.. Skulle gjerne sett at det så eldre ut da..elsker slike gamle pianoer..

      Delete
  6. Sort bengalakk!! Og jeg er så misunnelig!!

    ReplyDelete
  7. Svart.
    Tar du mitt etterpå?
    ;-)

    ReplyDelete
  8. Ps. Sjekk ut www.jotun.no, de har nettopp lansert en ny kolleksjon maling for tre, en sånn luksusserie, hvor de har en utrolig flott svartfarge. Lady Supreme Finnish, fargen "dempet sort".
    Som et forslag bare...kikk på den siden og bli inspirert, vertfall!
    KLem igjen, på vei til jobb....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Skal sjekkes ut, takk for tips.

      Og såklart, jeg tar ditt etterpå.

      :)

      Delete
  9. Hvis jeg skulle hatt piano så måtte det være sort. Halvblank. I toppstrøket så må alle penselstrøk samme retning, ellers blir det matte skjolder.

    Vær forberedt på at dette er en avansert malejobb. Jeg tror du bør demontere lokk og noteholder for å få fin kant mot alle hengslene. Hvis treverket er lakket bør det pusses litt før grunning og hvis du har brukt olje på det må det vaskes med salmiakkvann.

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh yes Åshild!
      jeg vet.. men takk for gode råd!

      Delete
  10. Rødt! Det hadde jo vært litt kult. Og synlig!

    Men jeg tenkte egentlig først svart. Svart pianolakk. Høyglanset og fin og en riktig god støvfanger!

    Vi har forresten et par høyttalere som er lakkert i svart billakk. Samme støvfangende effekt der. Fører en kamp for å få dem UT av stua... ;o)

    ReplyDelete
  11. Veldig misunnelig på pianoet ditt. Jeg har alltid ønska meg piano. Og selvfølgelig lære meg å spille. Har aldri blitt noe av! Snufs ass..
    Hvitt, definitivt. Hvis du skal male det. Syns jeg.
    Skulle gjerne hørt deg spille! ♫♪♫♪

    ReplyDelete
  12. Deilig musikk! Ser flere foreslår svart, og det er jo lekkert, men er du frekk, så tar du en farge i interiøret forøvrig, men da er det vel fare for at man blir lei...nei svart eller hvitt!
    Nyt musikken videre, klemmings;)

    ReplyDelete
  13. Pianoet leverer du til en billakkerer...og får det lakkert i svart høyglans. Har sett ett...råååstilig!!!! og det er holdbart!!!!

    Det er kun i det skapet med glasshyller vi skal ha lys.....men med de ledlysene, går det fint an å ha i skap med trehyller også. De lysene er på tape...en tynn remse, som omtrent ikke vises, kan brukes over alt i grunnen.
    Klemmings:)

    ReplyDelete
  14. Hvitt.
    Dette vet du jo. Egentlig. Sant?
    :-) Klem herfra.

    ReplyDelete
  15. Tusen takk for vakker pianomusikk!
    Her i huset fikk vi kastet ut oljekaminen i høst. Byttet til varmepumpe. Da fikk vi frigjort veggplass og der hadde jeg lenge drømt om å ha et piano. Til jul kom det i hus. Det er kjøpt brukt gjennom en pianoforhandler og er gammelt, stort og svart.
    Men det er så vakkert!
    Kanskje du skulle male ditt svart?
    Ellers kommer det vel an på hvilke farger du har hjemme hos deg. Et piano kan vel være rødt eller grønt, gult eller blått, lilla eller oransje eller hva du finner på :)
    Lykke til!

