Monday, April 9

når jeg tenker meg om


...så hadde jeg veldig veldig mange planer denne påsken. 
Det har jeg egentlig hver påske, og faktisk hver høytid.

Når jeg tenker meg om.


Og når jeg tenker meg om,
så har de påskegule tulipanene stått på bordet lengre enn noen andre.
 Selv om det ikke var en del av planene mine.

De har bare blitt utsatt for minimale mengder vann, lite kjærlighet og grov understimulering. 
Det er det som er c.l.u.e.t  med tulipaner folkens. 

Denne punkerkyllingen/undulaten,/papegøyen (???) er ikke et resultat av planene mine for påsken, lillebror laget den på SFO. Hurra for SFO!

Det som er synd med alle planene mine. Det er at de sjelden blir satt i ut i livet.
De kommer seg liksom aldri lengre enn til venstre hjernehalvdel.
 Eller hekter seg fast et sted midt i mellom.


Ellers hadde det såklart blitt baking av både påskekakemann-egg


Påskeboller med meliskors


Påskeflykræsj à la WB


Påskepepperkakekyllinger


Påskepunsj 


Osv.osv.

Kanskje neste år? Neste år? Ja, definitivt neste år. 


Men vi  har farget frokostpåskeeggene våre grønne denne påsken.
Når jeg tenker meg om.


Og spist dem opp.
Og dette var faktisk helt etter planen.


Og til tross for dårlige tider i kommunen vi bor i, nedskjæringer i skolen etc.
- så kom minstemann hjem med flotte påsketegninger fra SFO.

Flott at de hadde råd til å printe ut arkene, takk SFO!


Når  jeg tenker meg om så fikk vi ikke bare påskehjelp fra SFO,
vi fikk også hjelp fra en fyr som heter Wally.
  Bedre kjent som Willy i Norge.


Ingen vet hvor Wally er gravd ned, ingen vet at Wallly er død..tralala..


Hørt fra hagen:  Heyy..sååå lite påske-egg?!


Jaja.


Resten av påsken har vi spist Smørbukk.


Og når jeg tenker meg om.
 Så har jeg også tenkt på hvilke planer som ikke skal tenkes på neste påske.

Når du tenker deg om...er du flink med tulipaner?
 

52 comments:

  1. Når jeg tenker meg om.... vel... de pleier å plutselig ha lite vann, men det var jo cluet, ikke sant? Så ja, veldig flink. Og veldig glad i tulipaner.
    Den påska du har hatt trenger ikke være bedre syns jeg :)
    Påskeklem fra Inger

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. tulipaner, easypeasy.
      Believe me.
      Bare ignorer dem!

      Delete
  3. Når jeg tenker meg om, så blei det påske uansett. Både med og uten tulipaner og planer......

    ReplyDelete
  4. Pointet må jo være og slappe av,påske blir det jo uansett!Ser gutten din er fornøyd og de grønne eggene er lovely!
    Nyt den siste påskedagen:))
    klem
    kathrin

    ReplyDelete
  5. Har dere egentlig gjort noe som helst i påska? ;)
    Digger Willy - gutta likte bøkene godt. Hadde vært kult med påskejakt-Willy. Eller Wally.

    ReplyDelete
    Replies
    1. øhh..hellooo,hva er det for et spørsmål?
      Digger Willy her i huset også.. (har faktisk et hamster som heter Willy, oppkalt etter minstemann..)

      Delete
  6. Har nett lært det der trikset eg også... Men ikkje fått sjansen til å prøvd det ut;) Likevel deilig å vere heime att frå hytta! Som jo var full av påsketradisjonar (og MYKJE kjøtmat, takka vere svigermor), og sånt, men eg kan ikkje noko for at eg likar best heimepåske... Di påske såg BRA ut! Den der maten er vel ikkje så nøye med? Klem

    ReplyDelete
    Replies
    1. nei herlighet, synes ingenting av den maten så god ut uansett! (seriøst)eller jo..kanskje gulrotkaka..
      "Kjøtmat" er bedre! godt å ha deg hjemme igjen:)

      Delete
    2. Enig, heller kjøtmat enn søtmat:) (Men eg likar i grunn pastamat best eg...)

      Delete
  7. Serr? Har dere ikke fått mer ut av påska? Huff og huff! :p
    Willy er kul! Gleder meg til Busteliten blir stor nok til at vi kan lete etter ham ;-)
    Jeg har kost meg med gamle ukeblader i påska (for svigerinna til bestemor abbonerer på blader som bestemor får arve og som jeg får arve igjen etter henne), og de hadde juletema (innen de nådde meg var det jo langt ut i mars). Skal innrømme at jeg faktisk har begynt å tenke på jula i løpet av påska, for skal jeg bli ferdig med alle planene så gjelder det vel å starte tidlig?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det er best å begynne med juleplanene nå, enig.
      Og en liten oppklaring: jeg snakker om påskeverksted-planer i dette innlegget!

      Vi har vært både til havs og til fjells denne påsken!

