Wednesday, February 8

the bad news..


Det er tomt i godteriskåla mi


Det er tomt i brødboksen min


Det er tomt i lillebrors tøfler


Det er tomt i fruktskåla mi


Det er tomt i postkassa mi


Det er tomt i vinglasset mitt





The good news....?


Det er ennå liv


Det er ennå lys


Noen er ennå ute i hagen



Og ikke minst..


Det er ennå noen dråper igjen i barskapet 


Og sånn rusler nå dagene sent avgårde.
   Sånn 2 dager før lønn.
☆ 
  
Er du flink til å disponere lønna di slik at du unngår 
tomme vinglass rett før lønn? 

47 comments:

  1. Å! Det er som en kopi av hjemmet vårt rett før lønn... Bare at lommeboka er fullstendig skrapa i tillegg...!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ser det virkelig så ille ut hjemme hos deg også M?
      ikke rene trapper en gang?

      Du som er så fornuftig? Nei?
      :)

      Delete
    2. Nja, tenkte mere på alt der tomme.. Jeg har jo ikke trapper engang.... Men jeg vasker når jeg er blakk, det har jeg i alle fall råd til!! :)

      Delete
  2. Hahaha, herlig innlegg :)
    Ha en super uke.

    ReplyDelete
  3. hahaha, trudde det bare var meg eg.
    Venter med lengsel på fredag og lønn og mat i kjøleskapet igjen!
    Einaste vi har e pepsi max, det har vi på mystisk vis alltid råd til....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Linda,du er ikke alene.
      Her er det til og med helt tomt for pepsi max!!
      Cola derimot...

      Delete
  4. Tro meg: Jeg er håpløs på disponering. Helt forferdelig, faktisk! (Men vin har jeg alltid! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vi har også alltid vin.
      Alltid.

      Men det er ikke det jeg har i vinglasset mitt.
      Det vet du jo Trine?

      Delete
  5. Jeg har en pose full av fersk lakris - tar du turen?

    Er vel sånn passe flink tror jeg,
    men jeg drikker ikke vin så hva vet jeg...

    Du får satse på luft og kjærlighet,
    evt. ønskesuppe og drømmeboller!
    En klem skal du i alle fall få helt gratis:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vet du hva eller Hanne?
      Jeg tar deg på ordet!
      Jeg kaster meg på et fly.
      Eller tog. Eller..ja,samma det. En sykkel.
      Så kommer jeg.

      Alt for litt lakris. Og en klem.

      Delete
    2. Supert, bare pass deg når du kommer opp bakken her.
      Det er veldig glatt!!

      Delete
  6. Dette har jeg faktisk koll på. Blir mobba fordi jeg mener man alltid må ha en buffer i tilfelle vaskemaskina ryker eller noe.

    ReplyDelete
  7. Huffdå. Snart påfyll på konto og i skåler og hyller, sant? Eg har aldri vore så kjempeflnk å ha oversikt på økonomien, men har heller aldri vore nokon storforbrukar av noko slag. Så klarar oss :) Blir berre veldig lite att til sparing;)

    ReplyDelete
  8. Hehe...
    Nei, lite flink til det :)
    Klem Tonje

    ReplyDelete
  9. Blakk 2 uker etter lønn.... godt mannen er bedre på å fordele ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Så bra at forloveden ikke har arvet sin kusines shoppegalskap;)

      Delete
  10. Har null på konto. Kun kronasjer på felleskontoen vår, men den er det no no å ta ifra. Kjipt er det! På fredag bruker jeg sikkert opp alle mine penger, etterpå er det kun penger til mat igjen. Jaja, kvalitetsmat denne helga iallefall;)

    ReplyDelete
  11. Hi, hi du er så morsom!
    Hold ut 2 dager da ;)
    Som regel litt igjen hos meg da...
    Klem May Helen

    ReplyDelete
  12. :O)))...ja, nå er jeg det, men jeg har hatt dager da vin ikke sto på handlelista i det hele tatt..ikke mye mat heller:O)..ikke pga dårlig oversikt, men pga dårlig økonomi..og noe lærer man av det også:)
    Snart lønningsdag, kos dæ mot den:) Klem;)

    ReplyDelete
  13. Å... godt det ikke var tomt overalt!
    Jeg har blitt flinkere med åra... eller jeg kan vel kanskje heller si at det blir bedre stelt med åra. Så du har noe å se fram til om sånn ca. 20 år kanskje?
    Innmari dårlig trøst, den så jeg..
    Men sier som Tovepia, det var ikke rom for verken vin eller godterier i "gamle dager"!
    Men plutselig er det lønning! Hold ut, hold ut! Og du har jo gin ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fordelen med dette da..det er jo det luksuslivet man har de første 2-3 dagene etter lønn! Det gjør igrunnen verdt å leve på luft og kjærlighet og en halv flaske Gin de siste 2 dagene før lønn.

      :) (husk at jeg legger litt på her..men du vet det? sant mormor?)

