Wednesday, May 9

interiørgleder

  
Lillebror-gutten, så ven og så grei
 Han er som sin mor, han blir aldri lei
Av interiørlivets gleder, og puter og stil
Der er vi så like, bare tanken gir oss et smil

Når vi to er nede i byen og rusler
Uten kjedelige plikter, og andre sysler
Vi kikker inn i vinduer, så glade i sinn
Vi av og til kjenner, at her må vi inn

Lillebror høyt. Lillebror lavt
Lillebror finner så mye vakkert og rart
Som krus uten hanker og puter i lin 
Han utbryter bedende: kan denne bli min?



Han står der og sikler på et fuglehus med prikker
Mor smelter,hun smiler og er ganske så sikker

 Denne gutten vil bli noe svært
Takket være hans mor som alt ham har lært


  
Er ditt barn interiørmessig begavet, mon tro? 
Eller er det fornøyd med en legokloss, eller to?

Dette er et repriseinnlegg fra april ifjor. Jeg kommer til å poste noen slike innlegg i travle perioder:)

28 comments:

  1. De er ikke så opptatt av interiør...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ikke? jøss.. Her hos oss er samtlige i familien opptatt av interiør, trender og alle typer mote.

      Delete
  2. Tror verken mor eller barn her har særlige evner i den retningen der...

    ReplyDelete
  3. Dette har jeg lest før! ;-) Husker det godt!
    Hos meg er minsten for opptatt med taft og tyll og antrekk til å tenke på interiør.
    De eldste bryr seg lite..utrolig nok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fascinasjon for taft og tyll er jo også en form for estetisk bevissthet?

      Delete
    2. I høyeste grad...hehe

      Delete
  4. Herlig! Nei - ingen av mine var interiøropptatt da de var små..
    Nydelig fuglehus!

    ReplyDelete
  5. Har ein sønn som jobber som 3D designer. Han trur at har meir greie på interiør enn meg...Hø? Skal nok ikkje mykje til!
    ShyB

    ReplyDelete
  6. Her er vi mer i hamstre-bransjen. :-D Å handle på loppis begynner knerten her å bli god på. :-D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jasså, du tar Knerten med på loppis altså?
      Er det vanlig å gjøre sånt i Løten?
      :)

      Delete
  7. Jada.
    Alle sammen.
    Vi rusler lykkelig avgårde i alle vakre, vevre butikker vi finner lørdags formiddag.
    Alle mine små og jeg.
    Lykkelig.
    Og interessert.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja,sant.
      Vi sees vel på interiørmessa til helga?

      Delete
  8. Eh nei.
    Søtt fuglehus, det kunne nok vår jente ha likt.

    ReplyDelete
  9. De har hvertfall sterke meninger alle 4. Og masse ideer!

    To Lego? Minst tre tror jeg.
    Kubikk.

    ReplyDelete
  10. Ha, ha, herlig!
    Min datter har arvet sin mors interesse
    for å ta bilder av diverse stilleben, og
    jeg lo godt da jeg skulle laste inn noen bilder og så hun hadde tatt bilder
    av de nye rosa skoene sine lekkert
    dandert oppå en pute:-)

    ReplyDelete
  11. Ærleg talt veit eg ikkje, for eg har ikkje sansen sjølv;) Men jenta ville no ha lilla rom då, med så mange sommarfuglar som mogleg. No er dei på gardinene, og på tak og skapdører. Og på ein duk. Lat som om at sommarfuglar er litt in då? Skjønar du er stolt av guten din i alle fall!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. sommerfugler er bare sooo yesterdays da, sier gutten min her.
      ikke lett å henge med!

      (ble sikkert et fint rom:) jeg liker også sommerfugler!)

      Delete
  12. Greit med reprise, jeg har ikke sett innlegget før:)

    Ikke særlig interesserte noen av mine,
    A er fornøyd så lenge alt står der det skal (helst på rekke og rad)
    R er fornøyd så lenge alt matcher (så litt interessert kanskje...)

    Fin kveld til deg søte,
    god klem:)

    ReplyDelete
  13. Ikke så interiørinteresserte mine heller enda...
    Fint fuglehus gutten din fant da. Vi skulle hatt et fuglehus vi også, når jeg tenker meg om. Kanskje jeg må få pappa til å lage et ?
    fint dikt!!

    Ønsker deg ei god ny dag i morgen
    Klem Tonje

    ReplyDelete
  14. hehe, så herlig ♥
    Og fuglehuset var jo knallfint:)

    Her er datteren i huset veldig opptatt av interiør - det skal være hvitt og beige for øyeblikket, og da er alt det rosa pakket ned i skuffer - for vi kaster jo ALDRI noe.... grr...:)

    Hadde hun bare vært like glad i og rydde på rommet som og pynte, så hadde det vært kjempefint der, hehe:)

    ReplyDelete
  15. Da vi for to år siden hadde fått tapet i tre rom og det kom noen på besøk som ikke nevnte det, sa to - og - ett - halvt - åringen:

    -OG VI HAR TAPET, mens han slo ut med armen. Den samme lille luringen insisterte på å gå i dress på barnehagefotograferingen i dag.

    Så når det gjelder fremtiden utelukker jeg ingenting!

    ReplyDelete
  16. I wish it was my daughter.. !

    ReplyDelete
  17. Naj, ingen barn som viser interesse ennå... Men når gutten går løs på lysestakene er Jenta kjap på å reagere.. Kanskje er det jeg som vil at det skal være en form for interesse??

    ReplyDelete
  18. Kan ikke si jeg ser noen interiør-eksperter i barna mine akkurat... Men sålenge det er rosa, lilla eller bling-bling, så er 7-åringen definitivt interessert ;)

    ReplyDelete
  19. Kikker innom som snarest for å ønske deg og dine en riktig fin dag i morgen.

    ReplyDelete
  20. Mine barn har også arvet mor sine egenskaper der. Ingen interiør-interesse overhodet...dessverre... :/

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...