Thursday, January 5

Ved første øyekast


..så ser dette muligens ganske så riktig ut 
en torsdag ettermiddag hjemme hos oss. 
Ikke sant?


  Hvis man overser faktum som at det er tide med en hårklipp, 
og at genserermer burde vært brettet opp.


Zoomer man derimot inn på denne situasjonen.
Og for eksempel tar en titt på den fargerike kuleramma (fra Ikea til 98 kr), 
så legger du kanskje merke til det noe merkverdige mønsteret som 6-åringen har designet, 
og tenker: Hva i alle dager? 

Det tenker naturligvis pedagogmammaen Whitebite også.


Når man deretter legger merke til fargeblyantene 
som 6-åringen sirlig har lagt på bordet, så skjønner man at noe sannsynligvis er galt.

Og pedagogmammaen, hun legger sammen 1+1, kommer frem til at det er 2, 
og tenker enda mer hmmm...?


Når man så oppdager at koppen står urørt,og at barnet har forlatt åstedet. 
Så skjønner plutselig pedagogmammaen hva som er i gjære.

Og det vedder hun på at du også gjør?


 Et pedagogisk riktig leketøy har funnet veien til 6-åringen.
Og pedagogmammaen kan puste lettet ut.


Og dermed slå fast at 6-åringen er som alle andre 6-åringer likevel.

Spillet heter Wordfeud.
Og du visste at det er 6-åringen her du egentlig spiller mot? 

Er ditt barn hekta på noe? 
Eller er det egentlig du som er hekta på noe?
 Og sist, men ikke minst: Hva heter du på WF?

42 comments:

  1. :)
    Jeg heter Mamelukk på WF og er klar til dyst!

    ReplyDelete
  2. Han har da ikke langt hår. Han er slik nydelig bustesøt. Og hvem i alle dager bretter gensererme? *spiller ikke wordfeud*

    ReplyDelete
  3. Skjønner godt du ble bekymret:) Med Wordfeud må da være utviklende på noen måter, er ikke det Scrabble da? Eller noe liknende?
    Jeg spiller ikke Worldfeud. Spiller på slurva;)
    Ha en fin dag:)
    Trine:)

    ReplyDelete
  4. Hahaha:)
    En heeelt normal 6 åring ja!
    Jeg har ikke turt og henge meg på dette spillet, har ikke tid:)

    Kule bilder!!

    ReplyDelete
  5. Så sirlig og ordentlig de fargeblyantene og kulene var ordnet, WOW tenkte jeg ;)
    men det er jo artig å se da at han spiller litt ;)
    Har ikke fått med meg WF jeg , og har ikke peil på hva dette er ( er jeg helt uttafor da eller ?)

    God helg !
    Janne

    ReplyDelete
  6. He he :) Et organisatorisk talent den gutten din ;)
    Her i Fjøset går det mest i playstation til ungene og mor har enda ikke kommet i gang med WF (heldigvis) ;)
    Klæm

    ReplyDelete
  7. Alt er normalt, Whitebite! ;) Eg heiter forresten spøt.

    ReplyDelete
  8. Herlig! Jeg er også hekta på wordfeud. syvåringen min spiller ofte for meg han også :) Har laget egen konto til ham nå :)

    Ønsker deg en god dag
    Klem

    ReplyDelete
  9. Hi hi har en 9 åring som spiller på min I phone innimellom..Pizza Boy,nesten sammen oppbygging som Supermario Bros(Det var jeg fullstendig hekta på som barn)Ds har hun gått lei for lenge siden...God helg:)klem

    ReplyDelete
  10. Ingen WF navn her. Jeg har jo nesten mobil med antenne enda...
    Men jeg likte kuleramma og fargeblyantene, og den nydelige gutten! Og jeg spiller scrabble. Innen jeg får skaffa meg sånn æpp-telefon så er det vel for seint å spille WF. Da er det vel noe nytt.
    Sukk.
    Men jeg forstår at det er gøy da. Og bra og lærerikt for store og små :)
    Så jeg heier på deg og guttungen!

