Thursday, April 19

how's it hanging?


Det var den gang i år totusenogfem.
At en liten prins banket på døra til vårt hjem.


 Han forlangte 9 skumgummimadrasser, samt en krone på hodet.


Men fikk nøye seg med husly, opp en trapp og forbi en kommode.


Han hang den lille postkassa si opp.


Men kun en var åpenbart ikke en prins verdig nok


Prinsen ønsket så mye mer enn de hvite veggene kunne fylle opp.


Men husets frue hang aldri opp noe annet


enn langstrakte speil


noen tekster i ramme. 
Og så sa det stopp.

Er du flink til å dekorere veggene dine?
Her kan det ta årevis før noe blir hengt opp noe på veggene, spesielt den hvite høye veggen i trappeoppgangen på bildet. Denne fører opp til barnas rom som ligger i påbygg vi utførte på huset i 2005.  Og jeg synes den er utroooolig vanskelig å henge opp bilder på. Derfor blir den stående tom..

43 comments:

  1. Her kan det ta årevis før ting kommer opp. Vi flyttet for et halvt år siden, og et par malerier henger oppe. Alt annet; i esker. Jadda.

    Fin helg!

    ReplyDelete
  2. Å henge opp noe på veggene er vanskelig uansett, og jeg tror at det er ekstra vanskelig i nye hus med veldig store lyse/hvite flater.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, men jeg synes det kan være like vanskelig på vegger som verken er store eller nye.. Vi har små rom i huset vårt..og for mange bilder kan gjøre rommene rotete og mindre.. Da blir det til at jeg lar være..

      Delete
  3. Jeg har mange bilder! Mye flott! Men klarer ikke å få dem opp på veggen! Er som Åshild skriver - vanskelig med nytt hus med store hvite flater!

    ReplyDelete
  4. Elsker dette innlegget!
    Jeg kjøper rar kunst bare jeg liker. Som jeg henger opp. Nå har jeg ikke plass til mer.
    :-) ha strålende fin uke!

    ReplyDelete
  5. Jeg har billedvegring. Det er gipsveggenes skyld.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ja,hva er det med gipsvegger??
      Håpløst!!

      Delete
  6. jeg tørr ikke lage hull i veggene så jeg er kjempedårlig!

    men i går tok jeg av! jeg hadde kjøpt fire rammer for LENGE siden jeg skulle henge opp, men isteden danderte jeg dem i vinduet og på noen hyller vi har på veggen!

    ReplyDelete
  7. Jeg har bare rare, gamle bilder. Og litt familie. Gamle bilder av de og seff. Ingen hvite flater. Har dekket alle flater med skap i flere varianter. En interiørblogger hadde DØDD om den kom hit, og ikke av gledessjokk kan jeg fortelle deg. :-D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rare gamle bilder er fint da! det har jeg alltid likt..og har selv bildelister med flere gamle bilder i entreen. Dødd du..haha! Å skape sjel og sjarm i et hus er en større kunst enn å henge opp 3 like bilder på en hvit vegg!

      Delete
  8. Jeg er flinkest med speil. Er det eneste jeg har hengt opp her jeg bor nå. De bildene jeg har framme står i hyller.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Speil er lettere å henge opp, har speil flere plasser i huset. Synes speil er dekorativt!

      Delete
  9. Jeg er elendig på å henge opp bilder/ fylle veggen. Digger bilder, og har masse jeg gjerne skulle hatt på veggen, men det skjer bare aldri!? Nå er det godt over et år siden vi tapetserte i stuen- og vi har bare fått hengt opp et bilde. Eller, det vil si- vi har bare fått en spiker i veggen og så skifter jeg på hvilket bilde som får henge fremme. Meget stusselig...

