Tuesday, March 13

uten å slite


Når en blogger blir forfatter.


Må man finne seg i den råeste latter.


Man må tåle at noen undrer på


Hvorfor coveret ble valgt rosa, fremfor en fin og dus blå.


Det er det ingen som noensinne får vite.


For i den her forfattertoppen finnes det heller lite.


Men det ble iallefall 750 sider.
Helt uten å slite.

☆  

Elsker du bloggen din nok til å kunne ha gjort den om til bok?

Vil du gjøre det samme, så er det gjort på et blunk HERTakk til deg Tovepia for tips! 
Jeg ELSKER bloggbøkene mine, til tross for et noe vel klissete omslag.

59 comments:

  1. Herlig WB, og nei, jeg elsker ikke bloggen min nok til å lage bøker av den;)
    Ha ein strålande dag:)
    Trine:)

    ReplyDelete
  2. Jeg synes det var veldig stas da år 1 (2010) kom i posten. Men jeg har ikke bestilt 2011 enda, men det skal jeg selvsagt gjøre. Jeg har ikke "klissete" omslag.

    ReplyDelete
  3. Elsker og elsker... Men dette er noe jeg har tenkt lenge på at jeg skal gjøre! Så en dag skjer det nok... :o)

    ReplyDelete
  4. Den fikk jeg lyst til å kjøpe av deg. Men min egen? Tja.... Kan man ta utdrag av den eller kommer alt med?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeg ville absolutt kjøpt min egen, altså ikke min - men din hvis jeg var deg:) Tenk for en minnebok du ville fått!
      Du kan styre litt hva som skal komme med ja. Med eller uten kommentarer, autentisk eller sammendratt.

      WB:)

      Delete
  5. En genial ide!! Det tror jeg jammen meg jeg også skal gjøre, når jeg har litt flere innlegg kanskje :)
    Er jo herlig å få alle innleggene i en og samme bok, mange gode minner :)
    Kommer kommentarene også med?
    Ha en fin onsdag, klem fra Ella

    ReplyDelete
  6. Ja, dette må jeg helt klart få surret meg til å gjøre - jeg har tenkt på det flere ganger :) Takk for påminnelsen! Bøkene dine ser veldig fine ut, spør du meg.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Om enn ikke særlig tiltalende utenpå (måtte velge bilde fra ett av de første innleggene, og det var andre lignende restriksjoner å forholde seg til) så er det innholdet som er viktigst. Få det lagret. Var en lettelse å få det gjort. For hvordan tar man backup ellers? Ukjent for meg..

      WB:)

      Delete
  7. KULT:)
    Det er absolutt noe jeg kunne tenkt meg ja!!

    Ha en fin fin dag ♥

    ReplyDelete
  8. Fine bøker!

    Skulle jeg gjort det samme?
    ...
    Vet ikke...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det synes jeg du absolutt burde!

      WB

      Delete
  9. Kult :-) Jeg har tenkt tanken, men nei...
    Ha en fin dag. Venter spent på ny tegning :-)
    Klem

    ReplyDelete
  10. Jeg har veldig lyst å lage bok av bloggen min. Har ganske enkelt lyst å lage bok. Så når jeg allerede har noen skriverier så synes jeg at det i grunn er logisk og enkelt å slenge bloggen mellom to permer. På den måten virker det i til og med noenlunde realistisk at jeg skal få noe eget i en bok...

    Bøkene dine så veldig tiltalende ut (750 sider!!- wow), men stusset litt over coveret, ja. Men litt kliss skader aldri :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jada,det coveret var litt sjokk da jeg fikk se bøkene "live", såvidt jeg husker så var det ingen fine/ensfargede (som er mer min stil) cover å velge i. Uansett,det betyr ikke så mye. De skal ikke ligge fremme i stua:) Det er innholdet som betyr noe. For meg:)


      WB

      Delete
  11. Ja, jeg elsker den så absolutt nok til å gjøre det. Man bør jo være stolt av det man lager, selv om noen innlegg helt klart er bedre enn andre. Lurer på om jeg må høre med min nerdete mann ang blogg til bok, for vi bruker jo hverken blogger, wordpress eller typepad. Ha en fin onsdag! Ser ut til at de har gjort en bra jobb med å gjøre bloggen om til bok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Med dine bilder Johanne, så er bloggbok bare et must!
      Og da ville jeg valgt stort format på bildene. Selv måtte jeg ta noen kjipe valg, enten bilder i stort format (som på bloggen) eller flest mulig sider, og dermed mindre format.. Valgte det siste pga pris og for å få mest mulig inn i bøkene. Tanken bak bøkene er mest for å få bloggen lagret i tilfelle den bare skulle forsvinne en vakker dag.. En skrekktanke jeg har hatt!

