Thursday, April 12

dagen i dag


Den startet med at noen mistet sin første tann.
Kan du se den?


Jeg tente et lys (for håp og for glede, og for de to som var tilstede)


Jeg satte den daglige bolledeigen


Gjettet en tegning 


Ryddet bort påsken


Leste 4 nye bøker 


Gjorde klar dagens fiskebollemiddag


Tok en runde Rumble 


Svidde kokte grønnsakslunsj til min elskede 


En liten chat på What's App


Og kjørte den stolte, tannløse gutten til skolen. 
Før det bar videre til jobb.

Jøss, alt før jobb - er det mulig? 
Svar: Sikkert, men overhodet ikke for B-mennesker som meg.
  
Når på døgnet har du mest energi
og får noe gjort?

42 comments:

  1. Der ble jeg skikkelig imponert et lite øyeblikk. Og så sukka jeg letta ut:D
    Omtrent på denne tiden av døgnet er jeg mest effektiv.
    Litt synd at resten av familien sover, for ellers hadde helga-vasken vært unnagjort;)

    Og gratulerer til han som har mistet sin første tann, på god vei til å bli kapitalist nå! Husker godt hun som begynte å fundere på om det gikk an å "ta" flere tenner i slengen - for at det skulle bli litt når hun først fikk...

    Takk for at du er du,
    klemklem tilbake:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Når alle de andre sover.. det er da jeg er mest effektiv også..
      Tror det både har noe med at jeg er B-menneske å gjøre og med at jeg jobber best når jeg er alene:)

      Delete
  2. NÅ...Akkurat som "livets små øyeblikk", men nå kan jeg ikke gjøre noe med det, for alle sover.

    Grattis te "tannlause bestefar" så me alltid sa! Spennende å se om tannfeen kommer - hvis dere driver med sånt da!?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh,yes tannfeen har vært her i natt.
      Stas. Godt noen av oss fremdeles bruker mynter.. (barnets far)

      Delete
  3. Gratulerer med den tannløse! Klart tannfeen kommer!

    Jeg er mest effektiv på ettermiddagen , av en eller annen grunn. Det er vel da jeg er nødt til å multitaske og da blir ting gjort. Fint cover du har på iPhonen din da, liker!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeg skulle også ønske jeg var mest effektiv på ettermiddagen.. Men det er jeg sjelden, ihvertfall på ukedagene etter jobb.. (krevende jobb..)
      Kjøpte coveret i London.. .)

      Delete
  4. Tannløse W...gratulerer ...nå har du vel hatt besøk av din første tannfe?
    (Rimte! )
    :-)
    Har absolutt mest energi mellom 9 og 4, etter det daler det dramatisk....og stopper helt opp rundt 8. Flatt batteri, må lades. Det jeg skal ha gjort, bør virkelig ha skjedd innen denne tiden!

    Ha en god helg, søte...
    Tur over fjorden på meg.
    Klem!

    ReplyDelete
  5. Å hoi !
    Det var dama si det ;)
    Gratulerer til den tannløse gutten !!!

    Klem fra Janne som er mest effektiv midt på dagen.

    ReplyDelete
  6. Hehe, det var effektivt ja:)
    Jeg har mest energi på morningen og litt utpå formiddagen...
    Etter det går det i bratt nedoverbakke gitt, hehe:)

    Ha en fin fin dag ♥

    ReplyDelete
  7. Tenner er spennende nok i seg selv det ;)
    He he :) Det er nok ikke sånn hos meg heller.....formiddagen er best, og etterpå går det sin skjeve gang nedover ;)
    Klæm

    ReplyDelete
  8. Du kan definitivt sole deg i min beundring! Jeg får ikke gjort så mye uansett når på dagen det er!
    Kul gutt.Uten tann.
    Klem sørfra.

    ReplyDelete
  9. Det er stas når den første tanna mistes! Og så har du den samme lysestaken som meg, men den har jeg ikke blogga om. God helg!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Stas! (både med tannfelling og lysestaker)

      Delete
  10. Imponerende mye du rakk å gjøre da!
    Når på dagen energien er på topp varierer i grunn veldig. Akkurat i dag er den forduftet også faktisk. Ikke god timing, men den kommer vel tilbake på mandag ;-) God helg!

