Friday, March 9

life sucks


Livet er ikke alltid det enkleste, synes jeg.


Jeg synes det kan være ganske rått og brutalt.


Hjerteløst.


Ta bukser, for eksempel.


Hver gang jeg trenger en ny, så ender jeg opp med en ny


til minstebarnet mitt.


Det er enklest slik. Face it.

.

Minstebarnet må bare få seg et nytt, og større skap. 


Og noen får slite videre på de 7 like buksene i de 7 ulike fargene.

De ligger i skapet. 


Hvordan det er med deg?
Er du en buksevenn?
 
Av og til er man bare nødt å stille slike verdensproblemspørsmål..

55 comments:

  1. Nei, det er ikke lett å finne bukse!

    Når man er flat over baken og har fotball-legger så blir den "segga" oppe eller alt for trang over leggene. Uansett blir det feil.
    Egentlig litt rart at jeg ikke bruker mer kjoler når jeg tenker meg om;-)

    Bruker helst skinny-jeans eller dress-bukse.
    Du da?

    Tror det er natta nå,
    klem og fin fredag:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeg har sett deg i bukser Hanne.
      La oss si det slik, klarer ikke se "problemet" :))

      Mitt problem er at de fleste bukser jeg liker fasongen på, dvs nokså tettsittende og smale på leggen - de er for stramme rundt livet. Ikke særlig lekkert.. Men buksene jeg viser her, som jeg alltid ender opp med. De er greie nok. Ikke perfekte, men de går. Skrekken er "konebukser", jeg er ikke kommet helt dit enda..

      Fin fredag Hannevennen min!

      Delete
  2. Bukser, eller klær generelt er jammen ikke enkelt, nei...
    Jeg ender også alltid opp med noe til guttene. For to minutter la jeg inn bestilling på to bukser til hver av de. (I tillegg til en del annet, selvsagt...). For de er selvsagt i desperat mangel på bukser. Eller klær, generelt... Men guttene er jo så fine:) Og da trenger de jo fine klær;) Jeg - derimot - ser ikke særlig bra ut samme hva jeg tar på meg!
    Og er det vanskelig å finne bukser til vanlig, er det iallfall ikke særlig mye enklere å finne en gravidbukse!!! Jeg har tre. En som er fin, men egentlig for liten... En med hull på kneet (og det er ikke meningen at det skal være det..) og en med nesten hull på kneet...:) (Innser at jeg befinner meg mye på gulvet..)

    Når det er sagt, så finnes det jo fine bukser. Om man vil betale litt ekstra:) Til vanlig handler jeg stort sett på Sosophie på Magasin Blå. søstera mi jobber der, så hun plukker ut hva jeg bør kjøpe:) Anbefaler deg en tur inn dit! Mye annet enn bukser som også frister der:)
    Jeg skal iallfall unne meg ei ny bukse eller to når mini er ute:) Men de tre neste månedene får heller tilbringes i joggebukse:)

    Ha en fin fredag! Jeg drømmer om senga allerede. Men det er vel omtrent 15 timer til jeg kan synke ned der igjen:)
    Klem!

    ReplyDelete
  3. Jeg liker ikke å¨kjøpe klær til meg selv i det hele tatt jeg:) Når det gjelder bukser, griper jeg bare fatt i noen dongerybukser fra hengerne på Fretex, prøver...grei nok på og kjøper;) Prioriterer ikke kleskjøp:)
    Jeg har stor mage, så det er vanskelig å finne bukser som ikke lager mørklilla stripe i livet;) Går helst i turbukse i fritida:) Jeg likte godt å kjøpe klær til barna da de var yngre...men nå tar jeg ikke sjansen på det;)
    Ha ei god helg, WB:)

    Trine:)

    ReplyDelete
  4. Bukser er veldig vanskelig. Jeg har helt feil fasong. Sliter videre på noen gode bukser.