      Delete
  8. Har hadde vi og maaaange planer, men ikke en ble gjort noe med...
    bortsett fra påskeeggrebus, lange påskefrokoster med fargede egg, familibesøk med goood mat og dessert, kino, turer og spillkvelder!
    Så sånn gikk det..:)

    Kule de Willy (Wally) eggene og kortene var, hihi:)

    Ha en fin fin siste påskedag, tipper dere skal gjøre ingenting, som vanlig:)

    ReplyDelete
  9. Jepp! Faktisk! En gang hadde jeg tulipaner i tre uker! Helt sant. Og lista vi oss forbi vasen, ramla det ikke ned kronblader en gang.

    Må man ha påskeplaner?

    ReplyDelete
  10. hadde du virkelig planer om alt det?
    Jaja. Ikke jeg. Men likte willy/wally varianten av påskeeggjakt! Gjorde påskeharen det?

    Tulipaner er jeg også flink å ignorere.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja,det var påskeharen som arrangerte alt! veldig greit..

      Delete
  11. Når eg tenker meg om, når eg les dette, så har mine gule tulipaner hold seg fine heile påska, fram til akkurat no...i dag vart dei kasta.
    Hadde ingen planer for påska, og det greide eg å gjennomføre ;)

    ReplyDelete
  12. Heheheh nei jeg er dårlig på blomster!! Å hvilken fin jakke gutten har på, den likte jeg!!
    Å Willy, Wally, Harry eller "what ever" er stas her hjemme også.

    Fin dag videre!!!

    ReplyDelete
  13. Synes du rakk utrolig mye:)..så det som gjenstår er vel av det kjeedelige slaget som kan ligge et år til..
    Nyt siste rest av påska, klem fra mæ;)

    ReplyDelete
  14. Hvordan farger du eggene sånn grønne? Jeg kan farge rødbrun og gul, men grønn? Kanskje ikke naturfarge? Fin var den uansett! :D

    God siste dag av påsken! Selv har jeg ikke gjort noe denne påsken. Ikke noe påskete i allefall!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Grønn konditorfarge..
      Pleier farge dem gule med løkskall på primus ute v/sjøen..men i år ble det altså grønne - inne.

      Delete
  15. Jeg er god på tulleplaner, men jeg liker godt tulipaner...

    ReplyDelete
  16. Nja.......men de står nå der i vinduet foreløpig..... ;)

    ReplyDelete
  17. Wally har jeg faktisk på iPhonen min. Litt suksess, men tror nok Liamen min er litt forliten enda;)
    Håpe dere har hatt ei fin påske... og planer er viktig selv om ikke alltid får gjort det som tenkt;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wally på iphonen?!
      Hvordan da mener du??

      Delete
  18. Tulipaner ja, har blitt god på dem. Pleier å sette de kaldt om natten, da kan de holde over 1 uke :) Har jobbet hele påska jeg. Gleder meg til å ha mye fri nå når det nærmer seg vår. God 2.påskedags kveld til dere!

    ReplyDelete
  19. Jepp, drynflink med tulipanar! Nydelige bilder forresten. :)

    ReplyDelete
  20. Ja.
    Gleder meg til neste påske.

    ReplyDelete
  21. koslig innlegg :) alt som normalt!
    Tulipaner er fine, men noko skit å halda rett rygga og flotte.
    Men liker mine eg når dei krøllar seg ut av vasen, og drysser blomsterstøv på bordet :)
    Gule er dei og minner om påske som nå er på retur.

    Ha ei god veke :)
    henriette

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeg er elendig med planter. Alt jeg tar i dør. et under at ungene mine lever enda. Vel, nå er ikke de planter da, men likevel.
      Jeg har ikke hatt en eneste plan for påsken...annet enn å reise til hytta og å la ungene gå ned trappa til mine foreldre sitt rom når de våkner før fuglene fiser. Det gikk etter planen det ja! :)

      Delete
  22. Jeg hadde en plan om å bruke gavekortet mitt på floriss til en bukett tulipaner på lørdag. Men ingen tulipaner i hus her.....
    Håper du har hatt det topp uansett om alt ikke ble gjort! ;) Klem

    ReplyDelete
  23. He he, så klart jeg er flink med tulipaner...

    Jeg har fått gjort akkurat hva jeg håpa på i påsken, shopping, show og pub. Jeg forsto jo at vi ikke kom så langt at vi fikk grunna og malt på loftsveggene...det gjelder å være realist.

    Leif-Per er sikkert god, men jeg prøvde å invitere deg på Rumble, men tror du avslo, gitt. Jeg inviterer på nytt (nicket gir deg assosiasjoner til appelsinger kanskje) om du er klar for en helt overlegen seier. Jeg er sjokkerende dårlig viser det seg. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sjokkerende dårlig ja, sure.
      hva er JEG da? hahaha..det spillet går altfor fort for treigehjernen min.. 7
      men gøy likevel, det viktigste er ikke å vinne... øhh hark.
      :)

      Delete
  24. Herlig innlegg!
    Ikke særlig flink med tulipaner jeg :)
    Ønsker deg ei god ny uke
    Klem Tonje

    ReplyDelete
  25. Mine tulipaner er "ferdige" dagen etter de har kommet i hus, litt varmt i stua kanskje???
    Neste år skal jeg sette de på verandaen og overse de tvert!
    Digger Willy-lete-etter-egg-skiltene deres, stilig!