    ReplyDelete
  10. Elendig til å henge opp bilder.
    Har et stort håp om å få tatt noen superfine sort/hvitt bilder og henge opp bare stua blir ferdig:)
    Men vi får se da vøtt. Hvilket år det blir:))
    Riktig flott helg til deg ønskes fra meg:))
    Klem

    ReplyDelete
  11. Her går det i rykk og napp... Men i trappa vår har me bildevegg av familien, og eg elsker den veggen :) Får mykje skryt for den også, så då er eg vel ikkje den einaste.

    Kule bilder du har tatt i dag, spesielt det av prinsen i snekkerbukse og det langstrakte speilet.

    No er det helg, favorittdagen vår er her. 1-2-nyt!

    Klem Eli :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Den veggen elsker jeg også!
      Har såklart lagt merke til den!
      Det nyyyytes..vær du sikker! God helg!

      Delete
  12. Herlig! Skjønner godt at det kan være vanskelig å henge opp bilder når du har det sååååå fint :) Jeg er ikke flink med bilder syns jeg så kan ikke hjælpe deg... Sukk. Og klem :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeg har det dessverre ikke såååå fint mormor!
      Hvorfor tror du jeg nesten bare har zoooma-inn-bilder? :))

      Delete
  13. Lei inn en interiør arkitekt (les: svigermor) til å henge opp de for deg! Da har du (vi) fått opp alle bildene på en eneste kveld :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tror du hun gidder ta slike oppdrag her vestpå altså?
      Heldige du:)

      Delete
    2. Liten smule familieflaks der ja! :)

      Delete
  14. Nope, har ikke fått opp et eneste bilde på vårt tom og lillegulls rom. Har fått opp 5 stk på stua. Litt tomt kan du si ;) Men det blir snart (innbiller jeg meg selv...)!

    ReplyDelete
  15. Her henger det mye rart på veggene, og mer skal det bli når Handyman finner hammeren sin igjen ;)
    Har funnet ut at bildelister er gull verdt ;)
    KLæm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bildelister er genialt! har flere selv..

      Delete
  16. Vi har i grunnen for lite veggplass så her flyttes det konstant rund på bildene og det står alltids noen bilder på gulvet i et hjørne, på vent. Kult stakittgjerde og postkasser. Åtteåringen vår har en rød Bruka postkassa og maser stadig om post. :-)

    ReplyDelete
  17. Det var ikkje mangel på bilete på veggane som slo meg fyrst i dei interiørbileta dine;) Så fint du har det! Eg brukar ofte nokon år på å få bilete opp eg også. (Men har det absolutt ikkje så fint som deg uansett) Likevel, når eg fyrst heng opp nokon, tar eg faktisk fleire i slengen :P

    (I kveld må du sjå på senkveld, då er Frida frå Vaksdal med, ho som er i slekt med ho du jobbar med!)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jepp! vet at Frida kommer, ble fortalt det av tanten! Stas stas!

      Delete
  18. Jeg har 3 bilder. De henger over den nye, svarte skinnsofaen i stuen.

    Cecilie

    ReplyDelete
  19. Det ser bare helt knallfint ut hos deg! Skjønner ekstra godt nå at hvitt piano ble det mest riktige :-))
    Joda, litt bilder på veggene, og da stort sett litografier fra kunstforeningen. På veggene skjer det ikke noen utskifting, for jeg brukte så lang tid på å sette sammen bildene på veggen. Bildelister er jo genialt, men kan ikke ha de store bildene der. Og i stua har jeg en lang innebygd "benk under skråtaket som også fungerer som bilde list. Jodaså... store hvite vegger er skummelt å begi seg hen på. Fint og luftig med store, hvite flater også!
    Ha en fin lørdagskveld <3

    ReplyDelete
  20. Henger opp mye, jeg.
    Og så bytter jeg, og flytter på..

    Og har funnet ut at jeg liker best bilderammer.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bilderammer? er det et annet ord for bildelister? Jeg liker også best bildelister, enklere å skifte ut bildene og gir et penere inntrykk.

      Delete
  21. Synd du ikke kan komme.

