Thursday, April 5

back&alive


Wohoo, jeg overlevde!
Og det synes jeg er flott, selv om du kanskje sukker,
 og tenker not.



Ifølge The murder map har jeg nemlig vært veldig veldig heldig.



Takk for turen jenter!
The conclusion..

London er mer folksomt enn jeg husket
London er en meget urban, travel og trafikkert by
☆ London inneholder mange kjekkaser som sjekker opp 17-årige døtre på en meget direkte måte
London redder seg ved å ha store grønne parker sentralt plassert 
London har glemt å oppdatere seg på vannkranefronten (skolding er ennå hot i denne byen)
 Londons berømte Madame Tussaud gir deg faktisk enda lengre kø å stå i dersom man bestiller dyre Vip-bill på forhånd
 London gir deg mange gode musikkopplevelser (dersom du liker techno) og ikke minst musicalopplevelser
Londons taxier er uberkule 
 London vil aldri bli en favorittby for meg i UK, det er og blir York
☆ London gjør deg blakk og sliten, men lykkelig.

☆ 
Har du et forhold til London?
Takk for alle bursdagshilsener fra dere, mine dyrebare. I heart you guys.

52 comments:

  1. London er en vakker by, men jeg har ikke sett så mye av den da jeg bare har vært der en gang. Likte den billige klesbutikken, Walmart? Husker ikke navnet hehe :)

    Velkommen hjem, i live ;)

    ReplyDelete
  2. Har aldri vært i London. Vil til London...

    ReplyDelete
  3. Herlig at du er bæck!
    Jo - vært i London en gang. Too much folk.
    Vært i York en gang - MÅ tilbake!!!

    God påske!

    ReplyDelete
  4. Eg er svært glad for at du øvelevde, og er tilbake!
    Eg har aldri vært i London men eg har skrekkelig lyst, må berre nett venta til ungane har slutta å tømma lommeboka og kjøleskapet mitt konstant
    Ha ein finfin påske Wb :-)

    ReplyDelete
  5. Velkommen hjem søte, glad du overlevde.
    (og nå ser jeg jo at flyturen og kapring ikke var den største frykten;)
    Ikke vært i London, men kunne godt tenke meg en tur. Men aller helst litt lenger nord - du vet:D

    (merkelig med det kartet - "none" er en godt representert måte å bli drept på... noe jeg ikke forstår???)

    Fin torsdag og god påske,
    varm klem:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. "None" betyr ingen bruk av våpen ved drapet! (tror jeg..)Det kartet gir meg frysninger, og det var godt jeg ikke fant det før etter turen..
      Litt lenger nord ja..mener du York? husker ikke (her snakker vi dårlig hukommelse vet du..)
      God skjærtorsdag Hannevennen!

      Delete
    2. Whitby er fint, var der da jeg og samboeren ferierte sammen for første gang.. Romantisk..Kysten er fin.. Ja, jeg elsker visst alle steder i Yorkshire..:)

      Delete
  6. Velkommen att du!
    Heldige meg, kan skryte av at eg har vore i London, i november i fjor.
    Ser på bilda at du har hatt mykje av det same programmet som vi hadde.
    Hektisk, treng meir enn 4 dagar for å rekke over alt ein vil. Vil gjerne tilbake.
    Og, - ha ei riktig god påske!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 4 dager er altfor lite, enig!
      God påske, men vi snakkes jo på WF:)

      Delete
  7. Godt å ha deg tilbake-!!
    Jeg har vært i London et par ganger, men da var jeg sånn ca 17 år (men registrerte ikke påtrengende mengder med kjekkaser, det må jeg tilstå.. ;))

    Ellers: fy søren for et kart - og hei og hopp for påsken 2012. Gode dager til deg og dine :)

    ReplyDelete
  8. Welcome back! Kjekt å ha deg her igjen :) Eg har aldri vore i London, men ein dag er det vel min tur også. Eg har ikkje berre armband med sculls på - eg har kjøpt ein kanontøffe genser med scull på også, må sjå om eg ikkje kan presentera den i eit innlegg snart ;) Dessutan har eg fått lugg - så om du ikkje kjenner meg att på Rema no så er det fordi eg er mørk og mystisk MED lugg.

    Fortsatt god påske og gratulerer med overstått bursdag finaste fine WB!

    Klem ELi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takk Eli!
      Så da et jeg hva jeg skal se etter på Remaen nå, lugg og sculls!
      Gode påskedager videre!

      Delete
  9. Godt du overlevde turen;) lenge siden jeg har vært der, og for meg er London bare en shoppingby...ikke noe annet forhold til byen..York har jeg hørt mye vakkert om, ikke vært der..
    Jeg har snødd hjem fra hytta..og det snør og snør..
    Kos dæ videre, denne påska, klem fra mæ;)

    ReplyDelete
  10. London? :-? :-D

    Gratulerer med bursdagen som jeg ikke har fått med meg før nå. ♥

    ReplyDelete
  11. Jeg kjenner London fra barneøyne - historisk, altså. Det er sikkert en helt annen by nå.

    Gratulerer med dagen på etterskudd og fortsatt god påske!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takk, og god påske til deg også!

      Delete
  12. London er fin og grei, men det er klart at York har mye mer personlighet! Et eller annet år skal vi ta campingvognen med oss på ferie til Storbritannia, og da står i alle fall York mye høyere oppe på listen enn London. Men for en helg, så...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vi ferierer alltid i nord av England (Yorkshire), hvor samboeren er fra. Nabolandet, Skottland er også en stor feriefavoritt..anbefales! Det er de mindre byene, og landsbygda i UK som er mest sjarmerende synes jeg..Synes også at "folket" oppe i nord er mye vennligere også (Londorne er vel møkkalei alle turistene?)! I år skal vi feriere i Durham..