      WB:)

      Delete
  12. Dette er ein super ide. Men eg trur eg vert kjempeflau av å lese bloggen min i bokform. Men kanskje ein gong dersom eg startar ein ny og seriøs blogg, ha, ha,..
    Har du med alle kommentarane i boka også? Veit at ein kan gjere nokre valg der.
    A little bit pink må vel du også få vere, av og til :) eller er det fordi du eigentleg er rosablogger? ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bingo Shy.
      BUSTED!!
      Det er det jeg egentlig er..

      Flau og avslørt WB:)

      Delete
  13. Har gjort det samme jeg også (dog uten rosa omslag ;))
    Hvorfor skal man ikke lage seg en bok og ha det for ettertiden?? Jeg legger så mye arbeid i bloggen at dette vil jeg ha å sitte og humre over på aldersheimen om noen år ;)
    Klæm

    ReplyDelete
  14. Jeg gjorde for 2010 og har planer om a fa det gjort for 2011. Det er faktisk artig a bla seg tilbake og humre over hva vi gjorde/tenkte/lagde en gang i tiden... Men rosa blir den ikke.

    ReplyDelete
  15. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  16. Har tenkt tanken før... etter tips fra Tovepia.. men nå - trur jeg jamentemæ at jeg gjør det! Årets bursdagsgave til meg sjøl! Genialt!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Du har all grunn til å gjøre det mormor, tenk så artig å vise frem den fine bloggen din, og hente bøkene frem på dine eldre dager!
      WB:)

      Delete
    2. og ja - jeg er i gang! Skal bare redigere litt hist og pist, så blir det min første bokutgivelse! Og så enkelt så selv mormor greier jo :)

      Delete
  17. For en fin blogg du har!!:) Likte svært godt måten du skriver på så jeg forstår godt at du ville lage bok av den:)

    Ha en fin dag!

    ReplyDelete
  18. Disse så superfine ut. Akkurat som en "liten" eventyrbok:)
    Har tenkt på å gjøre det samme, men er fortsatt i tenkeboksen:))
    God onsdag og midtuke.
    Klemz

    ReplyDelete
  19. Det er kanskje noe å tenke på på et senere tidspunkt, men foreløpig er jeg en for fersk blogger til at jeg vil foreta meg noe slikt. Bloggbøker hadde vært fint å gi til mennesker jeg kjenner som ikke er så aktive på Internett. Jeg er også nysgjerrig på om kommentarene også kommer med i bøkene.

    Cecilie

    ReplyDelete
    Replies
    1. Man kan velge om kommentarene skal komme med. Jeg hadde veldig lyst, men pga tidvis høyt antall kommentarer så måtte jeg velge det bort da det hadde tatt all plass i bøkenene. Jeg valgte derfor å istedet ha flest mulig innlegg i bøkene. Ville blitt fryktelig dyrt med kommentarsider i tillegg.

      WB

      Delete
  20. Tror faktisk jeg må putte min i bok, for jeg har jo hele oppveksten til Thea dag for dag ... MED humor :P

    ReplyDelete
  21. Boka di ble veldig fin! Ros til deg.

    Å lage bok av blogg er nok bare en drøm for meg.

    ReplyDelete
  22. Så gøy å lage bloggen om til bok!
    Da får man jo se at man har forfattet ganske så mye!
    Kanskje en idé å gjøre, ja. Dine bøker ser jo kjempeproffe ut! :)
    Og morsomt dikt!

    ReplyDelete
  23. Å, så utrolig delikant og fint det ble!

    Det snopebildet hadde jeg som FB-brukerbilde i gamle dager. :)

    ReplyDelete
  24. Wow, så kjempe lurt! Det må jo absolutt vurderast :)

    Klem Eli

    ReplyDelete
  25. Kjempegøy.
    Testet ut, fulgte linken din. Jammen meg ser man hva som i etterkant er lesbart eller bare fjas..var mye fjas hos meg! Men kjekk minnebok/dagbok, for en som ellers ikke skriver dagbok. Gleder meg til å få mine i posten. Tok det lang tid?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ca 2 uker, hvis jeg ikke husker feil.
      og du.. fjas er stas! husk det!

      :)

      Delete
  26. Har sett flere andre har gjort det samme, og har tenkt på det samme sjøl. Ikke dumt å samle det innafor noen permer. Men frykter at min blir på maaange bind...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sikkert en hel bokhyllerad Pia.
      Fordelen er at du får alle i samme farge, så slipper du fargesortere.

      :)

      Delete
  27. Visste ikke at det gikk an en gang jeg. :-)
    Om jeg kunne gjort det med min blogg? Tror jeg ikke.

    ReplyDelete
  28. Huff, det hadde blitt en deprimerende bok og helt klart IKKE 750 sider!

    Så veldig søtt ut, men helt klart ikke for meg. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Må bare presisere igjen at det COVERET ikke er helt meg. Ikke meg i det hele tatt. Men det beste av dem de hadde. Dessuten skal de ligge i en skuff.