    ReplyDelete
  16. Svart høyglans. Helt klart! Klassisk og rå stilig! Lykke til med valget frøken ;)

    ReplyDelete
  17. Du maler det i favorittfargen din, så klart! Nå vet ikke jeg hva det er, men siden det er favorittfargen din så må det jo bli bra:) Masse lykke til,

    ReplyDelete
  18. Hehe - du burde byttet med mitt SORTE høyglans med masse konstant støv heller littlesis ;) - men det bytter jeg aldri nå som du har fått meg til å male all furuen hvit... :) Tipper du ender opp med hvitt jeg - meen jeg er usikker ja - blir det fint tro? Du kan jo grunne det med hvitt først? :) klms søs :)

    ReplyDelete
  19. Hvor eller sort ville være det fornuftige... Men hva med RØDT, TURKIS eller GRØNT eller en annen litt knæsj farge som passer inn i interiøret ditt

    ReplyDelete
    Replies
    1. Skulle ønske jeg kunne spille, og at jeg hadde et piano. Det eneste jeg er utstyrt med er såkalte pianofingre!

      Delete
    2. Ser de fleste over her sier sort, men hvis dy skal gjøre det så mal det helt matt!! Hvorfor ha likt piano som "alle andre" :)

      Delete
  20. Svart bengalakk vil jeg også foreslå. Veldig fornøyd med furuen jeg har malt med det:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvorfor Bengalakk? Bare lurer?
      Og hva har du malt Kissa? :)

      Delete
    2. Har ikke erfaring med andre blanke malinger enn bengalakk, og jeg syntes den var god å bruke. Har malt et furuskatoll. Fyren i butikken prøvde å advare meg mot å bruke bengalakk til det formålet, men som sagt: jeg er fremdeles veldig fornøyd. Synes ikke støvet viser så godt heller. Det eneste er at jeg ikke var nøye nok med renhold. Stearin har nok trukket inn i treet, og kommer ut som fettflekker - gjennom malingen. Jeg malte nettopp skrivebordsplaten her i høyglans hvit, og da brukte jeg sånn sperremaling først. Platen var nemlig oljet eik. Funket godt det. Kom og ta deg en titt en dag! :-)

      Delete
    3. jeg kommer!!
      når passer det??

      Delete
  21. Hvitt synes jeg, det hadde jeg valgt. Men svart er også fint.

    Og har alltid hatt lyst på piano! Kan du spille også altså? Alt du kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dette innlegget var ikke ironisk et eneste sted! så ja, jeg kan spille.
      Men ikke for avansert. Men slik som videoen viser.

      Delete
  22. Men i jøssenem da, er'e ikke du som er interiørbloggeren her?! ;-) Detta tar du på strak arm!


    Jeg har ikke peiling, men skulle nok fått spilt noen en-fingersanger til deg. :-D

    ha en fin kveld!

    ReplyDelete
  23. RÅÅÅÅSA!!! Uten tvil ;)

    ReplyDelete
  24. Hellu, jeg tror kanskje en helt lys blå eller rosa. Eventuellt gul bengalakk eller sort. Aner jo ikke hvordan du har det hjemme siden jeg er ganske ny på bloggen din. Men jeg tar en råsjans på at du har det hvitt....? Så er det shabby chic eller retro som er din stil? Jeg er ikke redd for farger, så jeg ville nok flesket til. Knallrosa, orange eller gul, blankt! Spendt på hva du kommer frem til!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Verken Chabby chic eller retro her.
      Vet ikke hva man kan kalle stilen min. Hvis jeg har noen stil da?

      Gul bengalakk altså?

      ;)

      Delete
  25. Ah, piano in my heart:) Men eg er ikkje alltid så flink til å spela etter notar som du då, likar bezt å spela akkordar/besifring. Uansett er eg heilt med på det du seier, om eg stressar meg noko, og går att og fram, blir eg plutseleg ståande og spela piano i staden. Trur det er for å roa meg ned, men det er absolutt ikkje planlagt;)

    Hadde satsa på kvitt eg. Eller sånn gråaktig oljedekkbeis-sak. Eg har ikkje peiling på kva alt heiter, men finst jo mykje fint i alle fall! Lykke til!

    (Og ja, har vore innom mange gongar, men sida har gått i kvitt når eg har prøvd å gå vidare til kommentarfeltet. Idag gjekk det heldigvis igjen!)