    ReplyDelete
  11. 6-åringen spiller selvsagt ikke WF bare så det er sagt, det er bare bloggermora som bruker barna til å kamuflere egne synder.. (6-åringen her er særdeles lite interessert i teknologi, med unntak av TV:)

    WB

    ReplyDelete
  12. Hehe helt klart hekta på wordfeud ja - tsoe73 er navnet og er klar for match:))

    ReplyDelete
  13. pippizz - ble hekta i går og det har dessverre ikke gått over - bring it on!

    ReplyDelete
  14. Hjelp - får beskjed "Protocol Error, unexpected token, wanted." og mye mer. Får ikke spilt videre mot noen....

    ReplyDelete
  15. Sånn bortsett fra at wf kræsja akkurat nå, da...

    "Could not connect to the Wordfeud server..."

    Vi er nok for mange som er blitt hekta! ;o)

    ReplyDelete
  16. Som sagt, Pia.... Rydde julepynt og esker? ;o)

    ReplyDelete
  17. tuller du...spilte jeg mot han?!

    han er et geni!

    ReplyDelete
  18. Så det er du, Pia, som er pippizz? Tenkte jeg måtte finne ut av nå hvem jeg spiller mot ;o)

    Her er 3 av husets beboere hekta på Wordfeud. 1- og 6-åringen er ikke helt der enda... 1-åringen er hekta på Fantorangen, og 6-åringen på mye forskjellig, men akkurat nå Angry Birds.

    Har sendt deg en invitasjon - jeg er Brikken ;o)

    ReplyDelete
  19. Jeg kjenner meg litt utenfor..Min mobil tåler å falle ned trappa. Bli mistet i bekker og kaffekopper. Men det er det den kan. Bortsett fra å ringes fra og til. Kule spille som alle spiller kan ikke jeg spille. Så jeg trenes isteden. Eller er ute i sola.
    ;-)

    ReplyDelete
  20. Falifali, det er dét det er.
    Jeg spiller mot tenåringen, og lar det bli med det. Historien har vist at jeg er svak svak når det gjelder lett avhengighetsutvikling for slike spill. Det holder med cola og the Sims her. Det tar allerede nok av min tid.
    : )

    God hælj!

    ReplyDelete
  21. Alexia: jepp! er han ikke god? ;)

    Stjerneglass: Jeg er også en slik som lett henger meg opp i ting.Før var det blogging;)

    ReplyDelete
  22. Obs! jJeg setter veldig pris på å bli invitert til WF-spill, men må begrense meg til 4 om gangen. Hvis du blir avvist er det bare derfor, men nå har jeg jo navnene til flere av dere og inviterer tilbake når ledig! (Blir en travel helg,haha! :)

    GOD HELG!

    ReplyDelete
  23. Strukturert liten fyr det der ja :) Har like god orden på rommet sitt som på fargeblyantane? Her er min bedre halvdel hekta på WF, men eg har det ikkje på min mobil så er visst ikkje i gong enno...

    Gooood helg, og lykke til med helgas utfordringar på WF banen og ellers ;)

    Klem ELi

    ReplyDelete
  24. Er du og gutten din like ordentlige, altså? Tenker da på sortering spesielt.
    Men du: snakker veldig lavt til deg nå, men pssst... gutten din spiller Wf klokka to om natta og midt i skoletiden. Bare så du vet det liksom. Og så er han vanvittig, plagsom flink!

    ReplyDelete
  25. miss joy: ikke like orden på rommet, å nei du! Og takk og pris for det (alle som jobber spe.pedagogisk vet sikkert hva jeg mener med det;)
    Du må få deg WF,så er helga redda! Takk, og god helg!

    Kissa: Øhh.. egentlig ikke! Og what?!?!! Spiller han midt på natta?? Her må det en alvorsprat til!
    Men at han er plagsom flink, det kan jeg ikke gjøre så mye med, sorry:) God helgeklem til deg!