    ReplyDelete
  11. Ehh! What is Whats App? Kan ikkje like at det er noko eg ikkje veit kva er..;)
    Effektiv på jobb, og skikkeleg lat heime :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. What's App er et gratis chatte-sted..der du kan sende meldinger på samme måte som sms, og bilder/linker/videoer etc. Sparer masse penger! Og det liker vi!
      Du kan laste det ned på appstore..
      Vi spilles?

      Delete
  12. Eg er imponert! Eg fungerer absolutt mest om kvelden, har ekstrem lakenskrekk og angrar like bittert kvar morgon, og har tydeligvis ikkje evnen til å læra av mine egne feil på den fronten. Fredag ettermiddag - som i dag - kan også vera full av energi, nett no bobler det rett og slett! Weh!

    God fredag, nytt favorittdagen!

    Klem Eli

    ReplyDelete
  13. Hei!
    Ble imponert jeg...
    Så effektiv du har vært da!! ;-))
    Rakk litt selv og, i dag vel å merke...
    Men som oftes er vel starten på dagen travel nok?
    Med frokost, tannpuss, klær,
    sko, vask, passe på at skolesekker har rett utstyr osv. *puff*

    Triks for hvordan å miste tann og kanskje?
    Har en som ikke våger å rikke på sine løse....
    Alt er betre en å måtte trekke de, som er siste utvei...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Har vært gjennom utallige ganger der tennene ikke ville ut..selv når de hang kun i en løs tråd..(eldstebarn)-og en etter en måtte trekkes, fordi de nye tennene finner nye veier opp og ut! Gi ham harde epler, tykke brødskiver etc.

      Delete
    2. Prøvd det meste.....
      Men gutten er livredd for tennene sine....
      Blir nok trekking om noen mnd.

      Delete
  14. Jeg så tanna! Hadde på briller da....
    Gosh - så effektiv du er.
    Jeg er mest effektiv sånn seint på kvelden.
    Tror jeg.
    Go' hælj og hils den tannløse! De er så vakre uten tenner. Tenk om voksne hadde vært like søte uten... ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sannheten er den at jeg sover så lenge som mulig på ukedagene, og har en fast prosedyre som må gjennomføres på maks 30 min..før vi må kaste oss i bilen og kjøre til skole og jobb.. Litt sånn pust og pes..og frokosten inntas gjerne på badet, samtidig som man kler på seg.. Er man B-menneske, så er man B-menneske:) (søtt med de tannløse, men jeg synes melketenner er aller søtest!)
      God helg!

      Delete
  15. Den tannlause karen er sikkert kjempesøt :)

    Jeg er så absolutt B-menneske, og nå skulle jeg til å si at jeg er mest effektiv på kvelden. Men så tror jeg at jeg har blitt A-menneske på kveldstid. Så da er effektiviteten heller dårlig uansett tid på døgnet...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehemm..leste nettopp ditt siste innlegg, og da tenkte jeg ikke akkurat "shit,så lite effektiv Hilde er.." -men jeg forstår hva du mener.. fredagskvelden f.eks..da blir jeg også A-menneske på kveldstid, gjesp. Jaja.

      Delete
  16. Før skole? Oi! Jeg er ikke engang våken da. Bortsett fra de gangene jeg er våken hele natten.

    Mitt aktivitetsnivå, avhenger av tid og sted, og hva som har hendt dagen i forveien. Sånn er det med det.

    ReplyDelete
  17. jeg får energikick midt på natten, typ sånt energikick som gir jeg lyst til å rydde ting veeeeldig gjennomført, og så sitter jeg der med alle eiendelene mine spredt ut på gulvet når jeg plutselig blir trøtt. wuuups?

    ellers får jeg også veldig god energi om morgenen når jeg har lagt meg tidlig, men det er skjelden jeg får til for jeg blir skjelden trøtt på kvelden, pluss at den energien ikke alltid er like konstruktiv, hihi.

    fiiine påskepynten! jeg skal pakke vekk min i dag, selv om det bare er tre-fire ting..

