Sunday, February 19

brus eller menn, og feberfantasier


Enkelte dager så lurer jeg på hva jeg liker best.
Brus eller menn? Menn? Eller brus? Eller brus? Eller menn? Eller brus? 


Uansett, for første gang i historien fikk jeg noe på selveste Valentinsdagen fra kjærligheten i mitt liv. 
En dag vi ikke pleier legge merke til her i huset. 
En dag vi spiser fiskeboller og sovner på sofaen foran TV.

Denne Valentinsdagen derimot, så ligger jeg brennhet - rett og slett GOD DAMN HOT, 
på et svalt og mørkt soverom. Sammen med ingen ringere enn Mr.Feber. 
Jeg vet ikke hvem jeg er, hvor jeg er eller hvor lenge jeg har ligget der. Og jeg begynner å fantasere om at noen skal komme med en bøtte isvann, og dyppe hodet mitt brutalt nedi. 


Det kommer aldri noen for å redde meg med en bøtte isvann. Ingen. Aldri. 

Alt jeg hører er lyden av en flaske som sprettes inne i stua. En glassflaske.
Vent med feiringa...jeg er ikke helt død enda..tenker jeg.
Jeg døser av inn i heten igjen, og begynner å fantasere om at jeg dusjer i brus. 

Neste gang jeg våkner står mannen i mitt liv ved sengekanten, og ser på meg.
Han smiler hemmelighetsfullt. Endelig...drikke.. hvisker jeg, da jeg ser at han holder noe blinkende i hånda. 

You poor poor thing, sier han, finner hånda mi og legger noe lite og skarpt i den :



Jøss. Jeg gir meg over.

Hvordan visste han...?

At det er akkurat det jeg vil.  


YOU MUST BE JOKING ME.

Men du skal ha for at du aldri slutter å overraske,kjære.
Håper den brusen smakte herlig. 

  
Har du menn i ditt liv som faktisk er flinke til å tolke deg og ulike situasjoner riktig? 

51 comments:

  1. Ha ha, har menn som ikke helt tolker sånn som jeg skulle ønske de tolket...
    God bedring -frisk nå, eller?

    ReplyDelete
  2. Hehehe... Det der er ganskes velkjend;) Men så er eg kanskje ikkje alltid like flink å tolka eg heller... Stakkars deg då, det der var jo direkte frekt! Men no må eg gå og spretta colaen i kjøleskapet eg;) Ha ei god veke i vente! Her er det vinterferie på meg og dottera, så skal "roa han heilt ned". Kanskje;)

    ReplyDelete
  3. Finnst det slike menn?? Kvar? Kven? ;)

    ReplyDelete
  4. Tolking nei, her gjeld kun reine ord for pengane! T Y D E L I G. ;)

    ReplyDelete
  5. Han skal jo ha for forsøket!

    ReplyDelete
  6. Jeg har verken brus eller menn. Her er det bare vann, kakao, te og kaffe. Håper du har hatt en fin fastelavensøndag! :-)

    Cecilie

    ReplyDelete
  7. :O))...en får stole på seg selv:O)
    Ha ei god og frisk uke, klem fra mæ;)

    ReplyDelete
  8. Mange års hardt arbeid har forbedret ham, men han foretrekker fortsatt klartekst. Jeg foretrekker selvsagt at han tolker og handler. Men vi er fortsatt gift, da. ;-)

    ReplyDelete
  9. Makan!!!
    Klartekst er som regel best her i heimen. Men han er relativt flink, han skal ha det altså.
    Håper formen er levelig nå!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja,og jeg har ennå ikke funnet ut om dette bare var en feberfantasi..

      Delete
  10. Jepp..han er skummelt flink. Og noen ganger ønsker jeg akkurat det bort ;-)
    Hm..kanskje man ikke blir fornøyd..ever
    Sov bedre uten rare feberdrømmer inatt,da
    Klem

    ReplyDelete
  11. Ønsker jeg noe, må jeg uttrykke meg i klartekst:)
    Denne var frekk, synes jeg, men mannen i ditt liv vet kanskje du drikker bare lettbrus?;)
    God bedring:)
    Trine:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Han vet veldig godt.
      At jeg ALDRI drikker lettbrus.

      ;)

      Delete
  12. Tjohei! Ikke så flink å tolke han på 33. Nesten lettere med han på 1 år ;) God ny uke til deg straks!

    ReplyDelete
  13. Hehe, herlig.
    Håper du snart blir helt frisk og slutter å fantasere om at det skal være så herlig med masse snø... ;-) :-D

    Klem

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det slutter jeg aldri å fantasere om lille Elin.
      Det vet du godt!

      Delete
  14. Flink til å tolke enkelte ting og mindre flink til tolking av andre.

    Håper du er på bedrings vei!

    ReplyDelete
  15. Fantastisk......

    Tror vel min mann er lik Fru Lou sin. Ikke alltid på høyden. ;P

    PS: Jeg har sjelden råd til vin UKA før lønn,men gudskjelov har min mann og jeg lønning med ca 14 dagers mellomrom, så det går ganske så greit rundt. Matkontoen blir fylt opp når jeg er blakk = Sushi til mor likevel! :D

    ReplyDelete
  16. Skrik ut hva du vil ha...
    Da får du det, eller blir bedt om å skaffe det selv.. hehe ;)

    ReplyDelete
  17. Kan styre min begeistring for både brus og menn....og fikser det jeg vil ha selv..
    Ingen å skylde på..desverre.
    Men ellers er jeg veldig for klartekst, tolkninger blir som regel bare tull...