      Delete
    2. Jeg vet søte WB ;) Jeg legger på litt sjæl jeg :)

      Delete
  14. Håper du holder ut:)
    Du er moro:)
    Og nå har jeg jammen lest meg gjennom cherrox innlegget ditt og alle(!) kommentarene:) Ha ha. :) her var det mye meninger om en stakkars sko.
    Jeg har egentlig ikke tenkt så mye over cherroxen bortsett fra at den er blitt kjøpt inn og satt i barnehagen..., og så er de blitt tatt hjem igjen i sesongskifte - og ser nesten ubrukte ut!
    Her er det goretex som gjelder i sørlandsværet.

    Kos deg med gin:)

    ReplyDelete
  15. Fullstendig kontroll . Hehe not. Eller jo, er nødt til det. Men lite vin og godteri her altså.... Datter jobber på bakeri= gratis brød. Gratis kaffe. Med jobben. Fryseboksen alltid klar for tom peng pung. Men liker du gin altså ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ja,det går mest i Gin vet du Alexia;)

      eller?

      Delete
  16. disponering av lønn? aldri hørt om....

    ReplyDelete
  17. hehe, dette hørtes veeeeldig kjent ut altså:)
    Men så lenge vi har lys og varme får vi vel være fornøyde, hehe:)

    ReplyDelete
  18. Jeg er vel som Elisabeth i svingen i dette tilfellet. Aldri helt tomt. :-) Har alltid vært sånn, og skjønner at jeg er noget rar.. :-D

    ha en fin dag.

    ReplyDelete
  19. Nei det er jeg ikke flink til,er skjeldent penger igjen på konto 2 dager før lønning..Er alt for glad i shopping til det...
    Nyt dagen din:)
    klem

    ReplyDelete
  20. Eg er heilt trasig på det... Godt eg er gift med ein som har litt betre lønn enn meg, så får me mat på bordet sjølv når eg har brukt opp lønna mi. Hadde eg vore aleine så hadde eg vel vore nødd for å ta meg litt meir i samen på det - om eg hadde klart det... uvisst...

    Ha ein fin-fin dag! Snart lønn :)

    ReplyDelete
  21. Dagene før lønn syns jeg skulle vært strøket bort fra kalenderen

    ReplyDelete
  22. Bra du greier å se de lyse sider ved livet :)
    Og at postkassen er tom, kan jo også være positivt. Syns min som regel inneholder regninger.

    ReplyDelete
  23. Er tomt nå. Skrapa. Speilegg til middag.

    ReplyDelete
  24. Det går bedre og bedre dag for dag..... Eller kanskje jeg heller skal si: Jeg har da mat....

    ReplyDelete
  25. Eg stiller meg i den korte rekka bak Elisabeth og lille Elin!
    Og vin må ein alltid ha;)

    ReplyDelete
  26. Hehe er nok litt sånn her også. Lever på middager skrapet sammen av det en tilfeldigvis finner i fryseren...vel, når jeg tenker meg om er det vel stort sett slik. Går vel mer på lite matlagingsinteresse enn noe annet. Men ja, ofte trangt noen dager før lønn.

    Og den dagen med snø brukte jeg usannsynlig lang tid til jobb. Men ikke fullt så lang tid som da jeg kjørte hjem fra jobb en dag en lastebil hadde veltet på motorvegen. Da brukte jeg 30 min på 200 meter. Fantastisk.

    Det gjelder forresten alle Toys"R"US butikker ja. Og jeg mener du skal takke ja til den fine gaven. Jeg hadde egentlig tenkt å ha reklamefri blogg, men så er jeg veldig glad i gratis ting da...hehe nei så lenge jeg kan gå god for det jeg reklamerer for, og så lenge det ikke er reklame i hvert innlegg, men relativt sjelden, og at jeg er åpen om at det er reklame, synes jeg det er greit!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det er bare det at..vi trenger ikke den gaven heller da..
      Tenke tenke. Tror nok det blir nei.

      Teite meg.
      Alt for en reklamefri blogg;)

      Delete
  27. Lønn?

    Driver ikke med sånt,
    så jeg slipper det problemet.

    ReplyDelete
  28. He he, nja - i dag hadde vi rester og det hadde vi i går også. Jeg liker på en måte det å tømme kjøleskapet før lønning. Så blir det en følelse av fest når det fylles igjen. Far i huset liker det nok mer på det jevne.

    Barskapet er imidlertid velfyllt. Jeg drikker mindre og mindre. Vin er ok, men brennevin og drinkestuff hoper seg opp. Uten at vi kjøper noe særlig av det heller. Får kanskje ta en lørdagssherry i mårra!

    God helg til deg White Bite!

    Ellen

    ReplyDelete
  29. Heia WB. Lønn er bare sinnsykt deilig. Vi driver og sylter så mye penger som mulig for tida (ulønna permisjon hiir wii kømm), så vi har en del sånn rett-før-lønn-stemning. Er så kjekt med mat i fryseren, syns jeg :)

    Ha en kjempefin helg. Jeg skal slikke sårene etter at du KNUSTE meg i WF, snufs.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sorry, knuste jeg deg?
      Da sender jeg deg en STOR trøsteklem straks!

      Delete
  30. Det varierer vel det... Noen måneder er det tomt og andre er det "MASSE" igjen. Så lenge det går rundt i lengden er jeg fornøyd. ;)

    ReplyDelete
  31. Hehehe...knallbra!
    Joda, det pleier som regel å gå bra ;)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...