    Jeg har alltid planer (tror vi er litt like akkurat der) men får på ingen måte utført alle.
    Men neste påske...

    Fin kveld og god uke,
    klem Hanne:)

    ReplyDelete
  26. Pepperkakekylling, det fikk jeg lyst på... Mmmm... Og tulipaner har eg alltid i en vase fylt opp med iskaldt vann halve vasen ca. Funker fint det ;) hehe

    Planer ellers, fint lite. Neste år? Alt for lenge til.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hva? halve vasen.. det er for mye! Prøv kun et par centimeter du..
      da står de minst 2 uker! hilsen tulipaneksperten

      Delete
  27. Du har jo sett mine tulipaner og vet... MEN jeg vil si jeg er flink med gule tulipaner. Billige og gode fra ICA. Stod og stod til de ikke helt så ut til å vite hva de skulle gjøre. Ikke folda de seg ut, og ikke vokste de ut av sitt gode skinn. Til slutt måtte jeg hive de for de så liksom litt fortvila ut. Litt sånn bedrøvelige. Kanskje jeg rettt og slett duller for mye med de første fargerike, vårlige og steindyre bukettene? Kanskje jeg bare må fortsette med å opoføre meg som om alle tulipaner egentlig er steinbillige og at det derfor ikke er SÅåå nøye? Hmmm skal forsøke en ny bukett snart og se om tipset ditt stemmer.
    Ha en fin uke! Klem:-)

    ReplyDelete
  28. Når eg tenker meg om så digger eg denne songen i frå CC Cowboys, og faktisk også Vill & Vakker songen deira også, typisk sein kveld på Nåløyet med type allsong etter ein lønningspils. Når eg tenker meg om så såg mine tulipanar nett like ut, snopa på Rema, og overlatt til seg sjølv og Herr Fryd i påsken og deretter heilt til seg sjølv når Herr Fryd joina familien sin og frekka seg til å ta påskeferie. Og når eg tenker meg om så er du ein skatt også - ein skatt i bloggeverda.

    God natt, min skatt med fløyelshatt :)

    Klem Eli

    ReplyDelete
  29. Når jeg tenker meg om....så har jeg glemt å ha tulipaner i påsken! Både hjemme og på hytta, er det mulig? Ja, ja påske ble det lell og ei god ei og!
    Hatt det fint, tross planer-i-vasken-og-må-vente-til-neste-påske eller?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Finfin påske!
      Veldig glad i påske og fri:)

      Delete
  30. Når jeg tenker meg om har jeg fått det ut av påske som jeg ville. En stille og rolig påske hjemme med de jeg er aller mest glad i *mann og barn* Nydelig blogg du har. Legger meg til som følger så jeg finner deg i gjen. Ha en fortsatt fin dag.
    Kom gjerne på bloggbesøk til meg på www.monicasliv.com
    Hilsen Monica

    ReplyDelete
    Replies
    1. Velkommen inn i denne rare verdenen Monica:)

      Delete
  31. For en søt gutt! Knallfin i den kofta. Og det der med tulipanene skal jeg jammen ta med meg. Men i år gikk det grei med mine også for de stod lenge og lente seg inntil et vindu. Da jeg flytta på buketten falt den så til de grader. Så noe å lene seg inntil er også et godt triks.

    ReplyDelete
  32. Kofta er fin, og dessverre litt knapp nå..
    Det er min mor som har strikket etter mine fargevalg og ønsker.

    Noe å lene seg til ja..haha..

    ReplyDelete
  33. Hehe, morsomme du!

    Ps: Roser kan også anbefales å behandle på overnevnte måte. Mine sto så pent i vasen, uten vann, da vi kom tilbake fra påskeferien. Fantastisk!

    ReplyDelete
  34. Jeg er absolutt flink med tulipaner. Helt av meg selv har jeg brukt samme geniale oppskrift som deg, og tulipanene jeg fikk tirsdag forrige uke(av ei venninne..hva trodde du?) står fortsatt. :-D vi har knekt koden! :-)

    Så moro med Wally/Willy eggjakt, selv om egget var lovlig lite. :-D Vi hadde rebus vi, en som påskeharen hadde laget og en jeg måtte lage etterpå. Godt ingen reagerte på at det var samme skrift på begge, det går vel et-par år til, tenker jeg.

    Her fikk vi gjennomført alle planene i påsken: Gjøre så lite som mulig mens vi spiser så mye godteri som mulig. Lett som en plett. :-D

    Ha en fin dag.

    Ps:jeg skriver visst hele innlegg som kommentarer for tiden, for på min egen blogg er det trått føre. :-D

    ReplyDelete
  35. Tulipaner er de e n e s t e blomstene jeg KAN, av akkurat de grunnene du nevner som er c l u e t :) finfin påske da! :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...