    God bedring!
    ;-)

    ReplyDelete
  18. Jepp han forstår meg ganske godt. Heldigvis ;) Selv om han snakker mann og jeg snakker kvinne ;)

    ReplyDelete
  19. Hahaha!! :-))) Vil gjerne få svar på om det var feberfantasi eller ei når du vet selv.
    Jeg er fæææl til å tolke meg ihjel, og liker aller best klartekst! Min mann tolker svært lite, og må også få ting i klartekst for å forstå. Han er derimot ikke så tydelig i sitt budskap alltid, men kanskje en kasse Cola kan hjelpe?
    God bedring! Kanskje du får nyte snøen i morgen da?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeg er en djevel til å tolke ihjel jeg også.
      Slitsomt i grunnen.

      Delete
  20. Nå er jeg ganske klar i min tale, problemene oppstår egentlig når han prøver å tolke det også.
    Og bommer;-)

    Håper forma er stigende,
    god klem til deg:)

    ReplyDelete
  21. Har funnet ut at det er best å snakke i klartekst, ellers er det rom for å tolke, og det fører til alt mulig rart.

    Men når du ligger der i febersvima, så syns jeg du kan forvente skikkelig oppvartning og alt du måtte ha lyst på.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ja,ikke sant?
      lurer på om han i det hele tatt var der inne.

      hm?

      Delete
  22. Herlig, HERLIG!!! :))
    Fantastiske bilder også <3

    ReplyDelete
  23. Her tolkes det i hele tatt veldig lite, hvis jeg ikke staver i klartekst kan jeg bare glemme det! N.å.t.r.e.n.g.e.r.j.e.g.e.n.k.l.e.m.... Har bare gitt opp å håpe på å slippe, så jeg er blitt en racer på staving! :)

    ReplyDelete
  24. NEI NEI NEI, Ingen tolkinger what so ever, ingen telepati, ingen tankelesing. Jeg MELDER behov. Først som sist!

    På vei til hytta har omgangssyken tatt oss her, og jeg må nok ut og kjøpe cola snart!

    God dag og håper feberen har sluppet taket!

    ReplyDelete
  25. Hahaha, så bra... nesten like håpløs som mannen i huset her;) Han leser ikke tankene mine for å i se det sånn, så her må også ting sis i KLARTEKST:D

    Ha en finfin start på uken!

    ReplyDelete
  26. LOL! Ler så jeg griner!!!!!Menn, altså!

    ReplyDelete
  27. Stakkars deg:)) jeg har opplevd å ligge alene i sengen med feber...hører etter hvert at èn etter èn kommer hjem...der ligger jeg, ingen titter innom meg. Til slutt tar jeg telefonen, sender en sms og spør om noen kan komme ned med et glass vann til meg!!! MAkan!!
    ANg lys og hyller av tre, vi limte tapen med ledlys på innsiden av døren...nedover. Funka som fjell...og det vil jo funke med trehyller også!!! Løp og kjøp:))))

    ReplyDelete
  28. Nå lo jeg godt gitt!

    Mannen i mitt liv sier jeg ikke egner meg for poker. Dvs at jeg er lett å lese.

    Brus? Sjelden.
    Menn? Alltid.


    Men "krya på deg!" WB og god vinterferie!

    ReplyDelete
  29. haha - artig mann :) Men jeg tror han hadde en flaske på lur til deg ;) Og håper du nå er i farta igjen! Ikke gøyalt med feber og syk. Stakkars deg. Skulle gjerne sendt deg et colabrett fra Svinesund, hvis du ikke hadde bodd så himla langt unna...
    Godbedringsklem!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cola på boks er det beste jeg vet mormor!!
      Ikke mulig å få tak i her nå.. sukk.

      Og ja,han er jammen artig.
      Nesten litt for artig;)

      Delete
  30. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  31. Hehehe.. Hvorfor kjenner jeg meg igjen ?
    Gubben er veldig enkel, eller et eller annet. Hver gang jeg spør han om hva han tenker på, så er det enten noe med planker, spiker eller bilolje å gjøre. Hvorfor tenker han ALDRI på noe annet ? eller..

    ReplyDelete
  32. .. Men ellers er han veldig snill og grei :-)

    ReplyDelete
  33. hehe. Synd han var syk først - var han ikke det? Skal ikke si noe om min eks annet enn at han funker bra som eks.

    Og så finnes det noen få som faktisk skjønner meg. Av og til.

    ReplyDelete
  34. lol.. nei. egentlig ikke. XD jeg må være rimelig klar med mine ønsker. men noen ganger, noen få flotte ganger så skjønner han det bare!

    ReplyDelete
  35. Er det mulig? Det var nesten litt på kanten. Noe av det beste jeg vet er cola på glassflaske, og hvis jeg først har begynt å fantasere så er det ingenting som kan stoppe meg. Jeg hadde vært sur i ei uke for den der!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Må alltid ta meg med en klype salt,remember.

      Delete
  36. Håper du har blitt frisk nå da :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det er jeg, det er jo snart helg!
      Igjen!

      Delete
  37. http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/rogaland/jaeren/1.8001604

    jeg bare undres.. og tenker..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...