    ReplyDelete
  5. Jeg liker ikke å handle klær.
    Jeg må ha bukser.
    Kjole kommer ikke på tale.
    Jeg har endt opp med å bruke klær fra diverse sportslige steder. Stormberg er klar favoritt.
    Jeg har noen få litt finere bukser. De bruker til møter. Eller fint.
    :-)
    Neste gang du handler, kan du handle bukse til meg. Hvis sønnen din ikke trenger flere?
    :-) klem

    ReplyDelete
  6. He,he! Ja, bukser er pyton. Går helst i dongeri, og kjøper gjerne fire av samme, dersom eg finn nokon.
    Livet er enklare når det kjem til kjøp av skjerf ;)

    ReplyDelete
  7. Bukser er det verste jeg kjøper; det skal over ræva og samtidig sitte i midja, ikke enkelt...og jeg går alltid i dongery;)...og der har jeg noen...noen favoritter, andre ikke:O)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dongeri er fint synes jeg.. men fryktelig vanskelig å finne. Enten er de for lave i livet eller for vide i lårene. Og ALLTID for lange (jeg er kort).
      På nestsiste bilde ser du 2 av mine (Bik Bok). Samme merke..der har du meg. Finner jeg et merke/type jeg liker, så blir det nesten alltid bare det -slik at jeg slipper den der jakten.. Av og på med bukser i et trangt prøverom..kjeeeedelig.

      Delete
  8. Ingen buksevenn!!!
    Ender oftest også opp med enten ei bukse/klær til minsten, eller at jeg går tomhendt hjem.
    Syns rumpa uansett blir låvedør, og da ender det med at jeg alltid går meg en lang overdel..så forsåvidt kan buksa være så stygg som bare det (så lenge rumpa skjules..haha).
    Ikke funnet et merke jeg ELSKER, og jeg bruker bare jeans..så et favorittmerke hadde vært gull. Tips? Tips til bukse som sitter fint på ei rumpe som er nokså bred/flat, med tynne smale legger?????

    God helg!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Veldig nøye på bakdelen jeg også.Bakdelen kan jo bli en fordel, med de rette tricksa:)Lommene må ikke være verken for store eller for små. Det har nemlig alt å si!
      Du finner, naturlig nok ikke så mange tips hos meg:) Men jeg liker buksene på BIK BOK (se nestsiste bilde), og så har jeg en stor favoritt..en i mørk dongeri som er veldig høy og tettsittende i livet, den dekker hele magen, sitter veldig fint. Men den er kjøpt i UK..

      happy weekend beautiful.

      Delete
  9. ..men, er det ikke rart at så mange av oss sliter med å finne bukser, samtidig som jeg ofte tenker at alle andre har så FINE bukser? Driver vi med en form for selvbedrag, og rett og slett ser bedre ut enn vi tror selv???
    (Det er fredag, lov å være optimist..hehe)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vet ikke. Jeg har ihvertfall et speil der jeg alltid ser fin ut i buksene mine:) Kan det være fordi speilet "skjærer meg av" på helt riktig sted?
      Det gjelder å finne riktig speil vennen..

      :)

      Delete
  10. Bukser er en dyd av nødvendighet. Ikke enkelt å finne, men er heldig noen ganger ;)
    Ser ikke spesielt fresht ut med genser på beina i alle fall ;)
    Klæm

    ReplyDelete
  11. Har det akkurat som deg! Bukser er det verste og jeg ender alltid opp med å kjøpe til åtteåringen i stedet. For å ikke komme tomhendt hjem så blir det en truse til meg, da. Fin fredag!