    Årstiden gjør at låven er helt uaktuell. Antallet passer bra til spisestua så vi er inne.

    ReplyDelete
  22. Er dritdårlig på å variere dekorasjon og bilder på veggene her i huset. Har arvet flere bilder etter at vi delte barndomshjemmet. Har ikke ork, mot, motivasjon, lyst, guts til å få gjort noe med dem. Enda. Hverken med kunsten eller kassene med ting. Det må bare vente. Til jeg blir klar. En dag.

    God søndag, kjære du.

    ReplyDelete
  23. Hihi, fine innlegget! :) Og så fine postkasser...
    Jeg er ikke så veldig flink å dekorere veggene. Jeg er ganske minimalistisk av meg, og pruker stort sett veldig lang tid på å bestemme meg for hvor jeg skal banke inn den spikeren, så ting tar tid :P

    Tuuuusen takk for superkoselig kommentar inne hos meg. Det var så koselig at du ville se innom bloggen min. Jeg har lest bloggen din før, men ikke lagt igjen spor ;)

    Ha en strålende søndag!
    *klemmer*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ganske så minimalistisk her også.. Nesten på grensen til at det blir "primitivt" og stakkarslig enkelte steder.. Samtidig synes jeg riktig plasserte bilder er det som skal til for å gjøre hjemmet koselig og gi hjemmet sjel..

      Delete
  24. Så fin dekorasjon! Siden det tar lang tid, så er det vel nøye gjennomtenkt da. Ser slik ut. Kanonfint bilde av gutten din!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takk!Det bildet er en av to lerreter som henger på soverommet vårt. Tok bare 4 år å finne ut at det var der de passet inn! akk ja..jaja

      Delete
  25. Du ser ut til å ha det utrolig fint! Kjekt å få titte litt hos deg.
    Jeg er ikke flink til å dekorere veggene. Liker så altfor godt hvite store flater (til mannes store frusterasjon), men noen bilder av barna og noen malerier er hunget opp :)

    Det bilde av gutten din på lerret var bare nydelig!

    Ønsker deg en fin søndag
    Klem Tonje

    ReplyDelete
  26. Jeg får det ikke til. Huset vårt har mye vindu og dører og det er ikke så mye veggflate igjen.
    Jeg har også en trapp jeg kunne ha hengt opp bilder i, men den er så mørk jeg er redd den blir trang om jeg henger noe opp på veggen.
    Så ikke noe tips eller råd fra meg.

    Likte godt stakittgjerdet på det jeg antar er prinsen sitt rom? Kreativt:)

    Håper helga har vært fin
    og at uka blir god
    klem:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gjerdet er utenfor barnas rom..og der henger alle barnehage- og skolebilder som du ser! Pleier å ha papirblomster o.l som stikker opp bak gjerdet, men akkurat nå venter det på noe nytt;)

      Delete
  27. Jeg er vel generelt litt dårlig på interiør har jeg funnet ut... Så jeg fyller rammene med familiebilder for det meste. Ellers har vi et stort bilde og vakkert kunstbilde som så absolutt ikke henger der det skal, så det må flyttes. Påtide å få gjort noe med kanskje.

    ReplyDelete
  28. Har flere vegger som kunne vært dekorert. Mangler det rette bildet. Og når jeg først får bilder, er jeg så usikker på hvor de skal henge, så jeg venter til foreldrene mine kommer på besøk for assistanse....hehe
    Utrolig fint bilde av sønnen din!

    ReplyDelete
  29. Hehe ja jeg tok en lang tenkepause på om jeg skulle takke ja til å slippe de innenfor dørene. Spurte om det var nødvendig med bilde og fullt navn av meg.
    Hehe som om de skulle lage reportasje uten...
    Joda, neida så....du finner det ikke på nett, og ny avis kommer imorgen,
    men finner du Jærbladet fra onsdag, så finner du meg! hoho

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...