    ReplyDelete
  26. Tittei, bevars til hva du engasjerer! :D Jeg har svart piano, blankt og fint, joda, støvet viser på det, men har vaskedame som tørker av det :) Men det er ikke lett å male svart og blant pent, da bør det spraymales - slik som kjøkkendører... hvis ikke svart - så kvit :) Masse lykke til :)

    ReplyDelete
  27. Heilt klart svart høyglans, tenker eg. Drit i støvet ;) Så lenge ingen tar på det så ligg støvet så fint og jevnt. Og finaste songen du likar då, det er ein av mine absolutte favorittar også. Så no kan eg tenka på deg når Adele set fyr på regnet og så kan du bevega dine happy feet til Jagger's moves ;) Blir eit heftig møte på Rema det ja!

    Woop woop - fredag i morgon - særdeles fornøyd med det, kjenner eg :)

    Klem ELi

    ReplyDelete
    Replies
    1. njaa..ikke glad i støvtørking. Det er faktisk det verste jeg vet!
      Set fire to the rain er den FINESTE sangen jeg vet om. Blir aldri lei.
      Så tenk på meg du, hver gang du hører den.

      Og du, endelig fredag!!!!

      Delete
    2. Deal! Hater også støv - HATER det... ironisk at eg då likar mørke tremøblar. Dei vert no bytta ut, ein etter ein. Først røyk spisebordet og no ryker salongbordet også, om eg får viljen min...

      No er det offisielt laurdag - snart mandag ja... isj...

      Delete
  28. Å gosj, det kommer jo ann på hvilke andre farger du har rundt forbi da. Er jo greit at det passer inn på en måte:)
    Må smile litt nå for jeg har fargeproblemer selv i dag:)
    Kanskje en drivved farge eller noe?

    Lykke til skal du nå ha.
    Klem

    ReplyDelete
    Replies
    1. Å du den sangen glemte jeg på min spilleliste her om dagen.'
      Den er bare såååå bra. Kan tro jeg syng..."kremt gauler heter det vel" når den kommer på radioen:)

      Delete
  29. Å, piano er så flott møbel! Nesten ondt i hjertet å tenke på at vi måtte selge vårt akustiske piano da vi flyttet for halvannet år siden. Ikke plass i nyhuset. Så da mente mannen (som faktisk spiller piano) at det var dags for å investere i stagepiano i stedet. Heldigvis valgte han en lekker rød sak. Knallfint piano!

    Så, kan rødt være noe? Nei?? Neida. Jeg tenker hvitt. Tidløst.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hvitt ja..

      det er noe med meg og hvitt, det kan jeg love.

      Delete
  30. Men du... er det du som spiller her???

    ReplyDelete
  31. Har alltid hatt lyst å kunne spille piano. Kan spille sånn med en finger, men det blir liksom ikke noe schwung over det...
    Jeg er der at jeg vil male alt hvitt nå, så det er min tanke.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Og flink er du til å spille :o) Den sangen er helt nydelig!

      Delete
    2. Det er ikke jeg som spiller! :)
      Dette er en lære seg å spille-sang!

      Delete
  32. Sukk... det var helt nydelig!!! Fy søren, fikk frysninger. Skjønner godt du kopler ut med dette. Spilte det av for min kjære her nå. Når du kommer på søndag, må du spille den for å motivere jentene her i huset til å fortsette med pianospillingen (de vil ikke slutte altså, men er litt lei bare klassisk liksom). Okei? :-))

    ReplyDelete
    Replies
    1. heiii,det er ikke jeg som spiller!

      Delete
    2. men kan godt komme og ta med pcen og spille denne youtube-videoen for dem??

      Delete
  33. Ja, du vet jo for du har kommentert det hos meg, at vi har samme farge piano. Vurderer også maling, så det var jo strålende å lese alle forslagene og rådene her. Jeg tenker nok hvitt!