    ReplyDelete
  12. Dongeri med stretch!!! Blant folk, og joggebukser hjemme. Jepp, viktig med variasjon. Og det har blitt mye lettere å få tak i bukser nå som jeg har oppdaget at de kan legges opp uten å SY! DET burde du prøve. Er sånn greie man stryker på i bretten, kan sikkert finne ut hva det heter om du er interessert.. :-D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aha! Jeg er såpass lat vet du Elin, at jeg legger aldri opp bukser;)
      De er så smale ved leggen..at det egentlig går greit..klumpete, men greit. Ikke så nøye:)

      Delete
  13. Jeg er ikke så glad i å kjøpe bukser ..huff. Men det hender jeg slår til og da kan jeg kjøpe 3 i slengen . Men da har jeg en veldig god kles dag ! ;)
    Hender at buksene krymper i skapet ;)

    God helg !

    ReplyDelete
  14. Jeans er favoritten, men fysj så vanskelig å finne en som sitter riktig på de rette stedene. Jeg har 1 favorittbukse - kjøpt i København.
    Den er nå nærmest utslitt så jeg måå ut å finne ny. Kjipt!!
    Dermed blir det mye tights om dagen. Den sitter som den skal overalt;)) haha

    Ønsker deg en fantastisk helg gode du:))
    Klem fra meg

    ReplyDelete
  15. Liam har alt og jeg sliter hver dag med hva jeg skal ha på... lettere og kjekkere å kjøpe til ham <3 pussig det der med tanke på at jeg jobber i klesbutikk...

    God helg til dere :)

    ReplyDelete
  16. Jeg handler altfor lite til meg selv. Har ingen andre å handle til heller, men det blir bare ikke til at jeg går i butikken før jeg faktisk ikke har noe annet å gå i. Så lite handler jeg faktisk at jeg trasker i butikken med ting med hull i osv. Jeg kaster gjerne skoene på vei ut av butikken når jeg har kjøpt nye.

    Det er litt pinlig, men jeg gidder bare ikke handle...

    Allikevel påstår flere mennesker jeg kjenner at jeg er velkledd. Kjedelig og sort syns jeg... Det er kanskje det samme?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeg kan også gjerne slite ting helt ut..No probs.
      Kjekt å få høre at man er velkledd vel.. Velkledd sort. ikke alle som passer sort like godt..

      Delete
  17. Nei eg e absolutt ingen buksevenn, har 2 forskjellige modeller i 2 farger hver, toppers det for meg, holde lenge;-)
    Men en lysestake venn det e eg, der har du meg!
    klem skjønna:-)

    ReplyDelete
  18. Ikke så voldsomt buksevenn, men må jo ha det... likte buksene bedre før. Kanskje det har skjedd noe med kroppen??? Ja det har det nok. Proporsjonene er ikke de samme som før. Selv om beina er like korte!
    Skakke væra lett ass...
    Men jeg er ihvertfall ikke bukseløs :)
    Klem til deg søte WB!

    ReplyDelete
  19. Jepp, hater å kjøpe bukser.
    Jepp, kjøper heller til jentene.
    Nope, finner ikke et superbuksemerke til timeglassfasong.
    Jepp, synes det å kjøpe bikini er hakket verre enn bukser.
    Men, ELSKER å gå i jeans da.......hvorfor må livet være så vanskelig og fullt av problemer?

    God helg, uansett!

    ReplyDelete
  20. Det går mest i mjuke bukser hos meg, slike som passer godt til sofasliting.
    Trikset med "ordentlige" bukser er å finne en god butikk med service, da blir det mye enklere og mindre "traumatisk" affære. Service er alt!

    ReplyDelete
  21. Der traff du spikeren på hovudet. Eg skulle jo avgarde og handla eg i dag, men kom ikkje heilt på kvifor, så då vart eg sitjande heime i staden. Men eg treng absolutt bukser... Har nokon som er for store og nokon som er for små.... Neste veke LYT eg:) Men heldig han guten din då;) God helg fine du! Bukselaus eller ikkje...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Neste uke Kristin..neste uke. Da kjøper du deg ei ny bukse, og legger ut outfit m/passende dikt. Sant?

      klem og god helg!