      Ikke for deg? Sikker?

      Delete
  29. Så utrolig tøft:D Men det blir nok ikke noen bok ut av bloggen min nei;)
    Rosa er dessuten fiint;D

    Ha en finfin onsdagskveld!

    ReplyDelete
  30. Men så er jo du (heldigvis) publisert forfatter hver gang du lager et nytt innlegg, og det er jeg så glad for! Nydelige bøker, akkurat passe rosa ;)

    ReplyDelete
  31. Jeg har laget bloggbok jeg også:) Eller - strengt talt så var vel min et hefte og ikke en bok, for jeg brukte kun innleggene fra sommerferien. Men gøy å kunne gjøre ja.
    Rosa altså, de hadde ikke hvitt;)

    God kveld og god klem,
    Hanne:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. De hadde ikke hvitt..
      Gøy med feriehefter også vel!
      Nå må jeg bare komme i gang med fotobøkene jeg har planlagt i flere år..
      Nattinatt Hanne!

      Delete
  32. Har en plan om årsbok, jeg også. Har bare ikke kommet meg til det enda... Det er jo en kjekk minnebok, selv om ikke alle minner kommer inn i den. Og så treige som vi er til å fremkalle bilder/lage fotobøker, så er det jo en liten del bilder i ei bloggbok ihvertfall.

    Og du, jeg liker klissete omslag ;o)

    ReplyDelete
  33. Woooops. Og... DER, har jeg bestilt til meg selv også...
    Har prøvd før på en annen side, men der kom jeg helt til bestilling før noe gikk galt. Håper det funker nå. Det virket så alt for lett. Jeg fikk nå iallefall trykka av på noe gråaktig cover. Spennende!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Du fikk det nok til!
      Selv brukte jeg ca 5 min:)

      Delete
  34. Åja, der minte du meg på noe. Takk!

    ReplyDelete
  35. Jeg klikket meg i vei..og det ser jo veldig fint ut! Tror nok jeg også hiver meg på.
    :-) om få timer er det helg,håper den blir god :-)
    Klem herfra

    ReplyDelete
  36. Wow! Stilig :)
    Beklager sen reaksjon, tankene mine er helt ut i stratosfæren for tiden... Jeg visste det var noen jeg hadde glemt å besøke (mange faktisk..... huff..)

    Egen bok? Vet ikke, ikke hvert år iallfall. Måtte blitt noe av det beste av det beste hehehe ;)

    ReplyDelete
  37. Så fine bøker! Dette hadde nok blitt ein hit om du masseproduserte;) Kva kosta dei sånn i NOK til saman? Vart det mykje i frakt/toll? Frista veldig, for eg også har vore redd for at alt brått skal forsvinna. Bortsett frå enkelte dikt som jo faktisk allereie er blitt bok, ligg dei fleste berre på nettet. Så skal absolutt vurdera dette!! Takk for tips, og ha ei nydeleg helg fine WB :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ble ikke så mye i frakt, og bøker er alltid tollfritt.
      Det ble rundt tusen kroner for disse to bøkene. Virker kanskje dyrt, men det er som sagt mange sider som strekker seg over 1.5 år. Bruker mye bilder i bloggen min, noe som også bidrar til å øke sidetall!
      Ville absolutt gjort deg hvis jeg var deg Kristin!
      Fin helg videre til deg også:)

      Delete
  38. Elsker og elsker? Den er iallefall blitt et oppslagsverk for meg selv for å huske gode og mindre gode ting jeg har gjort med forskjellige håndarbeider. I tillegg er den blitt et positivt redskap for å holde humøret oppe! Bok blir det, definitivt om enn med en annen farge! Man må jo få lov å velge den fargen man vil vel?

    ReplyDelete
  39. Tusen takk for et supert tips! Sånn vil jeg også gjøre. Hva koster en slik bok da tro?

    God lørdagskveld der sørvest. Her blåser det bikkjer og katter...

    ReplyDelete
  40. Dette har eg og lurt på å gjere, må virkeleg sjekke det ut!

    Eg kan godt lage ei slik lue til deg:) Sitt faktisk med eit innlegg om den (++) no hihi. Kor gamal er guten dit? Har du ca mål kanskje? Lurer på om eg skal legge ut i Epla butikken eller om eg skal spare opp til stand til hausten...

    Ha ein fin dag! Håper det ikkje er slik ein vinter som har kome her hos deg.

    Klem Marianne

    ReplyDelete
  41. Så tøfft! Det vil jeg lage! :) Tusen takk for tips!

    ReplyDelete
  42. Lyst på, men synes det har vært dyrt... :/

    Grattis som forfatter! :D

    ReplyDelete
  43. haha så stilig og smart!!! :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...