    ReplyDelete
  18. Jeg våkner alltid til liv på ettermiddagen/ kvelden. Ikke vet jeg hvorfor, men tror og innbiller meg at jeg er en katt..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvis du er en katt, da er jeg et hamster:)
      (jobber som en gal om natta)

      Delete
  19. Mest energi på ettermiddag og kveld hos meg. Er et skikkelig B-menneske dessverre, Skulle ønske jeg var mer morgen-menneske :)
    Innom for å si takk for at du er med på gavedrysset mitt. Gjør meg glad!
    Ønsker deg en fin lørdagskveld
    Klem Tonje

    ReplyDelete
  20. Hehe,
    mest energi på morgenen. (men liker ikke å stå opp først i helgene)
    Tom for energi når ungene er i seng; da helst sett som sofaslakt...

    ReplyDelete
  21. Jeg har mest energi om morgenen, men jeg er ikke bestandig like flink til å utnytte den. Jeg har ennå til gode å spise frokost på badet.

    Cecilie

    ReplyDelete
    Replies
    1. frokost på badet er undervurdert Cecilie!

      Delete
  22. Definitivt mest energi på kvelden og jeg er sååå glad når jeg treffer likesinnede :-) hvor raus er tannfeen på Byhaugen da? Mandalstannfeen kom med skatter fra sjøen, og ungene håpet på at tennene falt ut på hytta. Etterhvert sluttet de å legge tenner i vann, for de hadde hørt av venninner at tannfeen kom med sedler hvis tanna lå tørt. Jodaså... Ikke så ofte tannfebesøk hos oss lenger. Hvor blir forresten tennene av etterpå da? Min mor tapet de fast i albumet mitt, og der er de fremdeles... :-) ps. Klokka er snart 03.00, så nå tenker jeg du er klar for en ny rumbleomgang med meg!?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ikke så raus tannfe her oppe, det går i et par mynter, en-siffrede..
      Tar vare på alle tennene i et lite skrin eller boks..
      Jeg har alle mine egne melketenner, så det er en tradisjon jeg tar med videre:)

      Now..Rumble on baby.

      Delete
  23. Gratulerer med tannfelling til arvingen.
    Energi? Nei, det har vi IKKE hørt om. :-/

    ReplyDelete
  24. Kjekt med fyrste tann ute! Hugsar eg mista mi fyrste i barnehagen. Akkurat då me hadde eitt minutts stillheit fordi kongen var død (i 91, må det vel ha vore då?). Og det var veldig frustrerande å ikkje kunna sei til nokon med ein gong at eg hadde mista mi fyrste tann!

    Energi har eg vel nesten aldri så mykje av. Er kome inn i ein dårleg sirkel og trenar ikkje noko fysisk. Og då får eg ikkje noko overskot heller. Men kanskje eg har mest energi om eg får teke meg ein middagskvil, og nokon tek seg av ungane etterpå, så eg får rydda litt? :)

    Ha ei god veke! Klem!

    ReplyDelete
  25. Imponert! :)
    Ha en strålende dag...

    ReplyDelete
  26. Jeg har helt klart mest energi på kvelden/ tidlig natt- uten at det betyr at jeg får så mye gjort.. ;) Liker best å sitte å tenke, gruble, sløve eller lese bøker på den tiden. Men, jeg kan også imponere meg selv en tidlig morgenstund, men ser at du går meg en høy gang der. Du har fått unnagjort omtrent en hel dag før dagen helt har startet!? :) WOW

    ReplyDelete
    Replies
    1. ja,Wow ikke sant?
      (hadde det bare vært sant... :)

      Delete
  27. Jeg har absolutt mest energi når jeg sover! ;)
    Håper Storebror vil flytte ned om 1-2 år. Da er han 7 år, og synes kanskje det er deilig med rom i kjelleren...men det er det med brann jeg tenker på. Soverommene i kjelleren er egentlig ikke godkjente som soverom. Selv om det meste er betong og han kan springe rett ut kjellerdøren evt. klemme seg ut et vindu så sliter jeg litt med det. Sånn er det. Hadde ikke hatt problemer med å sove der selv...hehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...