      Delete
    2. Hehe, sjølvsagt! Berre vent...;)

      Delete
  22. Jeg har blitt en rev på å lappe bukser. Guttene mines Ola-Bukser. Flaks at de synes det er kult. Å finne bukser til meg selv er hard work. Er skjelden så utholdene som jeg vil være. Mn det har jeg blitt NÅ!

    God helg Whitebite!

    ReplyDelete
  23. Gått over på strikk i livet......det er IKKE bra. :/ Satser på å komme pent inn i de buksene som venter i skapet snart. (Altså de passer, men sitter ikke så pent ;P)

    Hedda har jevnt over mye av alt. Så nå er det stopp på klær. Seriøst. ;)

    GOD HELG!!!

    ReplyDelete
  24. Takk for fine ord ♥

    Panelen er vanlig faspanel i gran, altså ekte treverk, satt opp bord for bord. Av svigerfar. Og grunnet, av Mannen. Før jeg malte to strøk. Easypeasy jobb for meg. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Stemmer ja. Det er faspanel jeg helst vil ha, og helst i ekte bord.. Nydelig! elsker panel..(vi renoverer kjelleren..)

      Delete
  25. Åh jeg elsker bukser! Men kun en sort! Ballongbukser/haremsbukser.... så om du tror det er vanskelig å finne bukser for MEG så har du helt rett!
    Jeg bruker bukser under kjoler også Jeg... love it!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukser er fint når man finner den rette!
      Jeg er ikke en kjoletype lengre..
      Har hatt haremsbukse en gang jeg også, arvet fra storesøs en gang på tidlig 90-tallet. Det var tider.. :)

      Delete
  26. En gang prøvde jeg 37 jeans i en og samme butikk. Og gikk uten å kjøpe. Idag har jeg på meg kjole. Har nok litt rar kropp ja. Ungene vokser så fort at de har ikke så mye klær de heller ! Alt jeg kjøpte i fjor høst er for smått. Så må prøve få fylt opp litt i skapene deres igjen, ble veldig tomt når jeg rydda sist! Men liker handle til ungene. Får dårlig samvittighet når jeg kjøper noe til meg sjøl. Sånn er det bare. Og vanskelig å finne noe som passer ja.

    ReplyDelete
  27. Uff, verste sort å prøve bukser. Korte bein og brei over baken. Haaater det. Favorittbuksene mine er sånne trange dongri med litt stretch, og er jo da avhengig av noe som dekker baken jeg og, og beina virker jo ikke akkurat lengre. Jodaså...
    Favoritter: Abercrombie, men de får jeg ikke tak i her hjemme, så best jeg ikke sliter de ut. Har forresten nettopp funnet meg en som er i ferd med å bli favoritt, for den er litt høy i livet, så jegfår puttet magen nedi... hihihi...og merket er Saint tropez. Blir ikke til at jeg ender opp med klær til ungene lenger, for nå vet de visst best selv...
    PS: Liker godt å reflektere over, og sette ord på slike verdensproblemspørsmål jeg :-)
    Klem i natten <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Er buksene fra St.Tropez fine altså?
      Elsker merket! Nesten alle bluser og gensre jeg har er i det merket..

      Delete
  28. Hahaha, du er berre så fin :) Eg HATER å prøva bukser!! Av den enkle grunn at eg har skikkelig store rompa og schvææære lår, og eg vil ha bukser som gjer meg høg (det er eg forsåvidt alt)og slank, med smale hofter, spenstige lår og sprett rumpa. Eg trur kanskje at Harry Potter hadde vore den beste til å hjelpa meg med slike bukser... Har ikkje funne dei i butikken enno i alle fall :)

    Klem Eli

    ReplyDelete
    Replies
    1. Litt magi hadde vært greit, både i den ene og den andre situasjonen:)
      (den andre heter: bikini)

      Delete
  29. Jeg er definitivt et buksemenneske. Jeg har fem bukser, og den ene av dem har jeg på meg nå.