    ReplyDelete
  26. Jeg spiller bare bajas. :-)

    Flott guttunge. :-)

    ReplyDelete
  27. Det blei jammen fart på spillinga i dag etter dette innlegget. Lurt å begrense det til 4, har hatt vel mange på gang i dag men det var superarti!

    ReplyDelete
  28. *ler*.. morsomt. Det går i WF her ogsåå.. Navnet er marlenehogseth. Men begynner å bli lei nåda igrunn. ;) Ble litt mye kan du siiii.. :) Her i huset er det ei snuppe på snart 3 og en bajas på snart 6. Samme alder som guttungen din da? :)

    GOD HELG! Klem

    ReplyDelete
  29. Herlig :)

    Der går grensen for hva jeg kan ta meg tid til desverre. Elsker å spille scrabble, så vet jeg hadde blitt hekta. Tørr ikke prøve en gang, men gjør jeg det...skal du såklart få navnet.

    ReplyDelete
  30. Litt wf hekta...men har ikke tid til å sitte og tenke gjennom et helt spill...
    Virrehue, er meg...Og det vet du.
    Folkens, WB er rå...vær bare klar over det!

    ReplyDelete
  31. Åååhh, enda en ting jeg ikke har fått med meg... Jeg er ikke på FB en gang og nå skal det spilles på mobilen mot andre??? Skjønner at jeg begynner å bli gammel *sukk*
    Tror foresten det er like greit at jeg holder meg unna, dette ser ut som noe jeg lett kunne bli hekta på;-)

    God helg da du,
    klem:)

    ReplyDelete
  32. Farlige greier, takk frk.Virrum for at du led meg inn i fristelse!

    Og er noen rå, så er det deg:)

    Hanne: like greit å holde seg unna, selv om jeg tror du ville slått de fleste på dette. Intuisjonen min sier det;) God helgeklem!

    ReplyDelete
  33. Har ei som er hekta på diverse nintento DS-spel... Eg var hekta på SuperMario på hennar DS, til eg hadde runda det. Hadde nok blitt hekta på Wordfeud om eg hadde hatt muligheita, men har ikkje smarttlf. Like greitt, trur eg ;)

    ReplyDelete
  34. God helg til deg forresten:) Klem!

    ReplyDelete
  35. Host...... hvor mange poeng gir ordet RABB satt over riktige ruter tro????? Hihi

    Mitt nick er trollmora! Og jeg er dritgod på å få til fantastiske enkeltord noen ganger for så å sitte igjen et helt spill med konsonanter!!!!
    Men takk for spillet!

    ReplyDelete
  36. Nei dette har jeg ikke hørt om - er visst ikke helt oppdatert på den fronten!! Gutten min på 10 har dilla på Moviestar på Pc`en og jenta på 14 er på FB titt og ofte og leser (jente) blogger akkurat som mora!! Hvis jeg kjeder meg blir det en runde Angry Birds på mobilen.... :)
    Kahler vasen har jeg kjøpt på Sandnes hos frk.Lykke (tror jeg den het) med den er visst dessverre nettopp nedlagt! Den kan også kjøpes på nett hos Hviit!!
    Klem Heidi :)

    ReplyDelete
  37. Jeg har ikke hørt om spillet, burde kanskje det?
    Her går det i Memory for det meste, og angry birds.

    ReplyDelete
  38. 3 av 6 i familien er hekta, og eg er kapputta:)

    ReplyDelete
  39. Jeg driver ikke med dataspill. Har ikke android mobiltelefon engang.

    La merke til i jula at "de unge" drev med WF. Forstår det er som Scrabble slik vi spilte "i gamle dager". Kanskje jeg bør finne det fram igjen? Gode gamle brettspillet?

    ReplyDelete
  40. bonkarakka. Bring it on!

    ReplyDelete
  41. Starflake - har jeg virkelig ikke deg som motstander enda!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...