    ReplyDelete
  34. A little bit white, whitebite! Eller svart :)

    ReplyDelete
  35. Jeg har også lyst på piano!!! Selv om jeg ikke helt vet hvor det skulle stått...
    Er jo et nydelig møbel! Og kanskje guttene kunne blitt berømte musikere en vakker dag! Nå er de nok ikke utstyrt med de beste musikalske evnene, men man vet jo aldri. Øvelse gjør mester, er det ikke slik?:)
    Et glinsende, sort ett ville jeg hatt! (For det hadde sikkert ikke sett nedstøvet ut til enhver tid....:))

    God helg til deg!

    ReplyDelete
  36. pst, sjekk: http://bare-lille-meg.blogspot.com/2012/01/ah-liebster-blog.html

    ReplyDelete
  37. Jeg kan dessverre ikke spille noe instrument (min datter prøver å lære med blokkfløyte, men vet ikke helt..? Aner at det ikke kommer til å ende opp som et høyt elsket tidsfordriv for mitt vedkommende!) Når det gjelder fargevalg er jeg nok meget konservativ; svart. Pianoet må være svart! Sånn er det med den saken!

    De beste ønsker for helgen til deg og dine! Og spill i vei- la musikken råde!! :)

    ReplyDelete
  38. Er det virkelig lov å male et piano, altså? Høres dritskummelt ut, spør du meg. Hva med å slipe det ned og hive på mørk lakk? Jeg har virkelig ingen anelse, men det ligger sikkert noen gode forslag i de andre kommentarene.

    Ønsker deg en god helg!

    ReplyDelete
  39. *hviske* ...jeg hadde beholdt... */hviske*
    :) Akkurat det du ville høre, savvel? :)
    Det er nok fredagshvitvinen som snakker. Skriver.
    Fint piano. Og fine Adele. Hun får meg til å gråte. Og vekker liv i min gamle drøm om en dag å kunne spille piano. Onsdagens besøk på teateret for å se SONNY gjorde ikke drømmen mindre...
    Heldigen deg som kan!
    Spent på hvordan du ender opp med å male! Jeg hadde også kjørt på med høyglans.
    God helg, søte!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hviske tiske hviske.. :) det mener du ikke! basta!
      (flere som min mor her inne eller??)

      Adele ja. Sukk. Og smelt. Men gråt ikke.
      Jeg liker foreløpig kun 2 sanger av Adele,men disse blir jeg aldri lei av.. De er magiske.Tror det er spesielt kombinasjonen med piano i sangene jeg faller for.Har samme greia med Coldplay.Som jeg har sett på i kveld. Med pianoet sitt..sukk. Og smelt.

      Pianoscenen i Sonny var fantastisk!! Likte du resten også?
      Jeg synes det var superbra. Men så er jeg Kaizer-fan også da..

      Ikke gi opp drømmen..Piano kan du ennå lære deg! god helg til deg også ☆glass! snart mandag!

      Delete
    2. Er det Paradise du likar med Coldplay? Sei det er Paradise... Elsker den songen!

      Delete
    3. Fantastisk den pianoscenen!! : D Likte stykket kjempegodt! Mulig det hadde noe med at jeg ikke har vært på teater siden videregående, og har glemt litt hvor mye jeg egentlig elsket det da. Nei, veldigveldig bra stykke. Og jeg ble såklart forelsket i alle skuespillerne, som seg hør og bør på et godt stykke.

      Delete
  40. Paradise ja, og flere av de gamle. spesielt Yellow! (den hadde jeg på slideshow i jenta mi sin konfirmasjon.)

    Coldplay, YAY.

    ReplyDelete
  41. Woihoi. Jeg er bedre. Nesten frisk. Men det tror jeg sikkert bare fordi jeg er invitert ut ikveld, å tror jeg har litt lyst. Men prøver å innse at jeg ikke burde.. Hiiihii..

    SVART piano. Blankt. Det hadde vært lekkert. Tror jeg. ;) Mjih..

    KlemZZZzzZZzZ (dryg) :D

    ReplyDelete
  42. Lykke til med pianomaling:)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...