      Delete
  13. Å du herlige London....sa alltid mormor.
    London er litt i største laget for meg, litt for mye folk, for mye trafikk..
    Ta meg med til York,du...stoler på deg, den er sikkert fin! Når drar vi?

    Klem!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Du herligga London ja.. haha, ikke et uttrykk jeg bruker, men det er jo et kjent Stavanger-uttrykk.

      Skal ta deg med til York en gang:)

      Delete
  14. Så flott at du har kost deg i London! Borte bra, men hjemme best :)
    Godt du kom vel hjem igjen.
    Liker Storbritannia og briter. De er som regel varme og imøtekommende.( Har en skotsk svigersønn :)
    London er en deilig storby, men York er jo helt spesiell.

    ReplyDelete
    Replies
    1. briter er fine folk, innerst inne:)

      Delete
  15. Velkommen tilbake.

    Kult kart!
    Finnes det overalt eller bare der det er ekstremt mye drap, som i LONDON?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tror akkurat det kartet kun finnes for London..

      Delete
  16. London er ok... men må si at York er en flott by:):)
    Jeg heller nok mer mot Irland i UK jeg da. Elsker det landet...;)
    God påske.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Skulle gjerne besøkt Irland! Aldri vært der.. tror jeg ville falt pladask..
      God påske!

      Delete
  17. Godt å ha deg tilbake!
    Ser du fikk med deg det vi tenkte få med oss den gangen vi var der. Men York enda bedre altså ? Flere som sier det...

    God påske til deg søte Whitebite !<3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elsker York, så ja -for meg er det en bedre by. Men det kommer jo helt an på hva man ser etter!
      God tur sørover og god påske, klem:)

      Delete
  18. Grattis med vel overstått, WB.

    Og god påske, med Elisabethklem på.

    ReplyDelete
  19. Godt å ha deg tilbake! Ingen andre som liker Draw ser du :-) London blir bare bedre og bedre, synes jeg. Nå har jeg vært der tre ganger. Første gang likte jeg meg ikke, og nå vil jeg snart tilbake. Meeen jeg er ikke så veldig bereist, og bør igrunnen heller oppsøke nye plasser, meeen så er jeg så glad i det kjente lizzm...Har ikke hørt andre nevne York, men nå har jeg merket meg det til neste tur skal planlegges.
    Forresten; i desember skal vi på slik mor-døtre-tur til Køben, men kun to generasjoner. Blir kos!
    God påskeklem :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. You and me and draw:)
      London er en så stor og mektig og innholdsrik by, at den krever flere besøk..!
      Liker godt London..liker det urbane..trafikken som flyter på et snodig vis tiltross for hemningsløs kjøring..de røde bussene..shoppinglivet.

      York er noe annet, mer sjarm..koselig og behagelig by, kulturell..passe stor.
      Mødre-døtre-tur til Køben blir nok helt topp! Hadde en tur dit med jenta mi for noen år siden. Elsker Køben.. aiaiai,kunne reist jorda rundt.. Amsterdam er også fint, når jeg tenker meg om..

      Delete
    2. Ps. Min mor og vi tre søstre på Købentur.

      Delete
  20. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  21. Aldri vært i York , men i London, ja.
    Liker byen, er så mye rart der :) Gøy og litt slitsomt ja, riktig :)
    Ang serviset: Serviset er fra TilBords og heter Venice, men jeg lurer på om de har sluttet med det...

    ReplyDelete
  22. Var en helg i London i fjor, og vil veldig gjerne tilbake :)

    Gooood påske! :D

    ReplyDelete
  23. Å så nyyyydelig at du er tilbake. Leeenge siden jeg har vært i London og York, holder definitivt en knapp på York! Har en liten overraskelse til deg på bloggen min i dag, ta en titt da!
    Forstatt god påske til deg og dine!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takk fine, ble hoppende glad! god påske!

      Delete
  24. Så godt at du overlevde!
    London er fin - og dyr, siden det gjerne blir altfor mye shopping... Nok å finne på der - man sitter liksom ikke på hotellrommet der og lurer på hva man skal finne på ;o)

    Har aldri vært i York. Men jeg har vært i Torquay og områdene rundt, og i Poole, og det er steder hvor jeg trivdes veldig godt. Skulle gjerne vært der igjen :o)

    Kos deg videre i påska! Klem :o)

    ReplyDelete
  25. London, kan oppsummeres slik. Shopping, shopping, shopping. Sko, sko, sko. Blakk, blakk. Sliten. Lykkelig, lykkelig lykkelig. Fish & chips.

    ReplyDelete
    Replies
    1. enig,enig,enig!
      og ja fish&ships er vel det beste London/Uk kan by på av mat!

      Delete
  26. Jeg har aldri vært der, men det ser virkelig ut som det er verd å gi den ett besøk :)

    ReplyDelete
  27. Gratulerer med dagen veldig på etterskudd! Jeg er veldig glad for at du kom deg helskinnet hjem fra London, spesielt etter å ha sett mordmæppen, jaiks.

    ReplyDelete
  28. Jepp, digger London. Har vært der mange ganger og også vært au pair der. Godt du kom helskinnet fra det da!

    ReplyDelete
  29. Hei:-)

    Jeg vet ikke om noen gode nettbutikker som selger MANO, jeg har kjøpt på Nordisk Rom og jeg er sikker på hun sender:-) Det er bra utvalg der og JA vasen er også fra Khaler og den er s å fin...
    Ny av året og en klar favoritt her:)

    Fin dag til deg.

    Klem T

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...