    Cecilie

    ReplyDelete
  30. Det er så mye lettere å finne klær til disse små, ja. Alt kler jo dem, stort sett.
    Jeg er mest glad i kjoler/tunika, med tights under. Måtte den moten aldri gå over!!! Men bukse iblant er ok. Jeg er skikkelig sær på hvordan buksene skal sitte, så det er ingen enkel jobb å finne de riktige.

    ReplyDelete
  31. Dette er en lidelse vi mamma'r har desverre...
    Rart hvordan det fylles opp i ungenes klesskap!!
    Og her forsvinner det faktisk av mitt med det samme... snuppa har blitt stor og stjeler mammas klær!!:/
    Men akkurat det er vel kanskje bare litt kult?
    Jeg mener snuppa på 13 år-og-jeg-er-skikkelig-fjortis-alder syns at mamma er KUL, hehe:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det er kult Line!
      Fjortis-stil er bedre enn konestyle, spør du meg!

      Jeg tar det alltid som et kompliment når jenta mi (17) spør om å få låne klesplagg av meg.. (hun er nemlig kresen på klærne)

      Delete
  32. Jeg er ingen buksevenn, snarere en bukseuvenn. Det er det verste jeg kjøper (nest etter bh-er, bah!).
    Og ja, det er definitivt sånn at det er lettere å handle til ungene når man egentlig skal ha noe selv.

    ReplyDelete
  33. Dette var en fornøyelig diskusjon å lese..legger meg til som følger på den fine bloggen fin og venter på flere artige debatter ; ) bukser e et kapittel for seg selv..og iallfall no 8 uker etter fødsel..skrekk og gru.

    Finfin lørdagskveld videre, med eller uten bukse.

    ReplyDelete
  34. Ja oh mai gadd, her tar du faktisk opp et stort problem damen!
    Man skal ikke bagatellisere bukseproblematikk.
    Ender også som regel opp med å kjøpe til ungene når jeg er på handletur.
    Og så har jeg ca to bukser selv, som jeg liker å gå med. Dongeri. Den ene er fra New Yorker (Amisu er merket) og den andre er en True Religion-bukse som jeg kom over helt ny på Fretex. Kanskje jeg skal prøve BikBok neste gang? Aldri tenkt på det faktisk.

    ReplyDelete
  35. Hahahaha, så fin du er... :D den stabelen med like bukser, men med ulike farger... men igjen, så gjør jeg som deg... ender på barneavdelingen når jeg egentlig er på klesjakt til meg selv... men tror det har med at det er mye enklere å finne klær til lillefot, str 116 - tar den... jeg må prøve og prøve... sååå kjedelig! Så blir det vel sånn da, at når vi endelig finner noe som passer, ja så tar vi 7 stk av den, i ulike farger :)

    ReplyDelete
  36. Ungene har mange bukser. Men de slites på knærne! Mine bukser slites ikke. Men de krymper, synes jeg.

    ReplyDelete
  37. Luksusproblemer er fine problemer :)

    ReplyDelete
  38. Jeg er en skikkelig en-bukse-bruker! Jeg sliter ut yndlingsbuksa til den ikke kan brukes blandt folk lengre... Da må jeg nemlig prioritere bukse til meg framfor barna, for det ville jo vært i overkant dumt å bli helt bukseløs... Men både på bukse-området og alle andre områder i livet blir det barna som går først og får først!!

    ReplyDelete
  39. Tights. Jeg liker tights! Med vid, lang topp til. Og joggebukse.. Det liker jeg. Best av alt.

    ReplyDelete
  40. Jeg hater bukser...går helst uten. Går bare i t-skjorte og sokker. Fått en del skeive blikk opp igjennom...kan ikke forstå det.

    Du skulle blitt med på bloggtreff. Du kan jo være støttekontakten min. ;)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...